początki próchnicy :-(

1. Data: 2005-04-20 19:29:46

Temat: początki próchnicy :-(
Od: "Monika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem zdruzgotana, odkryłam u synka w paszczce początek próchnicy tzn.
kropke czarną wielkosci połowy ziarnak maku. Biję sie w piersi, sama mu to
"załatwiłam" dając kaszę w nocy, ale on straszny żarłok jest i bez butli w
nocy stosuje terror psychiczny.
Jak u dzieci dwuletnich leczy sie próchnicę?. Za nic nie chcę by Młody
zniechęcił sie już na początku do stomatologa, a poza tym jestem zupełnie
spokojna, że żadna dobra wola mojego dziecka nie wchodzi w grę. Jakie
znieczulenia i sposoby stosuje sie przy takich przypadkach i chyba to musi
byc stomatolog-pedodonta?
Pozdr.
Monika

2. Data: 2005-04-20 19:42:29

Temat: Re: początki próchnicy :-(
Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
napisał w wiadomości news:d46bgc$4e0$1@nemesis.news.tpi.pl...
> 2. Zapobiegac lepiej niz leczyc. Laminowanie i lakierowanie ząbków
mlecznych

Hmmm, a co to jest laminowanie? ;)))

Pozdrawiam
Jola

3. Data: 2005-04-20 19:45:50

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

>. Jakie
> znieczulenia i sposoby stosuje sie przy takich przypadkach i chyba to musi
> byc stomatolog-pedodonta?

W punktach

1. Twoj dzidzius powinien byl juz zaliczyc wizyty u dentysty - w zasadzie
powinny byc równie regularne jak u pediatry. Nawet w celu oswojenia dziecka
z gabinetem i lekarzem.
2. Zapobiegac lepiej niz leczyc. Laminowanie i lakierowanie ząbków mlecznych
pomaga zapobiegac rozwojowi próchnicy
3. Ząbki myc 2x dziennie
4. Gdy maluszek nie da sobie nic zrobic a próchnica jest powazna to lekarz
moze ząbki zalapisowac czyli potraktowac solami srebra - plusy - próchnica
sie nie bedzie rozwijac, zabieg nie jest bolesny. Minus - zabki poczernieją
i takie juz zostana dopoki nie wypadną

I pamietaj - koniec z kaszką:-))

HaNkA

4. Data: 2005-04-20 19:48:25

Od: "Monika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W punktach
>
> 1. Twoj dzidzius powinien byl juz zaliczyc wizyty u dentysty

Zaliczał w celu oswojenia, nie oswoił się, jest uprzedzony do lekarzy po
pobycie w szpitalu

> 2. Zapobiegac lepiej niz leczyc. Laminowanie i lakierowanie ząbków
mlecznych
> pomaga zapobiegac rozwojowi próchnicy

Nie sugerowano nam niestety

> 3. Ząbki myc 2x dziennie

Myjemy 2x dz, ale te kilka godz. w nocy zrobiło swoje

> [...]
> moze ząbki zalapisowac czyli potraktowac solami srebra - plusy - próchnica
> sie nie bedzie rozwijac, zabieg nie jest bolesny. Minus - zabki

Próchnica to na razie malutka kropeczka, i w czwórce, wiec nawet czarna po
leczeniu nie zrobi różnicy.
Ale problem w tym, jak ten lekarz ma tego dokonac na niewspółpracującym
obiekcie??????

> I pamietaj - koniec z kaszką:-))

Ofkors !

Monika

5. Data: 2005-04-20 19:50:46

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
> napisał w wiadomości news:d46bgc$4e0$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Hmmm, a co to jest laminowanie? ;)))

Heh, sorrki. Pisząc to jednoczesnie pisalam na gg kumpeli ze ma mi cos
zalaminowac :PP Of course powinno byc :"lakowanie i lakierowanie":-))

HaNkA co obiecuje być bardziej czujna:-))

6. Data: 2005-04-20 19:57:17

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
> [...]

Hehe...tylko powiedz Haniu jak to zrobic?? Moj maly obowiazkowo przed
spaniem musi kaszke zaliczyc :)

olka

7. Data: 2005-04-20 20:13:13

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olka" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hehe...tylko powiedz Haniu jak to zrobic?? Moj maly obowiazkowo przed
> spaniem musi kaszke zaliczyc :)

niech zalicza kaszke, a potem niech zalicza mycie ząbkow:-) Kaszka przed
spaniem ok, ale nie w trakcie spania. Gdy Angel skonczyl roczek nasza pani
pediatra powiedziala zeby oduczyc go jedzenia w nocy bo zoładek tez musi
odpocząć:-) Moje dziecko niespecjalnie oprotestowywało ten pomysl. Powiem
nawet wiecej - dopoki w nocy dostawal soki to budzil sie srednio 2x na noc.
Odkąd pije wode budzi sie sporadycznie - pewnie wie, ze sie nie opłaca :-))

HaNkA

8. Data: 2005-04-20 20:47:13

Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaliczał w celu oswojenia, nie oswoił się, jest uprzedzony do lekarzy po
> pobycie w szpitalu

popros wczesniej dentyste niech sciagnie fartuch, to czasem pomaga
idz nawet kilka razy zanim maly siadzie na fotel
usiadz z nim na kolanach niech pani pokaze mu wszystko w kolo fotela
takie podchody sporo daja
na moja coreczke chrzestna podzialalo i po 9 wizycie otworzyla paszcze

> mlecznych
>
> Nie sugerowano nam niestety

laminowanie to raczej nie, szybciej chodzi o lapisowanie
a to niestety 3 wizyty dla zabka ale naprawde nie boli
polega na smarowaniu dziurki brazowym plynem na watce

> Myjemy 2x dz, ale te kilka godz. w nocy zrobiło swoje

nie no, nie przesadzaj, po jednej kaszce dziurka by nie powstala
nie mowie, ze to to Twoja wina czasem dzieci maja po prostu slabsze zabki
wazne ze zauwazylas i bierzesz sie za to

pozdrawiam i trzymam kciuki
Aga

do chirurgów: "złota maść"
Pytanie - Brodawczak