polecam ...

11. Data: 2007-11-29 23:11:28

Temat: Re: polecam ...
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> Strasznie dziekuje za ten link, pojawil sie z niesamowitym wrecz wyczuciem
> bo wlasnie wrocilismy (pol godziny temu) od lekarza z naszym synkiem, a
> dowiedzielismy sie od niego ze Przemek ma mocne zapalenie zatok (mozliwe
> ze od dawna, dawna tylko teraz sie to objawilo w koncu wyraznie i
> diagnostycznie) i calkiem mozliwe ze to to byl przyczyna tych wszystkch
> problemow ktorymi Cie zadreczalam swego czasu ;)

jak dziecko ma mocne zapalenie zatok to oznacza, że ma już kompletnie
rozwalony system immunologiczny. Silne zapalenia zatok w tym wieku? U kogoś
kto mieszka w normalnym bloku, nie na ulicy, kogo stać na normalne
jedzenie, nie wybiera ze śmietników? To żart jakiś? Teraz to już nie macie
wyjścia, dalej go ratujcie lekami, ale naprawdę nie tędy droga. Od lekarza
nie usłyszycie co zrobić aby wzmocnić odporność dzieciaka do stanu
chociaż "normalnego", bo medycyna zarabia na chorobach dziecka a nie na
jego zdrowiu.

--
www.vegie.pl

12. Data: 2007-11-30 00:38:13

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 30 Nov 2007 00:11:28 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako tomek wilicki, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> jak dziecko ma mocne zapalenie zatok to oznacza, że ma już kompletnie
> rozwalony system immunologiczny.

Szybko wyciagasz wnioski nie znajac w ogole sprawy.
Usmiejesz sie - ale moje dziecko ma BARDZO dobra odpornosc,
Tyle ze w pewnym momencie zycia bardzo chorowal, mial zakazenia calego
organizmu roznego pochodzenia (zebys znow nie zaczal snuc mi wizji
rozwalonego ukladu odpornosciowego to napisze ze z tym sie urodzil lub
zachorowal tuz po porodzie), z wszystkimi rzeczami sobie poradzil
praktycznie sam (a zwalczenie przez noworodka i potem niemowlaka wrodzonej
cytomegalii przy wspolistniejacym zakazeniuc alego ukladu pokarmowego i
skory grzybami i bakteriami chyba nie swiadczy o slabej odpornosci, nie
sadzisz?), pozostalo tylko jedno cos co go jatrzylo a nie wiedzielismy co.
Teraz juz prawdopodobnie wiemy.
Prosze wiec, nie stawiaj diagnoz nie bedac lekarzem ani nie widzac nic o
moim dziecku.

>Silne zapalenia zatok w tym wieku?

A coz w tym dziwnego?
Jestes tez specjalista pediatrii?
I dlaczego u malego dziecka zapalenie zatok ma byc jakims cudakiem - a dla
doroslego to juz nie?
I wiesz chociaz ile moje dziecko ma lat?

>U kogoś
> kto mieszka w normalnym bloku, nie na ulicy, kogo stać na normalne
> jedzenie, nie wybiera ze śmietników? To żart jakiś?

Slucham???

>Teraz to już nie macie
> wyjścia, dalej go ratujcie lekami,

Zdziwisz sie - leczenie ktore dostalismy przez pewien czas bedzie wylacznie
wspomagajace naturalne oczyszczanie zatok, nie dostalismy zadnych
antybiotykow. Moje dziecko nie wymaga ratowania.
Byc moze po raz kolejny przy pomocy tylko niewielkiego wsparcia poradzi
sobie samo.

>Od lekarza
> nie usłyszycie co zrobić aby wzmocnić odporność dzieciaka do stanu
> chociaż "normalnego",

A skad wiesz co uslyszalam?

>bo medycyna zarabia na chorobach dziecka a nie na
> jego zdrowiu.

No to widocznie nasz laryngolog nie jest lekarzem medycyny ;)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

13. Data: 2007-11-30 00:38:50

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 30 Nov 2007 00:05:24 +0100 wiedźmin zdziwił się
> [...]
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> organizm oducza się prawidłowej reakcji na zakażenie

No pewnie, lepiej sobie kisic rope w zatokach.
Jak kto co woli ;)

14. Data: 2007-11-30 07:55:12

Od: radek <s...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki napisał(a):

> raczej chodzi mi o efekt podobny do tego jaki powoduje jeżdżenie windą.
> Wcale nie trzeba żyć w zero G żeby stracić mięśnie.

swego czasu musialem (nie chcialem...) zjadac troche encortonu przez
dosc dlugi okres czasu i jakos z moja odpornoscia jest wszystko w porzadku.

radek

15. Data: 2007-11-30 12:01:39

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

La Luna pisze 30-11-2007 01:38:

> A coz w tym dziwnego?
> Jestes tez specjalista pediatrii?

Luna, on jest specjalistą od wszystkiego - słuchaj grzecznie i otwieraj
oczy ze zdziwienia, jaka do tej pory ślepa i bezbronna byłaś ;)

Ps. Musiałaś mi go z kf wyciągać?

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

16. Data: 2007-12-02 06:06:59

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 30 Nov 2007 13:01:39 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako LM, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Luna, on jest specjalistą od wszystkiego - słuchaj grzecznie i otwieraj
> oczy ze zdziwienia, jaka do tej pory ślepa i bezbronna byłaś ;)

No wlasnie to robie i az mnie z wrazenia zastkalo, dlatego dopiero teraz
odpisuje :)

> Ps. Musiałaś mi go z kf wyciągać?

Przepraszam, nie wiedzialam ze Ci tam siedzi :)

17. Data: 2007-12-03 14:28:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Nov 2007, tomek wilicki wrote:

> jak dziecko ma mocne zapalenie zatok to oznacza, że ma już kompletnie
> rozwalony system immunologiczny. Silne zapalenia zatok w tym wieku?

Sorry, ale piszesz po prostu głupoty. Sam napisałeś, że nie znasz
się i nie studiowałeś medycyny. Mam wrażenie, że zachowujesz się
na tej grupie trochę tak jak dziecko z ADHD w szkole. Tak
jakbyś miał przymus wypowiadania się na każdy temat nawet
na ten na którym kompletnie się nie znasz. Po co wypowiadasz
się jeśli nie masz pojęcia co to jest sytsem immunologiczny
bo nie studiowałeś medycyny jak sam potwierdziłeś i nie masz
podstaw z dziedziny jaką jest immunologia kliniczna?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

18. Data: 2007-12-03 14:59:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Nov 2007, La Luna wrote:

> [...]
> Teraz juz prawdopodobnie wiemy.
> Prosze wiec, nie stawiaj diagnoz nie bedac lekarzem ani nie widzac nic o

problem jest w tym, że glukokortykoidy co prawda mogą osłabiać odporność
ale z drugiej strony udrażniają nos i pozwalają na ewkuację wydzieliny
z nosa i zatok i także powodują to, że zatoki są upowietrznione.
Co więcej - podawane miejscowo tylko donosowo nie wchłaniają się
do krwi lub wchłanianie jest znikome przez co nie oddziaływują ogólnie.
Co więcej istnieje także pewna analogia z astmą oskrzelową. Jeśli
podstawowym lekiem na alergię górnych dróg oddechowych jaką jest
astma oskrzelowa są wziewne glikokortykoidy to należy przypuszczać,
że w podobnym przypadku na zmiany alergiczne lub inne zmiany
przebiegające z obrzękiem i wysiękiem dotyczące górnych dróg
oddechowych mogą być skuteczne glikokortykoidy donosowe.
Do tej pory mówiliśmy o przypuszczeniu. Przegląd systematyczny
Cochrane dał potwierdzenie wg. zasad Evidence Based Medicine.
Co do zagrożenia uporczywego leczenia antybiotykami bez sięgania
po inne metody leczenia w aspekcie selekcjonowania flory opornej
napisałem na blogu.
Upowietrznione zatoki - jest to stan fizjologiczny - są bardzo mało
podatne na infekcje i kolonizację. Jest to podstawowy warunek dla
pozbycia się baktertii. Nie mówię, że szczepienia przeciw meningokokom
czy paciortkowcom są nieskuteczne. Na blogu napisałem "Stosowanie leków
zmniejszających stan zapalny błony śluzowej nosa i zatok w tym sterydów
donosowych może zatem być tak samo skuteczną profilaktyką przeciw sepsie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
jak szczepienia czy inne działania?" Może źle się wyraziłem bo powinienem
napisać "tak samo ważną profilaktyką" - i chyba to w tym blogu zmienię,
ponieważ krople do nosa nie są alternatywą dla szczepień. Szczepienia
jednak w aspekcie zapalenia zatok - owszem są skuteczne, ale jeśli
nos będzie niedrożny a w zatokach będzie zalegała wydzielina to
taki pacjent i tak może być nosicielem bakterii. Szczepionka
zwiększy tylko odporność i spowoduje, że bakterie będą pod
kontrolą - ale będą. Udrożnienie nosa i zatok wydaje się być
sprawą równie ważną - i to chciałem zaznaczyć w blogu. Jeśli
będziemy szczepić ale zapomnimy o przywróceniu drożności nosa
to możemy nie uzyskać pełnego sukcesu

P.

19. Data: 2007-12-03 19:10:30

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
> bo nie studiowałeś medycyny jak sam potwierdziłeś i nie masz
> podstaw z dziedziny jaką jest immunologia kliniczna?

akurat znalezienie odpowiedzi na niektóre pytania wymaga wiedzy z zakresu
szkoły podstawowej. Inna sprawa, że rozmowa z matką na takie tematy mija
się z celem. Ona zawsze widzi, że dziecko "zostało zarażone" i "się
wyleczyło", ja widzę z kolei że "się zaraziło" i "zostało wyleczone". Bez
urazy, ale lekarze też w 90% przypadków nie są zainteresowani dochodzeniem
przyczyn schorzeń. Tego nie uczą na studiach, bo na tym nikt nie zarobi.
Lekarz ma wypisywać leki, dużo leków.

Swoją drogą, zrobiłem sobie ostatnio "naturoterapię", jako że lekarze nie
potrafili zdiagnozować przyczyn moich dolegliwości. Prosta rzecz, 400 mg
magnezu w suplementach (2 krotne przekroczenie dawki), 30 mg cynku (tu jako
wege odżywiający się czipsami miałem fajne niedobory), przynajmniej 500 mg
naturalnej witaminy C (10 krotne przekroczenie dawki?), inne witaminki też
w niezłych dawkach.

Efekt? Niedawno mieliśmy w rodzinie jakiegoś paskudnego wirusa czy bakcyla,
to takie co powoduje małe wrzody w jamie ustnej. Zrobiło się 2 osobom,
dokładnie w tym samym miejscu - za "zębem mądrości". Osoby identyczne,
różnią się dietą. U mnie po 2 dniach lekkiego bólu nastąpiło
samowyleczenie. U tej drugiej osoby po tygodniu, gdy zrobiła się niezła
gorączka i w ogóle nie dało się jeść, lekarz zdecydował się na antybiotyki.
Może to przypadek, może nie...

--
www.vegie.pl

20. Data: 2007-12-03 19:54:52

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Mon, 03 Dec 2007 20:10:30 +0100 wiedźmin zdziwił się
> [...]
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Inna sprawa, że rozmowa z matką na takie tematy mija

No prosze - coz za mile podejscie.

> Lekarz ma wypisywać leki, dużo leków.

E tam - nasz wypisal malo, az uwazam ze za moze za malo i za sugestia
Piotra na wizycie kontrolnej za kilka dni mu troszke pomarudze czy by sie
cos wiecej nie przydalo ;)
Chociaz bez antybiotyku a jedynie na lekach wspomagajacych oczyszczanie sie
noska widze duza poprawe.

> [...]
> gorączka i w ogóle nie dało się jeść, lekarz zdecydował się na antybiotyki.

A o czym ma to swiadczyc bo nie rozumiem?
Ja ostatnio nie jadam za zdrowo z braku czasu i zagonienia, nerwowke mam w
pracy spora, niedosypiam maksymalnie od jakichs 2 lat, wykonczona bywam
bardzo (dwulatek swoje robi ;)) - a mimo to bez kichniecia (no - czasem
posmarkam sobie ;)) znosze rozne infekcje ktore przewijaja sie przez moja
prace czy dom - a jak nawet mam z jakims nosicielem bezposredni kontakt i
mnie zarazi, to po dwoch dniach jestem okazem zdrowia a ten od kogo sie
zarazilam 2 tygodnie lezy i dyszy.
Mozna by na podstawie mojego przypadku powiedziec ze sypianie 4 godziny na
dobe, stres w pracy, zmeczenie i zywienie sie kanapkami to super styl zycia
;)

Ale nadal nie mam pojecia jaki to ma zwiazek z tym watkiem...

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/