połączenie pokoju z kuchnią w kawalerce

1. Data: 2007-07-20 05:44:38

Temat: połączenie pokoju z kuchnią w kawalerce
Od: "Pio" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy możliwe jest wyburzenie ścianki działowej w kawalerce i połączenie
pokoju z kuchnią? Z tego co wiem przepisy tego zabraniają, ale wydaje mi
się, że teraz tak się buduje, sam byłem w nowej kawalerce gdzie pokój
przechodzi w kuchnię?

Pozdr.
P.

2. Data: 2007-07-20 07:02:16

Temat: Re: połączenie pokoju z kuchnią w kawalerce
Od: "Pio" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

P.S. Co mi grozi jeśli wyburzę ścianę bez zgody i się wyda;)?

P.

3. Data: 2007-07-20 09:03:41

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Pio (g...@o...pl) w wiadomości
news:f7pi4f$r26$1@news.onet.pl nabazgrał(a):

> [...]
> pokoju z kuchnią? Z tego co wiem przepisy tego zabraniają, ale wydaje mi
> się, że teraz tak się buduje, sam byłem w nowej kawalerce gdzie pokój

Jeśli to działowa to można burzyć bez problemu ale jeśli to
nośna/konstrukcyjna to nie radzę chyba że chcesz mieć inne piętra u siebie w
domu i katastrofe budowlaną :)

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

4. Data: 2007-07-20 09:24:19

Od: "Pio" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli to działowa to można burzyć bez problemu ale jeśli to
> nośna/konstrukcyjna to nie radzę chyba że chcesz mieć inne piętra u siebie
> w domu i katastrofe budowlaną :)

Działowa, sęk w tym, ze przepisy zabraniaja łączenia jedynego pokoju w
mieszkaniu z kuchnią ze wzgędu na instalacje gazową. Nie wiem jak się rzecz
ma w przypadku kuchenki elektrycznej.

P.

5. Data: 2007-07-20 10:31:29

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Pio (g...@o...pl) w wiadomości
news:f7pv0d$2ft$1@news.onet.pl nabazgrał(a):

> Działowa, sęk w tym, ze przepisy zabraniaja łączenia jedynego pokoju w
> mieszkaniu z kuchnią ze wzgędu na instalacje gazową. Nie wiem jak się
> rzecz ma w przypadku kuchenki elektrycznej.

Nie wiem ale teraz nowe mieszkania typu studia i kuchnie otwarte gdzie masz
wszystko razem oprócz łazienki to norma więc nie sądze żeby były jakieś
przeciwskazania, sąsiad mi od miesiąca robi remnto i wywalił wszystkie
ścianki oprócz łazienki.
Bierz młota i rozwalaj szkoda czasu na myślenie.

6. Data: 2007-07-20 18:12:09

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> wszystkie ścianki oprócz łazienki.
> Bierz młota i rozwalaj szkoda czasu na myślenie.

Ja tam bym jednak się zastanowiła... przepisy zabraniają tylko przy
instalacji gazowej - może to jednak ma jakiś sens...
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

7. Data: 2007-07-21 09:02:52

Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pio" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> P.S. Co mi grozi jeśli wyburzę ścianę bez zgody i się wyda;)?

Ogromna kara i nakaz postawienia ścianki działowej od nowa.
Potrzebna jest zgoda spółdzielni/architekta. Jeśli to ścianka
działowa nie powinno być problemu, ale jeśli wspiera się na
niej konstrukcja...

Pozdr.
R.

8. Data: 2007-07-21 11:38:48

Od: "Ewa K." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> [...]
> pokoju z kuchnią? Z tego co wiem przepisy tego zabraniają, ale wydaje mi
> się, że teraz tak się buduje, sam byłem w nowej kawalerce gdzie pokój

Pewnie chodzi tu o przepis dotyczacy wentylacji
Chodzi o to ze pomieszczenia kuchenne powinne miec okreslana wymiane
powietrza 50 m3/h, w typowych kuchniach stosuje sie wentylacje grawitacyjna
ktora zalatwia ta sprawe dla danego pomieszczenia. Jednakze jezeli mamy
aneks kuchenny powinnismy zastosowac wentylacje mechaniczna (przez
zastosowanie okapu z wyciagiem powietrza) w starym budownictwie jest to
prawie awykonalne wg przepisow poniewaz nie mozemy podlaczac wentylatora (z
okapu) do przewodow wentylacyjnych. Tak wiec nalezalo by uzyskac opinie
kominiarza, a najlepiej uderzyc do administracji.

Pozdrawiam
Ewa K.

9. Data: 2007-07-22 11:07:08

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Chris napisał(a):
> [...]
> ścianki oprócz łazienki.
> Bierz młota i rozwalaj szkoda czasu na myślenie.

myslenie nie boli, jak pomyslisz to zauwazysz, ze nowe mieszkania
gazu nie mają

Sierp

10. Data: 2007-07-22 11:07:38

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Pio napisał(a):
> [...]
> pokoju z kuchnią? Z tego co wiem przepisy tego zabraniają, ale wydaje mi
> się, że teraz tak się buduje, sam byłem w nowej kawalerce gdzie pokój

nie mozesz po prostu zapytac w spoldzielni?

Sierp

programator czasowy do pralki
Pompka do wiatki z 1992 roku
odkurzacz do podlog
pralka ładowana od góry - jakie są najniższe?
powietrze z piwnicy