plyta kuchenna - co wybrac? indukcyjna, zwykla czy zintegrowana z piekarnikiem

1. Data: 2005-11-15 19:59:14

Temat: plyta kuchenna - co wybrac? indukcyjna, zwykla czy zintegrowana z piekarnikiem
Od: "Wlodzimierz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moze nie jest to najlepszy pomysl, ale interesuja mnie opinie ludzi ktorzy
lubia spedzac czas rowniez w kuchni ;-)

Zastanawiam sie nad kupnem plyty ceramicznej do kuchni (do szafki 60cm).
Musi byc elektryczna bo nie bede mial gazu.
Wybor:
zwykla plyta ceramiczna, plyta indukcyjna, plyta z 2 palnikami indukcyjnymi
i 2 "normalnymi", plyta zintegrowana z piekarnikiem.
"Budzet":
w granicach 3000, ale moze byc wiecej gdy beda argumenty "za". Natomiast w
wersji z piekarnikiem moze byc nawet 5500.
Prosze o opinie uzytkownikow, szczegolnie ciekaw jestem potencjalnych zalet
i wad plyty indukcyjnej - zarowno w zakresie jakosci potraw jak i ekonomii,
ergonomii, utrzymania czystosci itp.

2. Data: 2005-11-15 20:34:00

Od: "flashi" <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i wad plyty indukcyjnej - zarowno w zakresie jakosci potraw jak i
> ekonomii, ergonomii, utrzymania czystosci itp.

ja zakupilem zwykla ceramike od amiki i piecyk od Gorenie ...
Przeciw indukcji przemowila mala dostepnosc (mimo ze niby maja ale trzeba
bardzo specjalnie zamawiac - w kazdym razie na slasku) oraz duuuzo wieksza
cena ...
wolalem tez osobno piekarnik osobno plyte bo wtedy piekarnik mozna postawic
na duzej wysokosci (przy 20-30cm nad ziemia normalnych stojacych) 1m od
ziemi :) co wg mnie ulatwia zarowno pieczenie jak i pozniejsze czyszczenie i
obsluge...

3. Data: 2005-11-16 09:11:23

Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz <w...@p...pl> napisał(a):

> Moze nie jest to najlepszy pomysl, ale interesuja mnie opinie ludzi ktorzy
> lubia spedzac czas rowniez w kuchni ;-)

No to nie trafiłeś, bo my nie lubimy... My tu tylko jemy hamburgersy z mak
donaldsa i popijamy koka kolą... ;-)

No więc ja 2 lata temu kupiłem sobie 80cm płytę indukcyjną. Jak dla mnie
rewelka. Największa zaleta, jest taka, że cholernie szybko się rozgrzewa.
Naturalnie patelnia albo garnek, bo sam "palnik" się przecież nie rozgrzewa.
A raczej rozgrzewa się ale na odwrót, czyli to garnek grzeje "palnik".
Jak masz dzieciaki (albo będziesz miał), to nie będziesz musiał się tak
martwić jak będą pchały paluchy nie tam gdzie potrzeba...
Swego czasu robiłem nawet próby czasowe. Czyli podgrzewałem 2 litry wody
na palniku elektrycznym, gazowym i indukcyjnym. Nie pamiętam już dokładnych
czasów, ale indukcja jest the best i różnice były naprawdę duże.
Łatwo się to to oczywiście myje, bo to szklana płyta.
Wady też są. A główną jest naturalnie cena. Ale z innych, to nie wszystkie
garnki czy patelnie będą ci na niej "chodziły". Ja tam nie miałem problemów,
bo zawsze kupowałem takie gary i patelnie, że w jednej ręce ich nawet facet
za długo nie utrzyma... czyli ciężkie z grubym dnem. Tak więc jeśli się na
nią zdecydujesz, to będziesz musiał zwracać uwagę, czy garnek jest
przeznaczony do kuchenki indukcyjnej (oznaczone to jest przez taką
sprężynkę). Nie próbowałem nigdy gotować na indukcji w naczyniach do niej
nie przeznaczonych.
Jest jeszcze taki minusik, że jak odpalisz taką maszynkę na maksowego maksa,
to może to zacząć lekko buczeć - no cóż - jest to w końcu indukcja. Dobrze,
że to nie buczy jak transformator w stacji transformatorowej... ;-)

Ja jestem zadowolony.

To Ci pa,
Jarek

4. Data: 2005-11-16 18:24:11

Od: "Wlodzimierz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to nie trafiłeś, bo my nie lubimy... My tu tylko jemy hamburgersy z mak
> donaldsa i popijamy koka kolą... ;-)

;-)))))
> [...]
> Jak masz dzieciaki (albo będziesz miał), to nie będziesz musiał się tak
> martwić jak będą pchały paluchy nie tam gdzie potrzeba...

dzieki za odpowiedz - mozesz napisac jaka plyta - marka, symbol.

pzdr

5. Data: 2005-11-17 13:44:37

Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz <w...@p...pl> napisał(a):

> dzieki za odpowiedz - mozesz napisac jaka plyta - marka, symbol.

Na pewno Ci się ta informacja nie przyda, bo nie jest to ani Siemens, ani
Bosch, ani Amica (Amica nie robi wcale płyt indukcyjnych :-P), tylko mam
płytę duńskiej firmy ATAG.

Coś takiego:
http://www.atag.dk/popups/popup_produkt_frameset.asp
?id=116

Wszystko tu jest po duńsku, więc nic chyba nie skumasz... tak jak i ja nie
kumam o co tam u nich chodzi ;-)

Pzdr
Jarek

Z innej beczki - Ekonomiczność AGD... :)
dieta zroznicowana
Zakąska z ciasteczek Kruszyny
przepis na przyprawę tikka
nadzienie do babeczek