pieprzyki

1. Data: 2004-05-30 16:03:28

Temat: pieprzyki
Od: "girl" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam kilkanaście pieprzyków na całym ciele,
ostatnio znajomy powiedział mi, że lepiej je wyciąć bo może wylęgnąć się z
tego rak,

czy to prawda, że trzeba usuwać pieprzyki?

pozdrawiam
Basia

2. Data: 2004-05-30 17:28:22

Temat: Re: pieprzyki
Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

girl wrote:
> czy to prawda, że trzeba usuwać pieprzyki?

To zalezy od wielu czynnikow, nie z kazdego pieprzyka moze powstac rak i nie
kazdy trzeba usuwac. Te duze, wystajace znamiona moga byc calkowicie
niegrozne, a wlasnie te zwykle plaskie moga miec tendencje do zmian
komorkowych.
Oceniajac pieprzyk patrzy sie na ksztalt (czy jest rownomiernie okragly, czy
taki rozmazany, nieregularny), wielkosc (w Stanach podaja 6 mm jako powod do
konsultacji z lekarzem) i kolor (czy jest rownomiernego koloru, czy jest
czarny, czy tylko brazowy).
Ja mam za soba wycietych 6, z czego 3 byly zwyklymi pieprzykami (w tym jedno
znamie), a pozostale trzy okreslone jako Dysplastic Nevi (nietypowy
pieprzyk). W moim przypadku zalecono mi unikanie slonca w miare mozliwosci
(cien, godziny przed- i popoludniowe) i ochrona przed nim (filtry, okulary
sloneczne, kapelusze) oraz regularne wizyty kontrolne. Nietypowy pieprzyk
moze, ale nie musi przerodzic sie w raka skory.
Tu masz link do strony ze zdjeciami normalnych pieprzykow (po lewej) i
nietypowych (po prawej):
http://www.cancer.gov/cancerinfo/wyntk/moles-and-dys
plastic-nevi/page8
i raka skory:
http://www.cancer.gov/cancerinfo/wyntk/moles-and-dys
plastic-nevi/page9
pozdrawiam
Kasia

3. Data: 2004-05-30 19:53:30

Od: "boy" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam za soba wycietych 6, z czego 3 byly zwyklymi

Zapytam przy okazji jesli moge - ile kosztuje wyciecie jednego pieprzyka? I
jaka technika, bo rozumiem ze laser i skalpel beda w innej cenie. A jesli
mam w jednym miejscu na przestrzeni kilku centymetrow 2-3 pieprzyki, to czy
leci to juz hurtowo, czy kazdy licza osobno?

Pozdr!

4. Data: 2004-05-30 21:37:56

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boy" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
czy
> leci to juz hurtowo, czy kazdy licza osobno?

Zabieg skalpelem był za darmo ale licz sie z bliznami !!!

5. Data: 2004-05-31 19:03:45

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "boy" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> czy
>

> Zabieg skalpelem był za darmo ale licz sie z bliznami !!!

taa.... moze jeszcze doplacali

6. Data: 2004-05-31 19:14:21

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> pieprzyka?
> jesli

> taa.... moze jeszcze doplacali

Nie nie dopłacali. Normalnie byłem u dermatologa i dostałem skierowanie do
chirurga. 20 min zabiegu i po wszystkim ale blizny są. Dlatego jeśli chodzi
o dziewczynę to bym radził sie zastanowić.

7. Data: 2004-05-31 19:27:31

Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:
> Nie nie dopłacali. Normalnie byłem u dermatologa i dostałem
> skierowanie do chirurga. 20 min zabiegu i po wszystkim ale blizny są.
> Dlatego jeśli chodzi o dziewczynę to bym radził sie zastanowić.

Mnie tez praktycznie to nic nie kosztowalo, doplacalam tylko za wyniki
laboratoryjne. Ale ja w innym kraju mieszkam, chirurgowi tu takimi
duperalmi glowy nie zawracaja, dermatolog na miejscu wszystko zalatwiala.
Kasia

8. Data: 2004-05-31 19:47:45

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chodzi
> o dziewczynę to bym radził sie zastanowić.

nie wazne u kogo byles tylko kto za to placil
zabieg nie byl za darmo i jesli ty nie placiles to zaplacil za niego NFZ
o to chodzilo. kazdy zabieg kosztuje i o to bylo pytanie
cena sr. ok. 200 zl

9. Data: 2004-05-31 23:50:08

Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

boy wrote:

> Zapytam przy okazji jesli moge - ile kosztuje wyciecie jednego
> pieprzyka?

Dowiedz sie u swojego lekarza.

> I jaka technika, bo rozumiem ze laser i skalpel beda w
> innej cenie.

Ja mialam ciete skalpelem.

> A jesli mam w jednym miejscu na przestrzeni kilku
> centymetrow 2-3 pieprzyki, to czy leci to juz hurtowo, czy kazdy
> licza osobno?

Raczej tak - chodzi o to, ze ida one pozniej do analizy, wiec nie da sie
podciagnac pod jedna cene.
Nie musisz tez wszystkich podejrzanych wycinac na raz - mozesz zrobic to na
przestrzeni tygodni, ja wlasnie tak robilam, moje ubezpieczenie pokrywa po
dwa na przy kazdej wizycie.
Kasia

10. Data: 2004-05-31 23:56:24

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabieg nie byl za darmo i jesli ty nie placiles to zaplacil za niego NFZ
> o to chodzilo. kazdy zabieg kosztuje i o to bylo pytanie

Raczej wątpie że o to chodziło boy'owi. Ale nie mam zamiaru wdawac sie w
bezsensowne dyskusje.

Pozdrwiam

Puchnięcie łydki
jaki wplyw ma wapno na jad?