plesniejace doniczki gliniane

11. Data: 2002-09-02 13:20:36

Temat: Re: plesniejace doniczki gliniane
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jack Szaniawski" <i...@n...com> wrote in message
news:9df6nucotg3eek78gaf1apusdv6meqgeh0@4ax.com...
> [...]
> a ze zyjemy w cywilizacji kultywujacej tandete

Tu sie zgadzam :-(

> tez ubolewam. meble z sosniny,

A tu nie. Drewno sosnowe jest bardzo ladne i na meble
sie nadaje. Najlepsza sosna surowa - nie paprana zadnymi
bejcami czy lakierami.

> samochod na 5 lat bezawaryjnej pracy, komputer przestarzaly w
> kilka miesiecy po zakupie

Musisz chyba wydawac mase kasy, ze nie jest przestarzaly
juz w momencie zakupu :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2002-09-02 13:32:22

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote:

>Jestesmy co prawda na p.r.o o nie na p.s.s-v. ale jak Twoja kultura
>objawiac sie bedzie 'chrzanieniem' to albo zostaniesz przez kogos
>ochrzaniony albo nikt nie bedzie chcial z Twoim 'za-chrzanstwem' miec
>nic do czynienia.
>
>Pozdrawiam
>Qwax

odkad jestem w necie (1995) nie uzywam polskich liter. i tak zostanie.
FYI

13. Data: 2002-09-02 13:32:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in message news:16527-1030967426@213.17.138.62...

> To znajdz moze troche czasu i zmien kodowanie polskich liter na
>
> charset="iso-8859-2"

W tym przypadku wszystko moze byc OK, jesli czytajacy
(np. Qwax) nastawi sobie kodowanie domyslne na
Central European.

Pozdrowienia,
Michal

14. Data: 2002-09-02 13:44:23

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote:

>"Jack Szaniawski" <i...@n...com> wrote in message
>
>Tu sie zgadzam :-(

a, to milo :-)

>A tu nie. Drewno sosnowe jest bardzo ladne i na meble
>sie nadaje. Najlepsza sosna surowa - nie paprana zadnymi
>bejcami czy lakierami.

ladne tak. problem, ze nie jest trwale. po pierwsze za miekkie, po
drugie ma tendencje do wichrowania sie z czasem. generalnie, meble
powinny byc robione z drewna lisciastego, z mala iloscia sekow, wiele
lat sezonowanego. wtedy beda staly i kilaset lat. niestety nie bylyby
tanie. a nasze sa robione albo z drewna iglastego albo z trocin.
dodatkowo wykanczaja je tez skoki wilgotnosci powietrza.

firma placi ;-)

15. Data: 2002-09-02 20:15:16

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> W tym przypadku wszystko moze byc OK, jesli czytajacy (np. Qwax)
> nastawi sobie kodowanie domyslne na Central European.

Dowcip jednak w tym, że standardem uznanym przez odpowiednie
instytucje jest standard zgodny z ISO, i jako taki ma pierwszeństwo
nawet przed wymysłem Małego Miękkiego...

I dlaczego mój czytnik miałby zgadywać w jakim kodowaniu jest ktory
post? -- za to odpowiedzialny jest nadawca/czytnik nadawcy konkretnego
njusa...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Ziemowit, co mieszkał w Strzyżowie,
Nieboszczyka raz znalazł przy rowie.

16. Data: 2002-09-03 06:24:31

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to znaczy: pleśniejące doniczki?
Czy jest to pleśń pochodzenia organicznego?
--
:-) http://www.ogrod.prv.pl

17. Data: 2002-09-03 10:03:59

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> wrote:

>Co to znaczy: pleśniejące doniczki?

wyglada tak jak grzyb na scianie.

>Czy jest to pleśń pochodzenia organicznego?

tak, a jest jakas inna?

18. Data: 2002-09-03 12:32:30

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack Szaniawski" <i...@n...com> napisał w wiadomości

> wyglada tak jak grzyb na scianie.

> tak, a jest jakas inna?

Przepraszam, że sprowokowałem Cię do takiego pytania.
Powinienem napisać: "pleśń".
Pewnie chodzi o wykwity spowodowane jakimiś związkami występującymi w wodzie
lub podłożu.
Nie ma to nic wspólnego z materiałem z jakiego wykonano doniczki. Można
próbować usunąć je przez rozpuszczenie tych związków np jakimiś kwasami.
Oczywiście, wcześniej należy wybić rośliny, a po oczyszczeniu, donice
wymoczyć w wodzie.
--
:-) http://www.ogrod.prv.pl

19. Data: 2002-09-03 14:04:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> Dowcip jednak w tym, że standardem uznanym przez odpowiednie
> instytucje jest standard zgodny z ISO, i jako taki ma pierwszeństwo
> nawet przed wymysłem Małego Miękkiego...

Oczywiscie mialem na mysli "Central European (ISO)".

> I dlaczego mój czytnik miałby zgadywać w jakim kodowaniu jest ktory
> post? -- za to odpowiedzialny jest nadawca/czytnik nadawcy konkretnego
> njusa...

Rzecz polega na tym, ze jesli w nadanej wiadomosci nie ma zaznaczonego
kodowania, to czytnik odbiorcy i tak musi zgadywac. I tak zgaduje, jakie ma
nastawione kodowanie domyslne. Oczywiscie poprawnie jest, tak jak piszesz,
jesli nadawca ustawi kodowanie, ale trzeba byc przygotowanym na inne
przypadki tez.

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2002-09-03 15:10:32

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> wrote:

>Użytkownik "Jack Szaniawski" <i...@n...com> napisał w wiadomości

>Przepraszam, że sprowokowałem Cię do takiego pytania.
>Powinienem napisać: "pleśń".

rozumiem. wiec odpowiadam , to plesn a nie "plesn". wlasnie zakwitla
mi kolejna doniczka, tym razem dodatkowo widac strzepki plesni, wiec
to nie jest osad np. z twardej wody

> [...]
>Nie ma to nic wspólnego z materiałem z jakiego wykonano doniczki. Można
>próbować usunąć je przez rozpuszczenie tych związków np jakimiś kwasami.

tak, to probowalem. kiedys mi poradzili, ze zeby wykonczyc plesn
trzeba zmienic ph. podloza. przetarlem doniczki z zewnatrz wata
umoczona w roztworze kwasku cytrynowego, ale chyba to za slabe.

>Oczywiście, wcześniej należy wybić rośliny, a po oczyszczeniu, donice
>wymoczyć w wodzie.

taaak. coraz bardziej sie przekonuje, ze trzeba wywalic te dziadowskie
wloskie doniczki. tym bardziej, ze plesn moze byc trujaca dla ludzi, a
dodatkowo taka doniczka bedzie juz zawsze wygladac jak ostatnie g.
problem tylko, ze poza wloskimi innych nie ma w handlu

kasztany,coś wymyślono by je ratowa
cud, cud prawdziwy...
Pachypodium cierpi w supermarkecie!!!
kret