Re: pl.sci.pseudopsychologia?

1. Data: 2000-11-25 21:31:11

Temat: Re: pl.sci.pseudopsychologia?
Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik arach <a...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8vp5j2$3kt$...@n...tpi.pl...
> ktos <a...@p...onet.pl> w artykule news:8vp2s1$so8$1@news.tpi.pl
> pisze...
>
> pewnie gdzies istnieje, ale ludzie tam raczej nie zajmuja sie
> prowadzeniem terapii/udzielaniem porad przez internet.

Arach ma rację, jak ktoś ma prawdziwe problemy to idzie do specjalisty, nie
ma się czego wstydzić, jak jestem chory na grypę idę do internisty, jak ma
problemy z osobowością idę do specjalisty. Analogia - to tak gdybym na
pl.soc.medycyna napisał symptomy i oczekiwał wyleczenia

Marcin Wojtkowiak
m...@p...onet.pl
GADU-GADU #83387
"Nie jestem właścicielem świata, jestem synem właściciela"

1. Data: 2000-11-26 00:06:20

Od: "Marek" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc to znowu ja!

> [...]
> problemy z osobowością idę do specjalisty. Analogia - to tak gdybym na
> pl.soc.medycyna napisał symptomy i oczekiwał wyleczenia

Przepraszam. Jak w takim razie nazwac te wszystkie posty? Zacznijmy od dzis:

klopot
co mam zrobic by nie byc upartym
czy pozostaje tylko sie zastrzelic

I musze powiedziec ze podobnych postow jest calkiem duzo. Jezlie grupa nie
sili sie na terapie to jaki jest cel? Nie jestem wrogien grupy. Bardzo mi
sie podoba, tylko czemu nazywa sie "psychologia" jezeli prawda jest to co
napisal kolega Arach i kolega wyzej...

Marek P.

1. Data: 2000-11-26 01:56:06

Od: "PAULINA" <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

bo chyma may te same zainteresowania..widzisz ja nie jestem
psychologiem..ale mam cos takiego w sobie ze ludzie w realu sami do mnie
przychodza sie zwierzac ze swoich problemow....mowie im moj punkt
widzenia...
czasami to wystarczy a czasami pojda jeszcze do kogos innego....

czasami rozwiazaniem naszych problemow jest inna wizja kogos kogo nie znamy
kto jest obiektywny w swoich sadach....

i chyba o to tu chodzi...

poza tym psychologia jest tak rozlegla dziedzina ze wszelki chwyty sa na
miejscu ....nie czepiaj sie nazwy bo to szukanie dziury w calym.....a jezeli
nie pasuje ci klimat grupy to zwsze masz wyjscie....

1. Data: 2000-11-26 11:40:36

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:

> [...]
> sie podoba, tylko czemu nazywa sie "psychologia" jezeli prawda jest to co

psychologia =! psychoterapia
--
Dariusz Laskowski Od jakiegoś czasu świat znalazł sobie nowe hobby,
mailto:d...@p...pl polegające na udowadnianiu mi, że życie nie jest fair.

1. Data: 2000-11-26 23:31:50

Od: "Marek" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> psychologia =! psychoterapia

Pewnie ze nie, ale nie widze by ludzie na tej grypie wymieniali sie wiedza
psychologiczna. Raczej jest to jakies masowe zwierzanie+rozmowa o tym. A to
zwierzanie wyglada z boku jak nieudolna proba psychoterapii.

Marek P.

1. Data: 2000-11-26 23:46:26

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:

> Pewnie ze nie, ale nie widze by ludzie na tej grypie wymieniali sie wiedza
> psychologiczna. Raczej jest to jakies masowe zwierzanie+rozmowa o tym. A to
> zwierzanie wyglada z boku jak nieudolna proba psychoterapii.

Rzeczywiście. Ja bym to raczej nazwał grupą wsparcia, albo coś w tym stylu.
--
Dariusz Laskowski Wiem, że to, co piszę, jest może średnio
mailto:d...@p...pl mądre, ale cóż - jestem w tym najlepszy.

Wyjazd do pracy za granicę a partner...
malenkie pytaneczko:]]]]]
Co mam zrobić by nie byc upartym?