plukanie zatok????

1. Data: 2002-06-30 12:07:00

Temat: plukanie zatok????
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
ktos mi moze wytlumaczyc fachowo na czym polega plukanie zatok?

2. Data: 2002-06-30 17:40:24

Temat: Re: plukanie zatok????
Od: "Wojciech Kożuch" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A z jakiego powodu i których zatok?

3. Data: 2002-06-30 20:04:15

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z jakiego powodu i których zatok?

z powodu choroby oczywiscie,
plukanie zatok przynosowych (lewej).

4. Data: 2002-06-30 21:09:08

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@p...onet.pl> wrote in message

> z powodu choroby oczywiscie,

Tak, to oczywiste, ale jakiej choroby?
Nie znam sie na laryngologii, ale to moze miec znaczenie i dlatego padlo
pytanie o to.

> plukanie zatok przynosowych (lewej).

Taaaaaa.... Nie ma czegos takiego jak zatoka przynosowa lewa. Sa zatoki
szczekowe, czolowe, klinowe, sitowe-wszystkie okreslane sa nazwa
przynosowych.
pzdr
Krzysztof

5. Data: 2002-06-30 21:53:23

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, to oczywiste, ale jakiej choroby?
> Nie znam sie na laryngologii, ale to moze miec znaczenie i dlatego padlo
> pytanie o to.

zapalenie zatok

> Taaaaaa.... Nie ma czegos takiego jak zatoka przynosowa lewa. Sa zatoki
> szczekowe, czolowe, klinowe, sitowe-wszystkie okreslane sa nazwa
> przynosowych.

w sumie przyznam sie ze nie wiem, jakiej zatoki bedzie to plukanie, wiem ze
lewej strony. jakims roztworem solny i hydrocortyzonem.

6. Data: 2002-07-01 12:52:16

Od: "big mama" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Płukanie zatok wygląda mniej więcej tak:
najpierw dostajesz kilka kropel jakiegoś świństwa do nosa żeby się tam
wszystko rozszerzyło. Po okołu 5 minutach kładziesz się na leżance z głową
położoną nieco niżej niż reszta ciała. Do lewej dziurki wkładają Ci krótszą
rurkę (ok 6 cm) przez którą będzie się wlewać sól fizjologiczna. Do prawej
dziurki wkładają Ci dłuższą rurkę (ok. 10-12cm) którą podłącza się do pompy
która będzie zasysać sól, ropę,krew itp. Ogólnie cały zabieg trwa ok 5-10
minut. Nie boli ale nie jest zbytnio przyjemny. Trzeba pamiętać cały czas o
oddychaniu ustami. Mnie pomogła seria 10 płukań. Codziennie jedno. Przez 2
lata miałam luzik :)

czerniak oka
medline.com
Niespotykana alergia