pomocy-religia-rysunek

1. Data: 2007-03-20 18:03:05

Temat: pomocy-religia-rysunek
Od: "natahs" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Pozdrawiam na wstępie i proszę o pomoc.
Dziecko moje (1klasa) ma do modlitwy Ojcze Nasz narysować rysunek. Czy ma
ktoś jakiś pomysł?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Sfrustrowana mama

2. Data: 2007-03-20 19:18:30

Temat: Re: pomocy-religia-rysunek
Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

natahs napisał(a):
> [...]
> Pozdrawiam na wstępie i proszę o pomoc.
> Dziecko moje (1klasa) ma do modlitwy Ojcze Nasz narysować rysunek. Czy ma

Tak na prędko to może chleb czy przebaczanie winowajcom, albo kogoś kto
nie pozwala robić innym złego.
pozdrawiam
Ania

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

3. Data: 2007-03-20 19:47:44

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziecko moje (1klasa) ma do modlitwy Ojcze Nasz narysować rysunek. Czy
> ma
> ktoś jakiś pomysł?

Moje dzieci (II kl. i "0") rysują same, czasem troszkę absurdalnie, zachęć
może swoje, by też spróbowało. To ma być rysunek dziecka, a nie mamy (ksiadz
u nas podkreślał wielokrotnie to na spotkaniach przedkomunijnych). Dzieci,
które nie umieją (lub nie lubią rysować) ksiądz nauczył, że P z x na nóżce
to pan Jezus (B to Bóg, najczęsciej oba symbole są na chmurce rysowane),
M-mama, T- tata, J (ja), B- brat itd. Po jakimś czasie prawie wszystkie
dzieci próbują rysować postaci ludzi, a Bóg i Jezus zostają literkami ;-).

D.

4. Data: 2007-03-21 07:14:58

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:etpdp0$gen$1@news.onet.pl>
Dorota *** <d...@W...op.pl> pisze:

> ksiądz nauczył, że P z x na nóżce to pan Jezus

Co to znaczy "P z x na nóżce"??

> B to Bóg [...]
> B- brat

Hmm... ;-)

--
Nixe

5. Data: 2007-03-21 08:18:27

Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Mar 2007 08:14:58 +0100, Nixe napisał(a):

> Co to znaczy "P z x na nóżce"??

Usiłowałam w góglu znaleźć, ale marny ze mnie szukacz.
Symbol graficzny oznaczający Jezusa, to P, które na dole pałki/nóżki/| jest
przekreślone dwoma kreskami na krzyż - taki x.

--
oshin
dorota bugla

6. Data: 2007-03-21 08:49:41

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał
w wiadomości news:etqm1k$21c8$1@news.mm.pl...
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:etpdp0$gen$1@news.onet.pl>

> Co to znaczy "P z x na nóżce"??

Emmm, jakby to powiedzieć... Toż to przecież alfabet!
Chodzi o znak 'chiro' - złożenie greckich liter: chi+ro.

http://en.wikipedia.org/wiki/Labarum
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B0%D0%B1%D0%B
0%D1%80%D1%83%D0%BC
http://it.wikipedia.org/wiki/Labarum

Maciek

7. Data: 2007-03-21 09:28:10

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

> Emmm, jakby to powiedzieć... Toż to przecież alfabet!

Doprawdy? Pierwszy raz słyszę o takiej literze alfabetu.

> Chodzi o znak 'chiro' - złożenie greckich liter: chi+ro.

Dzięki. Nie znałam wcześniej takiego znaku.

N.

8. Data: 2007-03-21 09:38:04

Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Mar 2007 09:49:41 +0100, Maciek napisał(a):
> Emmm, jakby to powiedzieć... Toż to przecież alfabet!
> Chodzi o znak 'chiro' - złożenie greckich liter: chi+ro.

Ajjj, idę strzelić głową w mur.

--
oshin, no pewne rzeczy to jednak powinnam pamiętać ;/

9. Data: 2007-03-21 10:02:17

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oshin" <o...@g...com> napisał w wiadomości

> Usiłowałam w góglu znaleźć, ale marny ze mnie szukacz.
> Symbol graficzny oznaczający Jezusa, to P, które na dole
> pałki/nóżki/| jest przekreślone dwoma kreskami na krzyż - taki x.

http://images.google.pl/images?q=chi+rho
http://images.google.pl/images?q=chirho

Difolt rulez - o takie rzeczy lepiej pytać po angielsku (rho).
Po polsku znajduje się znacznie mniej i często nie na temat
(tu zwłaszcza w związku z homonimią przedrostka 'chiro-'):

http://images.google.pl/images?q=chi+ro

10. Data: 2007-03-21 16:23:17

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał
w wiadomości news:etqtll$30g$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

> Doprawdy? Pierwszy raz słyszę o takiej literze alfabetu.

Hmmmm... Może powinienem był napisać "abecadło"?
Wtedy łatwiej byłoby skojarzyć, że nie chodzi o wykaz
literek, ale o znaczenie przenośne - coś jak "elementarz",
"podstawy" itepe...

Jak widać na obrazkach, monogramowi chi-ro mogą towarzyszyć
jeszcze dwie greckie litery - alfa i omega. To inne
nawiązanie do Jezusa, pochodzące z Apokalipsy (wersety
21,6 oraz 22,13 objawienia: "ja jestem alfą i omegą").

http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_i_Omega
http://www.prorocy.pl/p5_04_07_ALFA_I_OMEGA.htm

http://www.biblia.info.pl/cgi-bin/biblia.cgi?ap21.4-
8/o/tbg