podkład pod farbę emulsyjną

1. Data: 2001-08-29 06:50:29

Temat: podkład pod farbę emulsyjną
Od: "KSX" <k...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoję przed problemem malowania 3 pokoików i korytarza farbą
emulsyjną/dyspersyjną. Będzie ona kładziona na nowy zwykły tynk cement/beton
(nie wiem jak to się prawidłowo nazywa).
I moje pytanie: jak przygotować/zagruntować ścianę pod taką farbę.
Teściu mówi, żeby na ten beton pomalować wapnem (roztworem) i na to farbę
emulsyjną. Ma to zmniejszyć porowatość powierzchni i pójdzie mniej farby,
jest też tanim sposobem zagruntowania i antyseptycznym.
Teść tak robi od lat.
Czy to wapnowanie to dobry pomysł? Czy to w ogóle jest grunt, czy w zasadzie
na to powinien pójść grunt właściw (np. rozcieńczona emulsja lub farba
gruntująca).

--
pzdr

KSX
k...@p...org.pl

1. Data: 2001-08-30 10:04:21

Temat: Odp: podkład pod farbę emulsyjną
Od: "KSX" <k...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

... i co nie wiecie, czy wam się nie chce odpisać?
mimo wsztstko proszę...

--
pzdr

KSX
k...@p...org.pl

1. Data: 2001-08-30 10:26:03

Temat: Re: podkład pod farbę emulsyjną
Od: "news.internetpartners" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czemu po prostu nie uzyjesz jakiegos srodka grutujacego typu Atlas Unigrunt?

Pozdrawiam,

Dawid

1. Data: 2001-08-30 11:24:03

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu po prostu nie uzyjesz jakiegos srodka grutujacego typu Atlas Unigrunt?

Najlepiej rozcieńczonego wodą w stosunku 1:1 ?????

P.J.

1. Data: 2001-08-30 13:58:53

Temat: Re: podkład pod farbę emulsyjnš
Od: "T.Zon" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Jankisz napisał(a) w wiadomości: <3...@z...pl>...

Unigrunt?

>Najlepiej rozcieńczonego wodą w stosunku 1:1 ?????

U mnie gruntowalem farba rozmieszana z woda.

Pozdro

Zonzi

1. Data: 2001-09-08 13:16:52

Temat: Re: podkad pod farbŕ emulsyjnś
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

KSX wrote:

> [...]
> na to powinien pójść grunt właściw (np. rozcieńczona emulsja lub farba

ech tradycjonalisci. mi cos takiego ojciec radzil. to jest
antyseptyczne,
ale nie na dlugo. w samym tynku tez prawdopodobnie jest farba.
w dodatku bialkowanie (bo tak to sie nazywa), czyli powierzchnia
takiego wapna slabo trzyma sie podloza, i pozniejsze warstwy farby
beda ci odstawac.

masz dwa wspolczesne wyjscia z sytuacji
A. porowata sciana. unigrunt atlasu, 30 pare zlotych 5l butelka.
mi taka butla wystarczyla na podlogi w dwoch duzych pokojach
po ok. 20m2 kazdy. na sciany tez gdzies tyle idzie.
dopiero to farba malujesz. szare sciany i tak potrzebuja dwoch
warstw, nawet jak to sa tzw. "jedynki".
B. gladz gipsowa, i na to farba z ewentualnym zagruntowaniem.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-09-08 13:17:21

Temat: Re: Odp: podkad pod farbŕ emulsyjnś
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

KSX wrote:

> ... i co nie wiecie, czy wam się nie chce odpisać?
> mimo wsztstko proszę...

dopiero teraz czytam. jestem w trakcie remontu, tuz po przeprowadzce.

1. Data: 2001-09-08 13:18:24

Temat: Re: podkad pod farbŕ emulsyjn‡
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

T.Zon wrote:

> Unigrunt?

> U mnie gruntowalem farba rozmieszana z woda.

wyszlo taniej?

--
| Grzegorz Szyszlo mailto:z...@w...lublin.pl | fragmentow w Gaz.Wyb.

Okna Apolloplast-u