polska sztuka ludowa (haft, ceramika...)

1. Data: 2003-08-06 10:58:18

Temat: polska sztuka ludowa (haft, ceramika...)
Od: "annaweronika" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
znalazłam wczoraj taka stronkę: www.polishfolk.home.pl
jest tam sztuka ludowa Kurpiów, Podlasia, Kaszub - hafty, tkaniny, ceramika,
plecionkarstwo...
Jest tez sklepik, można zamawioać, ale przedewszystkim zaobserwowac ceny (to a
propos dyskusji o cenach za rękodzieło)
pozdr
annaweronika

1. Data: 2003-08-06 11:43:05

Temat: Re: polska sztuka ludowa (haft, ceramika...)
Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ech, więcej by chyba zarobili, jakby wydali jakąś książkę z wzorami.
Pierwsza bym kupiła.

--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
"Człowiek nie musi być niezwykle mądry, byle był dobry i dobroć swą

1. Data: 2003-08-06 12:25:55

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

annaweronika <a...@W...pl> napisał(a):

> Witajcie,

> znalazłam wczoraj taka stronkę: www.polishfolk.home.pl

> jest tam sztuka ludowa Kurpiów, Podlasia, Kaszub - hafty, tkaniny, ceramika,

> plecionkarstwo...

(...)

Ale przynajmniej jest to polskie! A moja Mama chciala kupic i przywiezc swojej
wnuczce laleczke krakowianke z Polski, i po usilnych poszukiwaniach, wreszcie
znalazla:

mala krakowianke (ok. 25cm) za 350zl MADE IN CHINA ! Nie kupila...i doskonale
ja rozumiem.

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-08-06 16:12:28

Od: "annaweronika" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiecie co? Wyszła niedawno b. fajna ksiązka Aleksandra Jackowskiego "Polska
sztuka ludowa", wyd PWN,Warszawa 2002. Nie ma tam co prawda wzorów, ale jest
świetny rozdział nt. tkanin i strojów ludowych (w tym koronka i haft). W ogóle
prezentuje ona różne formy sztuki ludowej z różnych regionów. Nieoceniona
książka w szukaniu inspiracji...
Gratka! A jakie cudowne wzorki byłyby na patchworki jakby się zainsirować np
wycinanką łowicką...
Polecma książke! Jest to wydanie albumowe, na kredowym papierze, przepiękne
ilistracje, tekst tez fajnie napisany, kosztuje chyba ok 80 zł. Stron ma ok 280
pozdr
annaweronika

1. Data: 2003-08-06 16:20:30

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "annaweronika" <a...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
przepiękne
> ilistracje, tekst tez fajnie napisany, kosztuje chyba ok 80 zł. Stron ma

Znowu pani w księgarni będzie kręcić głową (ale bardzo sympatycznie) i może
uda mi się dostać tę książkę :o)
Pozdrowionka!

1. Data: 2003-08-06 16:25:34

Od: "annaweronika" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znowu pani w księgarni będzie kręcić głową (ale bardzo sympatycznie) i może
> uda mi się dostać tę książkę :o)

Ej, w końcu PWN do dosyć znana firma... ;-)
pozdr
a.

1. Data: 2003-08-06 16:28:34

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aj, nie pocięłam ... przepraszam.
Tymczasem namalowałam motywy wejherowskie farbką do tkanin na kawałkach
materiału i wkomponowałam to w patchworkową makatkę dla mojej brataniczki.
No i oczywiście od razu od drugiej brataniczki usłyszałam :'ciociu, uszyjesz
mi taką samą?' . To naprawdę świetnie wychodzi. Spróbujcie. A sobie
zamierzam zrobić coś takiego z motywami haftowyanymi. Właśnie wyszywam drugi
motyw.

1. Data: 2003-08-06 19:02:13

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

annaweronika <a...@W...pl> napisał(a):

(...)

PWN sprzedaje swoje ksiazki z rabatem, jesli kupujesz w Internecie, albo w
ksiegarni firmowej. I wysylaja Ci katalog, tez z rabatami. Ja tak kupuje, a
potem zabieram to z Polski. Czyli mozna kupic troche taniej.

Ksiazke widzialam, i nawet sie nad nia zastanawialam.

(Za dwa tygodnie jade do Polski...hmm; 20kg bagazu..hmm...)

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-08-06 19:55:45

Od: a...@p...onet.pl (Agnieszka Roos) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-08-06 at 14:25, Anna wrote:

> mala krakowianke (ok. 25cm) za 350zl MADE IN CHINA ! Nie kupila...i doskonale
> ja rozumiem.

A czy w zwyklej cepelii nie mozna znalesc taniej? Tez sa drogie, ale nie az tak...

Kot

1. Data: 2003-08-07 09:34:12

Temat: Re: polska sztuka ludowa (haft, ceramika...) troche OT
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl (Agnieszka Roos) napisał(a):

(...)

> A czy w zwyklej cepelii nie mozna znalesc taniej? Tez sa drogie, ale nie az
tak

O ile dobrze pamietam, to wlasnie bylo w Cepelii (ale glowy nie dam)!Moja Mama
byla zszokowana nie tyle cena-niesamowicie wysoka, ale Cepelie zawsze sa
drogie, co miejscem produkcji!!!

Pamietam tylko, ze mowila, ze byl tam tez stroj krakowski dla 3-4 letniej
dziewczynki za 650zl. Jakiej produkcji nie wiem, ale pewnie Tajwan...

Moja rodzina od strony Meza, po przyjezdzie do Polski, powiedziala, ze mamy
mnostwo ciekawych rzeczy ale zupelnie nie umiemy tego ani reklamowac, ani
sprzedac. I chyba prawda! Tutaj dwa kamienie na krzyz, i robia z tego wielka
atrakcje turystyczna...

My mamy hafty, rzezby, skory i....nic!!

Moze to nie na temat, ale sliwkami w czekoladzie sie zajadali, powiedzieli, ze
powinnismy to eksportowac, zamiast wegla, zyski byly by duzo wieksze.

To chyba podsumowuje dyskusje?!

Pozdrawiam, smutna troche Ciotka Paszczaka,

Anna

Rękawice kuchenne
[xxx] Prośba o wyjaśnienie
Żoliborz spotkanie