Re: pijany - głupi?

From: Piotr Kujawa <p...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: pijany - głupi?
Date: Fri, 11 Feb 2000 15:20:52 GMT

On Thu, 10 Feb 2000 21:37:50 GMT, "Machalas" <w...@f...com.pl>
wrote:

>Powitał.
>Ja tak w nawiązaniu do tematu Marty, ale w innym kontekście.
>
>Często spotykam się z przypadkami, że koleś po kilku szybkich łapie fazę i
>gada calkiem mądre rzeczy - takie, ktore z trudem wymyśliłby na trzeźwo.
>I tak se pomyślałem - przecież ludzie widząc pijanego z góry go olewają i
>traktują jak smiecia. A nie lepiej wysłuchac co ma do powiedzenia? Nie
>lepiej przełamać stereotyp i zacząć traktowac takich ludzi normalnie? Czasem
>można wielu rzeczy się nauczyć...czasem mozna wielu rzeczy się dowiedzieć.
>Własnie od pijanego.
> [...]
Czasem mam wrazenie ze na trzezwo za bardzo wszystko komplikuje, a po
paru browcach ( gdzie n spelnia warunek: 1<n<3 ;-) ) wszystko staje
sie prostsze i bardziej wyrazne. To zupelnie jak wtedy gdy patrzymy na
obrazek zlozony z chaotycznych kropek lub tzw: ASCII_art . Wtedy zeby
zobaczyc co przedstawia, nalezy zmruzyc oczy lub mocno go od siebie
oddalic, wlasnie po to zeby zmniejszyc sobie ostrosc widzenia.
Pewne obserwacje sklaniaja mnie do przekonania ze sprawnie
dzialajacy analityczny umysl i wysoka inteligencja w pewnych
okolicznosciach dzialaja na niekorzysc ich posiadacza. Zachodzi to np.
wtedy gdy mamy sytuacje w ktorej wystepuje wiele faktow mogacych
podlegac roznorodnej interpretacji. Delikwent z wysokim IQ zaczyna to
wszystko analizowac, a taki z nieco mniejszym moze dostrzec calkiem
oczywiste zaleznosci ktore temu bystrzejszemu gina pod stosem analiz.
Dotyczy to glownie sytuacji tzw. zyciowych, a zwlaszcza takich gdzie w
gre wchodza kwestie uczuciowe, uklady miedzyludzkie itp. Sam mialem
niedawno taki przypadek, kolega zreszta tez.... No coz, za duzo
kombinowania i tyle... . Wtedy dobrze jest od czasu do czasu spedzic
nieco czasu z kuflem w reku i pogadac z kumplami o glupotach. Zreszta
byc moze podpity czlowiek jest blizszy swojej prawdziwej natury ? Lao
Tsy sie klania ;)

Pozdrowienia

Piotr