poczatek zycia

1. Data: 2000-10-04 20:31:45

Temat: poczatek zycia
Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Kiedy zaczyna sie zycie ludzkie?
Czy w momencie zaplodnienia, czy po 9 miesiacach - w momencie narodzin?

Pozdrawiam
sezal

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

2. Data: 2000-10-04 22:38:43

Temat: Re: poczatek zycia
Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <8rg43h$ing$1@nnrp1.deja.com>,
s...@m...com wrote:
> Kiedy zaczyna sie zycie ludzkie?
> Czy w momencie zaplodnienia, czy po 9 miesiacach - w momencie narodzin?
>
> Pozdrawiam
> sezal

Z biologicznego punktu widzenia, a pisze to jako genetyk, biolog
molekularny i biolog komorki, zycie nowego organizmu ludzkiego zaczyna
sie przy pierwszym podziale komorkowym diploidalnej zygoty. Mozna ten
moment umiejscowic nawet wczesniej w momencie rozpoczecia pierwszej
replikacji DNA, czyli powielenia materialu genetycznego tuz przed
rozpoczeciem podzialu.
Reszta to juz rozwazania o istocie czlowieczenstwa, o naturze
filozoficznej, swiatopogladowej i politycznej, a nie biologicznej.

pozdrowienia

Cien

3. Data: 2000-10-05 07:14:07

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości
> Kiedy zaczyna sie zycie ludzkie?
> Czy w momencie zaplodnienia, czy po 9 miesiacach - w momencie narodzin?

Zycie zaczyna sie po 40-tce.

Adam B.

4. Data: 2000-10-05 07:31:59

Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

"Adamus" <a...@m...pl> wrote in message

> Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości

> Zycie zaczyna sie po 40-tce.

Smiem polemizowac. Po 50-ce. Za pare lat sam przyznasz mi racje ;-)

Pozdrawiam,
Andrzej

5. Data: 2000-10-05 07:47:55

Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Bienias <a...@u...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8rhapt$1gl$...@s...icm.edu.pl...
> "Adamus" <a...@m...pl> wrote in message

> Smiem polemizowac. Po 50-ce. Za pare lat sam przyznasz mi racje ;-)

I na tej grupie, to chyba jedyne sensowne odpowiedzi na to pytanie :-)
Wszystkie inne na grupie filozofia i religia.
Pozdrawiam Jacenty (45 l :-)

6. Data: 2000-10-05 08:58:53

Od: "Crazy Yogurt" <r...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Bienias" <a...@u...net>:

> Smiem polemizowac. Po 50-ce. Za pare lat sam przyznasz mi racje ;-)

Po setce albo i dwóch jest jeszcze lepiej ;P

pzdr

Y (C)

7. Data: 2000-10-05 21:50:21

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Interesowalo mnie to z punktu
widzenia medycznego, dlatego tez pytanie znalazlo sie ba tej grupie.

8. Data: 2000-10-05 21:50:42

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Interesowalo mnie to z punktu
widzenia medycznego, dlatego tez pytanie znalazlo sie na tej grupie.

9. Data: 2000-10-05 21:52:22

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

> I na tej grupie, to chyba jedyne sensowne odpowiedzi na to
pytanie :-)

Interesowalo mnie to z punktu widzenia medycznego, dlatego tez pytanie
znalazlo sie na tej grupie.
Na "psychologia" tez sie pojawilo. Gdybys byl zainteresowany...

10. Data: 2000-10-06 06:16:26

Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@m...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8rit6j$sdp$...@n...deja.com...
> Interesowalo mnie to z punktu widzenia medycznego, dlatego tez pytanie
> znalazlo sie na tej grupie.

To Cień najlepiej to określił. Można zejść jeszcze niżej, do bakterii. To
też forma życia.
Wg mnie, życie w sensie biologicznym to po pierwsze metabolizm, a po drugie
zdolność rozmnażania. A wirusy? W zasadzie to metabolizmu nie mają, ale się
mnożą replikując DNA. Gdyby znaleziono wirusy na marsie , to by mówiono o
prymitywnej formie życie.
Jacenty

choroby przenoszone listownie-pytanie
szczepienie przeciw grypie