plyta wiorowa

1. Data: 2006-10-16 08:14:58

Temat: plyta wiorowa
Od: jacky <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam 'mebel' z surowej plyty wiorowej. Chcialbym go jakos pomalowac, ale
w taki sposob, aby nie byla to jednobarwna, gladka powierzchnia. Czy
istnieje jakis sposob, aby po pomalowaniu otrzymac cos, co wygladaloby
na strukture drewna?

2. Data: 2006-10-16 10:25:57

Temat: Re: plyta wiorowa
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacky" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:egveq9$d3a$1@news.onet.pl...
> [...]
> ale w taki sposob, aby nie byla to jednobarwna, gladka powierzchnia.
> Czy istnieje jakis sposob, aby po pomalowaniu otrzymac cos, co

Strukturę drewna, znaczy słoje? To tylko drewnopodobna okleina
samoprzylepna.

J.

3. Data: 2006-10-16 10:39:52

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Strukturę drewna, znaczy słoje? To tylko drewnopodobna
> okleina samoprzylepna.

Afcalerzenie. Są wałki do malowania słojów. Za efekt nie odpowiadam, bo
widziałam tylko na obrazku na opakowaniu, niemniej.

Pozdrawiam :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

4. Data: 2006-10-16 10:41:23

Od: jacky <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> Użytkownik "jacky" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>

> Strukturę drewna, znaczy słoje? To tylko drewnopodobna okleina
> samoprzylepna.
>

> J.
A cos, co daloby po pomalowaniu strukture chropowata (chodzi o kolor,
nie wrazenie dotykowe)? Chodzi mi o to, aby po pomalowaniu nie dostac
jednobarwnej struktury, tylko w jakis sposob ja 'zaburzyc'.

5. Data: 2006-10-16 10:48:03

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly>
napisał w wiadomości news:egvnnb$gh7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]Są wałki do malowania słojów. [...]

[przepraszam, że gadam sama ze sobą] Wałka co prawda nie umiem wygóglać, ale
znalazłam takie:
http://www.mako.de/en/verbraucher_beratung/tipp_mase
rier_technik.html - tyle
że to chyba i fakturę produkuje. W razie gdyby - słowa kluczowe do góglania
w Polsce: Oikos, maser-boy, legnato.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

6. Data: 2006-10-16 10:50:14

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: News:egveq9$d3a$...@n...onet.pl
Od: jacky j...@p...onet.pl
Było:
> [...]
> ale w taki sposob, aby nie byla to jednobarwna, gladka powierzchnia.
> Czy istnieje jakis sposob, aby po pomalowaniu otrzymac cos, co

Słyszałem o technice malowania farbą olejną... łączy się dwa lub trzy kolory
pasujące do siebie ale ich się nie miesza! Trzeba położyć normalnie pierwszą
warstwę a później nakłada się sztywnym pogniecionym papierem te zlane
farby...
Ruch nakładający może być tylko jeden! nie wchodzą w grę poprawki bo będą
urwane słoje. Może szczotką ryżową też dałoby się uzyskać efekt drewna o
gęstych słojach...

http://www.popieramjow.pl/jow.php
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/opinie_061013/o
pinie_a_1.html

7. Data: 2006-10-16 11:21:00

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Afcalerzenie. Są wałki do malowania słojów. Za efekt nie odpowiadam,
> bo widziałam tylko na obrazku na opakowaniu, niemniej.

Wiesz... jak w pracach remontowych byłem na etapie stania z
rozdziawioną gębą przy rusztowaniu i zadawania tysięcy pytań
zaczynających się od "a co to" i "a dlacego", widziałem, jak jeden
stary malarz robi drewnopodobną lamperię za pomocą farby olejnej
(prawdziwej, takiej na pokoście, nie mającej niz wspólnego z ftalową,
obecnie nazywaną niewiedzieć czemu tą nazwą) zmieszanej z piwem (sam
po to piwo do sklepu leciałem, pamiętam dziś że miałem sklepowej
powiedzieć, że to dla malarza do malowania lamperii) i przegarnianej
po nałożeniu grzebieniem - od grzebienia piękne słoje wychodziły, a
malarz był taki fachura, że nawet palcem w tych słojach sęki
dorysowywał :-)
O czymś podobnym pisze niżej Sławek, u tego mojego malarza
rozwarstwienie farby powodowało piwo, ale ponieważ prawdziwej olejnej
obecnie nie kupi się chyba nigdzie, to ze współczesnymi farbami
trzebaby próbować tak jak on opisuje, mieszać/niemieszać dwa kolory?
Dać się da na pewno, ale... warto? Tych samoprzypepnych tapet jest
teraz takie mnóstwo wzorów, że chyba każdy coś z nich dla siebie
wybierze.

J.

8. Data: 2006-10-16 11:24:40

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacky" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:egvnck$cd7$1@news.onet.pl...

> [...]
> kolor, nie wrazenie dotykowe)? Chodzi mi o to, aby po pomalowaniu
> nie dostac jednobarwnej struktury, tylko w jakis sposob ja

Poszukaj w jakimś dużym sklepie z farbami, po hipermarketach widuję
kątem oka cudeńka czasem - np. lakier, któr nałożony na podłoże w
innym kolorze w trakcie zasychania kurczy się i fantazyjnie pęka,
lakiery "młotkowe" itp. - takich dających o malowaniu jakąśtam fakturę
jest trochę.

J.

9. Data: 2006-10-16 11:30:18

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...]pamiętam dziś że miałem sklepowej powiedzieć, że to dla malarza
> do malowania lamperii

:D

> [...]Tych samoprzypepnych tapet jest teraz takie mnóstwo wzorów,
> że chyba każdy coś z nich dla siebie wybierze.

Ale ja tylko w kwestii formalnej :) Ja się generalnie takich rzeczy nawet
lewą[1] ręką nie tykam, zaznaczyłam tylko istnienie takiego ustrojstwa, bo
może komuś akurat. BTW wątkotwórca mógł sobie życzyć zachowania struktury
wiórów - znajomy ma lakierowane schody z OSB, efekt ciekawy :)

Pozdrawiam
H.

[1] czyli dowolnie wybraną z dwóch będących na stanie
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

10. Data: 2006-10-16 11:32:17

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...]lakier, któr nałożony na podłoże w innym kolorze
> w trakcie zasychania kurczy się i fantazyjnie pęka, lakiery "młotkowe"

...przecierka, wałek strukturalny, malowanie palcami... :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

Piecyk gazowy - ostatnie starcie