płyta indukcyjna a ceramiczna - zdurniałem

1. Data: 2006-02-16 11:02:52

Temat: płyta indukcyjna a ceramiczna - zdurniałem
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdurniałem - płyta indukcyjna a ceramiczna czy to to samo???

Electrolux EHS 6651P

2. Data: 2006-02-16 11:07:50

Temat: Re: płyta indukcyjna a ceramiczna - zdurniałem
Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska napisał(a):
> zdurniałem - płyta indukcyjna a ceramiczna czy to to samo???
>
> Electrolux EHS 6651P

No ta nie jest indukcyjna, zwykla ceramiczna.
Roznice sa spore, zwlaszcza w cenie ;) z wygladu takie same tzn chyba
kazda indukcyjna jest ceramiczna ale nie kazda ceramiczna jest indukcyjna.
Bylo o tym sporo, poszukaj w archiwum.

barney

"No man's life, liberty, or property are safe while the legislature is
in session." - Mark Twain

3. Data: 2006-02-16 15:50:59

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> zdurniałem - płyta indukcyjna a ceramiczna czy to to samo???

Nie.
Osobiście polecam indukcyjną. Ma wiele zalet i tylko jedną wadę -cenę.
Jednak można w promocji znaleźć w cenie lepszej ceramicznej (takiej
nieindukcyjnej ;-)).
I.

4. Data: 2006-02-16 18:33:21

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w

> Osobiście polecam indukcyjną. Ma wiele zalet i tylko jedną wadę -cenę.

a gotowanie w naczyniach żaroodpornych? :)

5. Data: 2006-02-16 19:08:16

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Płyta indukcyjna grzeje w ten sposób, że wytwarza zmienne pole
elektromagnetyczne, które wywołuje w dnie garnków prądy wirowe nagrzewające
dno garnka.
Żeby na tym gotować, trzeba mieć specjalne garnki.
Podobno fajna rzecz poza ceną i poza koniecznością zakupu stosownych (też
pioruńsko drogich) garnków.
Piszę teoretycznie, bo kupiłem płytę ceramiczną, gdyż indukcyjna nie na moją
kieszeń.
JAck

6. Data: 2006-02-16 19:31:18

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno fajna rzecz poza ceną i poza koniecznością zakupu stosownych (też
> pioruńsko drogich) garnków.

Źle powiedziane, im tańszy garnek tym bardziej nadaje się na kuchnię
indukcyjna, trzeba przyłożyć magnes do garnka, jak się przyczepi to taki
garnek będzie działał na kuchni. Ta płotkę o drogich garnkach wymyślili
marketnigowcy, słusznie zakładając, jak ktoś wydaje 8 tys. na kuchnię niech
jeszcze drugie tyle da na nowe garnki, pod pretekstem że stare nie będą
działać.

7. Data: 2006-02-16 19:59:05

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No nie. Z tym magnesem to nieprawda. Niekoniecznie garnki muszą być z
materiału magnetycznego (ferromagnetycznego). Prądy wirowe powstają w każdym
metalu. Tym silniejsze im lepszym jest on przewodnikiem.
JAck

8. Data: 2006-02-16 21:40:38

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> Źle powiedziane, im tańszy garnek tym bardziej nadaje się na kuchnię
> indukcyjna, trzeba przyłożyć magnes do garnka, jak się przyczepi to taki
> garnek będzie działał na kuchni. Ta płotkę o drogich garnkach wymyślili

magnes uruchomi czujnik w płycie. Bez magnesu na zwykłym garnku nie stalowym
nie wystartuje. A jak sobie wyobrazazsz smażenie kotleta na patelni z
magnesem w środku - nawet jeśli będzie grzać poprawnie?

> marketnigowcy, słusznie zakładając, jak ktoś wydaje 8 tys. na kuchnię
> niech jeszcze drugie tyle da na nowe garnki, pod pretekstem że stare nie
> będą działać.

Te płyty są teraz tańsze niżż 8kpln. Nawet ponizej 3kPLN
http://www.hoopla.pl/product_info.php?products_id=23
85

Co do garnków to działają bez problemów te stare stalowe emaliowane.
Zauważyłem dziwną rzecz w przypadku płyty indukcyjnej - głośna praca. Nie
wiem czy to była sprawa "za tanich" garnków?

9. Data: 2006-02-16 22:49:39

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
>
> a gotowanie w naczyniach żaroodpornych? :)

Odpada. Chyba, że znajdziesz takie, które mają metalowe (dokładnie:
ferromagnetyczne) dno. ;-)
I.

10. Data: 2006-02-16 22:54:10

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te płyty są teraz tańsze niżż 8kpln. Nawet ponizej 3kPLN
> http://www.hoopla.pl/product_info.php?products_id=23
85

Można nawet znaleźć za sporo mniej, niż tu podajesz. Znacznie lepszej firmy.

> Co do garnków to działają bez problemów te stare stalowe emaliowane.

Dokładnie. Moje 'posagowe' 20-letnie gary odnajdują się dosyć dobrze na
nasze płycie.

> Zauważyłem dziwną rzecz w przypadku płyty indukcyjnej - głośna praca. Nie
> wiem czy to była sprawa "za tanich" garnków?

Przy lepszych garach płyta też jest głośna. Nie ma znaczenia rodzaj
naczynia. Taki po prostu urok płyt indukc. Te prądy wirowe takie głośne. ;-)
I.

klatka schodowa - prad i sprzatanie / podzial wspolnoty
problem z rachunkiem za prad
Prasowanie :D
pościel wełniana- do uzytkowników
Kotecek...