placki ziemniaczane, młoda kapustka

1. Data: 2003-05-21 22:48:11

Temat: placki ziemniaczane, młoda kapustka
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam! Po raz pierwszy weszłam do tej grupy i nie żałuję.Ciekawe przepisy i
porady.Pozwolę sobie dorzucić swoje. To nieprawda, że młoda kapustka jest
daniem sezonowym . Ja przygotowuję kilka garów młodej kapustki i zamrażam. W
zimie pachnie wiosną- właśnie zjadłam ostatnią ubiegłoroczną porcję.Parę dni
temu ktoś pytał o placki ziemniaczane. Podaję swój przepis-Ziemniaki zetrzeć na
tarce jarzynowej/o grubych oczkach/, lekko odcisnąć i dodać tylko trochę soli,
kłaść na mocno rozgany olej na całej patelni/cienką warstwę/, smażyć aż
odstaną od patelni i będą złote i chrupiące /z obu stron/.Zapewniam, że smakują
inaczej niż tradycyjne. Smacznego!

1. Data: 2003-05-22 05:09:59

Temat: Re: placki ziemniaczane, młoda kapustka
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To nieprawda, że młoda kapustka jest
> daniem sezonowym . Ja przygotowuję kilka garów młodej kapustki i zamrażam.
> zimie pachnie wiosną- właśnie zjadłam ostatnią ubiegłoroczną porcję.

Zapewne jest smaczna:) Ale juz nie swieza ... bo idac tym tropem, moznaby
uznac, ze wisnie, sliwki, jagody itp itd nie sa owocami sezonowymi, bo mozna
je w zimie,... i w ogole przez caly rok, kupic w sklepach, zamrozone :)

Marta

1. Data: 2003-05-22 06:30:10

Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mozna
> je w zimie,... i w ogole przez caly rok, kupic w sklepach, zamrozone :)

Wiesz co, te sklepowe mrożonki to się nawet nie umywają do mrożonek
domowych:-) Ja mam baaaardzo dużą zamrażarkę i co roku mrożę truskawki,
jagody - i one po rozmrożeniu naprawdę smakują jak świeże. A mrożone
truskawki sklepowe są paskudne - zupełnie bez smaku:-(

Pozdr.
Monika

1. Data: 2003-05-22 07:06:13

Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mrożone
| truskawki sklepowe są paskudne - zupełnie bez smaku:-(

Bo przed zamrożeniem moczą je w pirofosforanie sodu (chyba dobrze
zapamiętałam - wiadomośc od pracownika chłodni) aby miały dobry kolor i się
nie psuły.
Pozdrawiam Teresa

1. Data: 2003-05-22 07:56:30

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monique napisał:

> [...]
> jagody - i one po rozmrożeniu naprawdę smakują jak świeże. A mrożone
> truskawki sklepowe są paskudne - zupełnie bez smaku:-(

Dokladnie, ja mroze wszystko kalafiory, brokuly, jagody,
truskawki, fasolke szparagowa, mloda marchewke, cukinie,
kabaczki, szpinak, koperek, kapusty nie mrozilam ale
sprobuje :-) aaaa swiezy luskany groszek zielony ktory jest
boski we wszystkich risottach, sliwki i lista sie robi dluga
;-) 4 komory zamrazalnika hihihihi

--
Pozdrawiam <- walkie! ->
http://walkie.cegla.art.pl

1. Data: 2003-05-22 08:44:11

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sprobuje :-) aaaa swiezy luskany groszek zielony ktory jest
> boski we wszystkich risottach, sliwki i lista sie robi dluga

a jak dlugo wytrzymuja Ci, dajmy na to, kalafiory mrozone?
Bo mi sie pol roku temu zablokowala jedna komora zamrazalnika i jak ja
otworzylam jakims cudem niedawno, to sie okazalo, ze kalafiory
ubiegloroczne, niestety, ale kwasne!! No i oczywiscie smietnik zjadl.

wkn

1. Data: 2003-05-22 09:09:30

Od: "Aneta@" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> daniem sezonowym . Ja przygotowuję kilka garów młodej kapustki i zamrażam.

Napisz proszę jak ją przygotowujesz do zamrożenia tę kapustkę, to znaczy w
jakiej postaci wsadzasz do zamrażarki.

pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-05-22 09:10:41

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Wkn napisał:
> Bardzo dlugo, dwa tygodnie temu jadlam ostatnia paczke
> kalafiora, tyle ze ja je mroze surowe, oczyszczone, przelane
> wrzatkiem tylko.
> A smietnikowi smakowalo? ;-)

ja tez mrozilam surowe :(
smietnik pewnie zadowolony, ja zdecydowanie mniej

wkn

1. Data: 2003-05-22 09:11:55

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-05-22 09:19:52

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn napisał:

> ja tez mrozilam surowe :(
> smietnik pewnie zadowolony, ja zdecydowanie mniej
>
> wkn

To ja nie wiem, czasem sie po prostu tak dzieje. :]

--
Pozdrawiam <- walkie! ->
http://walkie.cegla.art.pl

Syrop z kwiatu (wierzchów) sosny