pomozcie :)

1. Data: 2003-12-30 11:16:44

Temat: pomozcie :)
Od: "froolic" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc!
dziewczyny, Maciachowa podeslala mi link do strony z chustami
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=24282&o
b=0
i jest tam jedna, ktora mi sie szczegolnie podoba - ta z nr 6. Niestety nie
wiem jak sie za nia zabrac poniewaz nie potrafie znalezc schematu (nie mam
pojecia czy jest rozrysowane?) czy tylko angielski opis? prosze o pomoc bo
nie znam tych angielskich skrotow robotkowych i w takich jestem dopiero
poczatkujaca- jak nie mam po polsku opisu albo zwyklego schematu jak z
naszej gazetki to po prostu nie potrafie :(
Moge na Was liczyc? :)

pozdrawiam
froolic

1. Data: 2003-12-30 11:28:29

Temat: Re: pomozcie :)
Od: "Aneczka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "froolic" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiem jak sie za nia zabrac poniewaz nie potrafie znalezc schematu (nie mam
> pojecia czy jest rozrysowane?) czy tylko angielski opis?

Tam jest tylko ten angielski opis (6b)... Do tłumaczenia możesz skorzystać
ze słowniczka na stronie Justyny (www.mojeswetry.com). Jeżeli sobie nie
poradzisz, a bardzo Ci się nie śpieszy, to mogę spróbować przetłumaczyć w
wolnej chwili, ale to może potrwać ze dwa tyg, bo mam trochę pracy, a w
drutach nie poruszam sie tak łatwo jak w szydełku, czy krzyżykach ;)...

Pozdr
Aneczka

1. Data: 2003-12-30 12:23:42

Od: "froolic" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wolnej chwili, ale to może potrwać ze dwa tyg, bo mam trochę pracy, a w
> drutach nie poruszam sie tak łatwo jak w szydełku, czy krzyżykach ;)...

ale to jest chyba szydelkowa ta chusta... :)
dzieki za pomoc. Sprobuje ze slowniczkiem a jesli sobie nie poradze to
poprosze Cie o wsparcie :)

pozdrawiam serdecznie
froolic

1. Data: 2003-12-30 12:32:00

Od: "Aneczka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale to jest chyba szydelkowa ta chusta... :)
> dzieki za pomoc. Sprobuje ze slowniczkiem a jesli sobie nie poradze to
> poprosze Cie o wsparcie :)

O, to jak szydełkowa, to bdzie łatwiej - przyznam, że tylko zerknęłam, a
gdzieś w swoich zbiorach mam jakąś dość podobną, ale na druty i tak się
zasugerowałam, że się nie wczytałam...

zawstydzona z deka
Aneczka

1. Data: 2003-12-30 13:29:00

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

froolic wrote:
> [...]
> poczatkujaca- jak nie mam po polsku opisu albo zwyklego schematu jak z
> naszej gazetki to po prostu nie potrafie :(

słowniczki:
http://floralia.republika.pl/index2.html

Pozdrawiam
Julita

--
http://www.floralia.republika.pl/strych.html

1. Data: 2003-12-30 13:29:17

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Dec 2003 12:16:44 +0100, "froolic"
<f...@p...onet.pl> napisał(a):

>i jest tam jedna, ktora mi sie szczegolnie podoba - ta z nr 6. Niestety nie
>wiem jak sie za nia zabrac poniewaz nie potrafie znalezc schematu (nie mam
>pojecia czy jest rozrysowane?)

Angielskiego nie znam, ale tam widac jak to jest robione... po fotce.
Robi sie to z pasow azurowych, po dwa luki w pasie.
1. 10 -15 oczek lancuszka zamknac w kolko
2. 3 oczka lancuszka zamiast pierwszego slupka i dalej 20 slupkow
3. 3 oczka lancuszka zamiast pierwszego slupka, 2 oczka lancuszka,
slupek wkluty w 3 slupek poprzedniego rzedu, dalej powtarzac 2 oczka
lancuszka wkluwane w co drugi slupek konczone slupkiem. Wyliczylam ,
ze takich kratek (prawie filet) jest tam 10 w pierwszym azurowym
rzedzie.
4. nad slupkami slupki, nad oczkami lancuszka tez slupki, powinno
wyjsc okolo 52 slupki. YTak sobei wylicz- pocwicz.
5 rzad. same azury. No i wlasnie powinno ich byc (tych okienek
filetowych 17.

i teraz trudniejszy moement, bo trzeba robic niby od pocztaku ale nie
calkiem :-)
po 17 oczku filetowym robisz 5 oczek lancuszka , slupek wkluwasz w
kolejny slupek w rzedzie 5 i dalej 4 oczka lancuszka laczac je z
kolkiem poprzednim w kolejnym slupku. Odwracacsz robotke i masz
7 rzad. tak jak 2, przy czym nalezy pamietac o polaczeniu pierwszego
slupka z poprzednim rzedem (lukiem).
8 rzad jak rzad 3 i teraz z kolei ostatni slupek laczysz z poprzednim
lukiem.
itd itp.

Bo wzor - faktycznie ciekawy. Powstana z tego pasy dlugie. Moze
dorabiajac kolejny pas laczyc, a mozna zrobic osobno i polaczyc na
koncu ze soba. taka chusta patchwork troche wyjdzie.
Wzor jest latwy. Tutaj jest z dosyc grubej , sprezystej wloczki
szlachetnej dosyc. Wyglada na naturalne wlokno.
Zrobie dziecku sweter z takich pasow z tego wzoru. Dzieki za zwrocenie
uwagi na wzor. Gdyby nie Ty, nie zajrzalabym dokladnie na ten wzor.

Pozdrawiam
Maciachowa

--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-12-30 14:15:25

Od: Monika <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik froolic napisał:
Niestety nie
> wiem jak sie za nia zabrac poniewaz nie potrafie znalezc schematu (nie mam
> pojecia czy jest rozrysowane?)

http://klk.pp.ru/kruchok/lenta/kr_lenta_01.htm

jest tam rozrysowany schemat którym zaczełam robic swoja chuste łacze
poszczegolne pasy oczkami scisłymi :)
( jest tam równiez całe bogactwo innych wzorów )
Życze powodzenia
Pozdrawiam Monika

1. Data: 2003-12-31 13:45:45

Od: "froolic" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zrobie dziecku sweter z takich pasow z tego wzoru. Dzieki za zwrocenie
> uwagi na wzor. Gdyby nie Ty, nie zajrzalabym dokladnie na ten wzor.

wlasnie ciekawy dlatego mi sie spodobal ale nie wierzylam w swoje
umiejetnosci samodzielnego wykonania bez schematu. A dzieki Tobie zrobie!
bardzo dziekuje raz jeszcze
pozdrawiam serdecznie

froolic

1. Data: 2003-12-31 13:46:40

Od: "froolic" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poszczegolne pasy oczkami scisłymi :)
> ( jest tam równiez całe bogactwo innych wzorów )

dziekuje - na pewno skorzystam z tej pomocy :) i bardzo sie przyda

pozdrawiam
froolic

Re: Odp: decoupage
xxx- bieżniki, poduchy - kolorowe kanwy Katowice
Ellou...
[xxx] Anchor- lista kolorow
Całkiem OT ale muszę to napisać :)