Re: pomozcie :)

From: Maciachowa <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: pomozcie :)
Date: Tue, 30 Dec 2003 14:29:17 +0100

Dnia Tue, 30 Dec 2003 12:16:44 +0100, "froolic"
<f...@p...onet.pl> napisał(a):

>i jest tam jedna, ktora mi sie szczegolnie podoba - ta z nr 6. Niestety nie
>wiem jak sie za nia zabrac poniewaz nie potrafie znalezc schematu (nie mam
>pojecia czy jest rozrysowane?)

Angielskiego nie znam, ale tam widac jak to jest robione... po fotce.
Robi sie to z pasow azurowych, po dwa luki w pasie.
1. 10 -15 oczek lancuszka zamknac w kolko
2. 3 oczka lancuszka zamiast pierwszego slupka i dalej 20 slupkow
3. 3 oczka lancuszka zamiast pierwszego slupka, 2 oczka lancuszka,
slupek wkluty w 3 slupek poprzedniego rzedu, dalej powtarzac 2 oczka
lancuszka wkluwane w co drugi slupek konczone slupkiem. Wyliczylam ,
ze takich kratek (prawie filet) jest tam 10 w pierwszym azurowym
rzedzie.
4. nad slupkami slupki, nad oczkami lancuszka tez slupki, powinno
wyjsc okolo 52 slupki. YTak sobei wylicz- pocwicz.
5 rzad. same azury. No i wlasnie powinno ich byc (tych okienek
filetowych 17.

i teraz trudniejszy moement, bo trzeba robic niby od pocztaku ale nie
calkiem :-)
po 17 oczku filetowym robisz 5 oczek lancuszka , slupek wkluwasz w
kolejny slupek w rzedzie 5 i dalej 4 oczka lancuszka laczac je z
kolkiem poprzednim w kolejnym slupku. Odwracacsz robotke i masz
7 rzad. tak jak 2, przy czym nalezy pamietac o polaczeniu pierwszego
slupka z poprzednim rzedem (lukiem).
8 rzad jak rzad 3 i teraz z kolei ostatni slupek laczysz z poprzednim
lukiem.
itd itp.

Bo wzor - faktycznie ciekawy. Powstana z tego pasy dlugie. Moze
dorabiajac kolejny pas laczyc, a mozna zrobic osobno i polaczyc na
koncu ze soba. taka chusta patchwork troche wyjdzie.
Wzor jest latwy. Tutaj jest z dosyc grubej , sprezystej wloczki
szlachetnej dosyc. Wyglada na naturalne wlokno.
Zrobie dziecku sweter z takich pasow z tego wzoru. Dzieki za zwrocenie
uwagi na wzor. Gdyby nie Ty, nie zajrzalabym dokladnie na ten wzor.

Pozdrawiam
Maciachowa

--
Maciachowa