pierwszy rachnek za gaz w zimie - prośba o ocen

1. Data: 2004-01-23 12:08:57

Temat: pierwszy rachnek za gaz w zimie - prośba o ocen
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

O niedawna jesteśmy z żoną "na swoim" i uczymy się "swojego domu" co do
eksplatacji.

Otrzymaliśmy właśnie rachunek za gaz za miesiące 20.11.04 do 20.01.04 w
wysokości 602,11 zł brutto ale nie mamy odniesienia czy to dużo czy mało?
(kocioł 2 funkcyjny z zasobnikiem 40litrów)

Opis lokalu i warunków: domek szeregowy 110 m2 powierzchni do ogrzania, 4
pokoje+kuchnia+2 łazienki z czego 2 pokoje, kuchnia i łazienka używane -
temp. w dzień - 18,5 stopnia, w godz wieczornych 20stopni, noc 18,5 stopnia;
pozostałe 2 pokoje nieużywane ale ogrzewane do temp. ok 17-18 stopni.
Główny pokój od czasu do czasu dogrzewamy kominkiem (w weekendy) - wtedy
ogrzewanie w głównym pokoju jest wyłączone przez cały wieczór.

Prosze o komentarz i może porównanie z Waszymi warunkami i opłatami

Dzieki z góry
dar-k

1. Data: 2004-01-24 10:45:56

Temat: Re: pierwszy rachnek za gaz w zimie - prośba o ocen
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokoje+kuchnia+2 łazienki z czego 2 pokoje, kuchnia i łazienka używane -

Uważam, że to niedużo. Bo w sumie jest to rachunek za dwa miesiące.
My w miesiącach zimowych, w obecnym 36 metrowym mieszkaniu mamy czasem
rachunki na poziomie 230-250 zł za miesiąc.

A.

1. Data: 2004-01-24 19:28:39

Od: "Mack" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uważam, że to niedużo. Bo w sumie jest to rachunek za dwa miesiące.
> My w miesiącach zimowych, w obecnym 36 metrowym mieszkaniu mamy czasem
> rachunki na poziomie 230-250 zł za miesiąc.

A jakie macie okna i ściany z czego?
jakiś starodawny piecyk?

230 za 36m2!?!! to kosmiczna cena

--
<M>
----------------------------------

1. Data: 2004-01-25 00:51:42

Od: "Atanazy" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 230 za 36m2!?!! to kosmiczna cena

Potwierdzam, kosmiczna. W 34m2 mieszkaniu, ogrzewanym gazowym piecem
dwufunkcyjnym zaplacilem za gaz ostatnio 80 zlotych/miesiac, a to i tak
wiecej niz zwykle.

Pozdrawiam,
Atanazy

1. Data: 2004-01-25 08:11:19

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potwierdzam, kosmiczna. W 34m2 mieszkaniu, ogrzewanym gazowym piecem
> dwufunkcyjnym zaplacilem za gaz ostatnio 80 zlotych/miesiac, a to i tak
> wiecej niz zwykle.

A jaki masz piecyk?

Piecyk to dokładnie sześcioletni Torus. Żadne cudo, ale już nie wymieniamy,
bo właśnie kupiliśmy nowe mieszkanie i to sprzedajemy.
Mur domu jest piękny i gruby. Okna drewniane, ale skrzynkowe i w miarę
szczelne.
W listopadzie też zapłaciłam niewiele - 85 zł.
Oprócz ogrzewania u nas na gazie się także gotuje i podgrzewa wodę do
kąpieli. Dla czterech osób.

BTW - moja mama mieszka w Słupsku, gdzie ostatnio wymieniono gaz na bardziej
kaloryczny. Używając gazu wyłącznie do gotowania i łazienkowego junkersa,
płaci teraz ok. 320 zł. Zresztą nie tylko ona.

Asmira

1. Data: 2004-01-25 09:30:14

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.01.2004 09:11, Użytkownik asmira napisał :

> BTW - moja mama mieszka w Słupsku, gdzie ostatnio wymieniono gaz na bardziej
> kaloryczny. Używając gazu wyłącznie do gotowania i łazienkowego junkersa,
> płaci teraz ok. 320 zł. Zresztą nie tylko ona.

Czy 320 zł to na miesiąc dla jednej osoby ? No to ja czegoś nie
rozumiem. Jak może być zużywane tyle gazu ? Kaloryczność ? Czy to hasło
nie wyszło "dla osłody" przy okazji zmiany taryfy ?

Fakt, mieszkam sam - miesięczne zużycie wody to ok. 3,5 m3 więc
podgrzewanej przez przepływowy ogrzewacz wody (Saunier Duval Opalia C11E
- zapłon bateryjny) będzie ok. 2 m3, gotowanie sporadyczne. Ostatni
rachunek za dwa miesiące wyniósł raptem 36 zł.

Moi rodzice gotując (dla 4 osób i psa) na gazie propan-butan z butli 11
kg zużywają taką butlę na ok. 5-6 tygodni - cena butli to bodaj 30 zł
(jeśli się mylę to proszę mnie poprawić) więc gotowanie nie może aż tak
bardzo przesądzać o koszcie.

Moim zdaniem piecyk łazienkowy powinien być dokładnie przejrzany przez
_fachowca_ - czyszczenie i regulacja powinny zmniejszyć zużycie wody ale
przegląd powinien się również odbyć pod kątem "czy jeszcze opłaca się
eksploatować ten piec". Koszt dobrej klasy przepływowego ogrzewacza wody
(nie koniecznie marki Junkers) to ok. 1,1 tys. zł

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-01-25 09:55:29

Od: "Atanazy" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jaki masz piecyk?

Immergas Nike Mini

> Mur domu jest piękny i gruby. Okna drewniane, ale skrzynkowe i w miarę
> szczelne.

U mnie okna tez drewniane, dosc szczelne, a jeszcze oprocz tego parter i
nieogrzewana klatka schodowa. Mur takiej sobie grubosci, ale ocieplany
styropianem. Zaprogramowana temperatura: popoludnie 20 stopni, noc i do
poludnia 17,5 stopnia

> W listopadzie też zapłaciłam niewiele - 85 zł.
No w listopadzie, to mialem 35 zl.

> Oprócz ogrzewania u nas na gazie się także gotuje i podgrzewa wodę do
> kąpieli. Dla czterech osób.
U mnie tez dokladnie to samo, ale dla 1 osoby (ale to chyba nie pwinno
generowac az tak drastycznej roznicy kosztow). Poza sezonem zimowym place ok
15 zlotych za miesiac

> [...]
> kaloryczny. Używając gazu wyłącznie do gotowania i łazienkowego junkersa,
> płaci teraz ok. 320 zł. Zresztą nie tylko ona.

To zaskakujace
Moja lokalizacja: Lublin

Atanazy

1. Data: 2004-01-25 11:45:09

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.01.2004 10:30, Użytkownik Wojciech Ściesiński napisał :

> Moim zdaniem piecyk łazienkowy powinien być dokładnie przejrzany przez
> _fachowca_ - czyszczenie i regulacja powinny zmniejszyć zużycie wody

Oczywiście chodziło mi o zużycie _gazu_ - reszta pozostaje aktualna.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-01-25 15:54:25

Od: "[edymon]" <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Atanazy napisał:

> Potwierdzam, kosmiczna. W 34m2 mieszkaniu, ogrzewanym gazowym piecem
> dwufunkcyjnym zaplacilem za gaz ostatnio 80 zlotych/miesiac, a to i tak
> wiecej niz zwykle.

Rzeczywiscie. 56m2, stala temnperatura w mieszkaniu w dzien 21C, w nocy
19,5-20 (ale piec sie nie wlacza, bo blok jest dobrze ocieplony),
zuzycie gazu 188m3 za dwa miesiace i rachunek na 222PLN.
Edytka
[edymon]

1. Data: 2004-01-25 17:47:26

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No w listopadzie, to mialem 35 zl.

Hmmm, patrzę na rachunek i widzę, że samej "stałej opłaty przesyłowej" mam
75 zł, czyli jakim cudem możesz mieć rachunek na 35 zł?
Poza tym fachowiec był piec oglądać, trochę podregulował, ale zbyt wiele to
nie dało.

> U mnie tez dokladnie to samo, ale dla 1 osoby (ale to chyba nie pwinno
> generowac az tak drastycznej roznicy kosztow). Poza sezonem zimowym place
> [...]

Nie dodałam, że byli kolesie z gazowni i regulowali mamie piecyk. Zresztą
nie wiem czy mieliście kontakt z ludźmi z terenów Słupska, Koszalina, ale
większość naszych znajomych po tej wymianie gazu jest wprost zrozpaczonych.
Rachunki jak mieli 200-300 zł (kiedy ogrzewali gazem) teraz, w tych samych
ustawieniach, wychodzą im 500-600 zł. A zarobki ludzie mają w tej okolicy
raczej na poziomie zbliżonym do minimum.

Asmira

Pompy ciepla
STOLARZ - poszukiwany
zepsuta zmywarka
osram longlife świetlówki kompaktowe za pół ceny
pewnie ze nalezy