pomidory w oleju

11. Data: 2006-08-24 22:09:21

Temat: Re: pomidory w oleju
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek napisał(a):
> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:wlalos-DA80E4.22074824082006@news.gazeta.pl...
Nie ścięło się, bo tylko białko się ścina To, co stało sie z
oliwą, jest tym samym zjawiskiem, co zestalanie sie stopionego masła
czy innego tłuszczu w pokojowej temperaturze. Tyle, ze oliwa zestala
sie w jeszcze niższej, niż stopione masło, smalec itp.
Po wyjęciu z lodówki i odczekaniu ok. pół godziny wraca do stanu
płynnego.
> A ja głupia wywaliłam.
Oj, szkoda :-(((
> rzeczywiście suszyć do sucharka czy nie do końca?
Ja suszę do stanu identycznego, jak suszone śliwki kalifornijskie -
te paczkowane. W tym stanie pomidory nie są sucharkami, sa giętkie i
zachowują w miąższu nieco wilgoci i cały smak :-) Przesypane solą,
zielonym pieprzem , bazylią i czosnkiem... Właśnie wyprodukowałam 5
słoików, następne w przygotowaniu :-)

12. Data: 2006-08-25 09:57:54

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> [...]
Wierzysz w to? Przecież oni suszą je w suszarniach, jak suszy się
dziś rodzynki, śliwki , tytoń itp.; tylko naiwni wierzą, że na
skalę przemysłową suszy się dziś coś w sposób naturalny :-)))
Kiedyś suszono rzeczywiście na słońcu, ale to dawno minęło.

> Ja nie wiem. Nigdy sam nie suszę pomidorów, bo i tak nie będą takie jak
> powinny być. Kupuję gotowe. Kup porządne włoskie pomidory suszone
Kupiłam raz takie WŁOSKIE w słoiku, w oleju. Wyrzuciłam zaraz po
otwarciu - takie bezsmakowe, bez koloru- blade jakieś, podeszwy po
prostu. Błee... Nie umywają się do moich! Moje są słodkie,
czerwoniutkie, pachnące... Namawiam na suszenie w suszarce do jarzyn,
właśnie suszę od tygodnia kolejne i kolejne, nie mogę przestać
:-))) Potem sól, pieprz zielony, czosnek, bazylia i do oliwy - MNIAM,
już zjedliśmy jeden słoik pomidorków, bo nie wytrzymaliśmy...

13. Data: 2006-08-25 10:49:05

Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a do czego potem je wykorzystwać można ??

14. Data: 2006-08-25 12:49:07

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

aga_agnieszka napisał(a):
> a do czego potem je wykorzystwać można ??

Cóż za perwersja.
;-)
pozdr. Jerzy

15. Data: 2006-08-25 13:46:35

Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cóż za perwersja.
> ;-)
upsss
chodziło mi o używanie ich do jaki potraw "z czym to sie je "

16. Data: 2006-08-25 17:28:50

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga_agnieszka wrote:

> upsss
> chodziło mi o używanie ich do jaki potraw "z czym to sie je "

Czasami samo, czasami w sałatkach, a czasami w potrawach mięsnych na
ciepło. Ktoś ostatnio podawał przepis na kurczaka faszerowanego
suszonymi pomidorami z mozarella.

Pozdrawiam
Bea

Sufletowe szaleństwo
A to zabawa !!!
rafaello - jak długo nadaje się do jedzenia?
Piekarnik whirpool akp 229
Co można zrobić na kolację ????????