plastikowe okna - jaki plyn do mycia?

1. Data: 2005-12-16 10:43:25

Temat: plastikowe okna - jaki plyn do mycia?
Od: "Magi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Przejrzalam archiwum grupy ale nie znalazlam odpowiedzi na moje pytanie.
Mam nowe plastikowe okna i nie wiem jakiego plynu moge do nich uzywac. Wiem,
ze plyny z amoniakiem odpadaja. Moze osoba, ktora ma plastikowe okna doradzi
mi jakiego plynu uzywa i ktory sie sprawdza. Chodzi mi o plyn do mycia
calych okien nie tylko ram.
Bardzo dziekuje i pozdrawiam.
Magda

2. Data: 2005-12-16 10:58:00

Temat: Re: plastikowe okna - jaki plyn do mycia?
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-16 11:43, Magi napisał(a):
> [...]
> mi jakiego plynu uzywa i ktory sie sprawdza. Chodzi mi o plyn do mycia

Płyn do mycia całych okien czyli do wszystkiego jest jak sama nazwa
wskazuje do niczego. Najlepiej kupić osobno płyn do mycia szyb i osobno
płyn do mycia ram (jest taki niby uniwersalny - i do szyb i do ram, z
tym że ramy myją się nim bardzo dobrze, natomiast szyby już
niekoniecznie bo robi mazy). U mnie taki patent od 2 lat się sprawdza.
Za to ja mam pytanie czemu nie może być płyn z amoniakiem? (jak do tej
pory myłem różnymi, które mi wpadły w ręce).

Olo
Mój adres zakodowany w ROT 13.

3. Data: 2005-12-16 11:15:04

Od: "Magi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od producenta tych okien mam "instrukcje obslugi" mowiaca, by nie uzywac
plynow z amoniakiem. Moze zbyt powaznie podchodze do tego, ale boje sie by
nie zniszczyc okien.
Czyli mowisz, ze kazdy plyn sie nadaje?

4. Data: 2005-12-16 11:33:38

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się, czy amoniak nie oddziałuje źle na okucia?
JaC

5. Data: 2005-12-16 12:58:49

Od: "Renia" <k...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
co do mycia okien plastikowych to przez dlugi czas uzywałam Mr muscle, ale w
pewnym momencie jak zaczęli wypuszczać coraz to nowesz i ponoć doskonalsze
wersje, szyby wyglądały coraz gorzej. W tej chwili kupujemy Ajax anty deszcz
i jest super. A jesli ktoś może sobie pozwolić to polecam ściereczki z
mikrowlókien i nie uzywa się żadnych środków ( efekt doskonały).
Do ram najlepiej jakieś delikatne mleczka ( np. cif).
pozdrawiam
renata

6. Data: 2005-12-16 13:58:30

Od: magda <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a Magi chodzi o mycie ram czy o szyby?
ja myję szyby od kilku lat ściereczkami z mikrofibry /oczywiście bez
żadnych płynów/ i są naprawdę super.
Ramy myję mleczkiem ale tylko po zimie, bo wtedy są najbrudniejsze.

7. Data: 2005-12-16 14:02:38

Od: magda <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja już zapomniałam o płynach do szyb. ściereczki z mikrofibry do szyb
/żadnych płynów tylko wodą/ są rewelacyjne. Od kilku lat używam tych
ściereczek i są super, a ramy myję cifem, chociaż do końca nie jestem
przekonana czy czasem nie ściera to powłoki.

8. Data: 2005-12-16 14:29:56

Od: "wronka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Od producenta tych okien mam "instrukcje obslugi" mowiaca, by nie uzywac
plynow z amoniakiem.

amoniak robi matowe ramy. pozniej sie do nich mocniej lepi. tak, jakby zmyl
"warstwe ochronna". no bo z narury ten plastik jast gladki i sliski, a po
amoniaku jest matowy i szorstki.
no co, popsulam, to wiem :)

--
io soi wronka
szum.com.pl

9. Data: 2005-12-16 15:23:16

Od: "Magi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magi chodzi o szyby glownie ale tez i o ramy :)
Do tej pory mialam okna drewniane i tym samym plynem mylam i szyby i ramy.
Teraz mam plastiki i mam wrazenie, ze sie duzo bardziej brudza.

Co do sciereczek z mikrofibry - slyszalam o nich ale nie sadzilam, ze sa
naprawde skuteczne. I wystarczy zmoczyc taka sciereczke i przetrzec okna a
one beda czyste? Jak to dziala?

10. Data: 2005-12-16 17:51:57

Od: magda <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zawsze jak kupię nową ściereczkę to piorę ją ręcznie w szarym mydle,
potem dobrze wypłuczę a następnie myję okna tą ściereczką /ja używam
frotowych/, a potem brudną ściereczkę piorę w szarym mydle i suszę.
Nie wolno używać jej razem z płynami bo straci swoje właściwości.
Ot i cała procedura.
Teraz naprawdę nie ma problemów z myciem okien. Dobrze że ktoś je wymyślił.

lodowka malutka
Czyszczenie stali nierdzewnej
poziomica laserowa....
Drewno: "sosna patynowana" - jak to zrobić?
szafki