poczucie winy

1. Data: 2003-12-14 18:07:11

Temat: poczucie winy
Od: "Ania" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Chciałabym zapytać kiedy odczuwacie poczucie winy? Kiedy ono Wam
przeszkadza? Jak często myślicie o wydarzeniu które je wywołało? W jakich
kategoriach myslicie wtedy o sobie?
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-12-14 18:21:03

Temat: Re: poczucie winy
Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Dec 2003 19:07:11 +0100, "Ania" <a...@g...pl> wrote:

> Chciałabym zapytać kiedy odczuwacie poczucie winy? Kiedy ono Wam
>przeszkadza? Jak często myślicie o wydarzeniu które je wywołało? W jakich
>kategoriach myslicie wtedy o sobie?

W moim przypadku poczucie winy jest najsilniejszą motywacją do
jakiejkolwiek konstruktywnej działalności. Toteż staram się nieraz
takie poczucie w sobie wywołać. Mam nawet stoswny mjuzik, który
wytwarza sprzyjającą ku temu atmosferę (jeśli więc ktoś zbyt pewnie
się czuje i chciałby się zdołować, mogę dać namiary). Ostatnio
niestety mam z tym problemy. Zastanawiam się wręcz czy poczucie winy z
braku poczucia winy dałoby się jakoś uaktywnić. Nie jest to chyba
łatwe.
:-)

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-12-14 19:58:54

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Chciałabym zapytać kiedy odczuwacie poczucie winy? Kiedy ono Wam
> przeszkadza? Jak często myślicie o wydarzeniu które je wywołało? W
jakich
> kategoriach myslicie wtedy o sobie?

Nie odczuwam takiego kuriozum...

Pzdr
Paweł

1. Data: 2003-12-14 22:21:39

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałabym zapytać kiedy odczuwacie poczucie winy? Kiedy ono Wam
> przeszkadza? Jak często myślicie o wydarzeniu które je wywołało? W jakich

Poczucie winy "wzbudza" pokorę a i ta się czasem przydaje w życiu :)))

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2003-12-14 23:33:28

Od: "Ania" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczucie winy "wzbudza" pokorę a i ta się czasem przydaje w życiu :)))
>
> Pozdrawiam
> Vicky

jakie konsekwencje wbudza ta pokora?

1. Data: 2003-12-14 23:33:59

Od: "Ania" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie odczuwam takiego kuriozum...
>
> Pzdr
> Paweł

czy to znaczy ze nigdy nikogo nie skrzywdziłeś? czy ze nie bardzo cie to
obchodzi?

1. Data: 2003-12-15 05:02:01

Od: "darek miauu" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> jakich

> Nie odczuwam takiego kuriozum...

No tak... tylko chory organizm zastanawia się nad sobą, tak?
;)

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2003-12-15 12:05:49

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Cześć
> Chciałabym zapytać kiedy odczuwacie poczucie winy?

I owszem, choć nie wiem po co mi to!

> Kiedy ono Wam
> przeszkadza?

Dlaczego miałoby przeszkadzać - wprost przeciwnie jest
świetnym uzasadnieniem wszystkiego zła które czasem mnie
spotyka. Świetne poczucie zapłaty za grzechy ;-)))

> Jak często myślicie o wydarzeniu które je wywołało?

Oceniam je na trzeźwo bez uwzględniania "poczucia"

> W jakich
> kategoriach myslicie wtedy o sobie?

Subiektywnych
;-)))

pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-12-15 12:35:23

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Dec 2003 13:05:49 +0100, "Qwax" <...@...Q> wrote:

>I owszem, choć nie wiem po co mi to!

Ciekawa odpowiedź na zadane pytanie. ;-)

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-12-15 14:14:16

Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOtlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Dec 2003 19:21:03 +0100, Amnesiak wrote:

> [...]
> Zastanawiam się wręcz czy poczucie winy z braku poczucia winy dałoby się
> jakoś uaktywnić. Nie jest to chyba łatwe.

Nie bardzo rozumiem. Znaczy Dla Ciebie najważnieszą motywacją do zjedzenia
kanapiki nie jest poczucie pełnego żołądeczka, tej sytości i błogostanu, a
raczej lęk przed pustym żołądeczkeim i ssaniem, albo antycypowane poczucie winy
z powodu pogorszenia swojej sprawności ew. śmiercio głodowej?

*Paweł Zioło http://fotozielsko.prv.pl
*GnuPG:09504E96 ICQ:236822802 po 24 ;)

skąd się biorą ładne i duże rybki
(podpinka)