ponowne orzeczenie o niepełnosprawności.

1. Data: 2006-09-07 16:22:41

Temat: ponowne orzeczenie o niepełnosprawności.
Od: "Łukasz" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałbym się od Was dowiedzieć czy data posiedzenia, na którym ponownie
orzeczono stopień niepełnosprawności ma wpływ na ciągłość uprawnień
wynikających z niepełnosprawności? Jak możecie podajcie przepisy. Gorące
dzięki.

--
Pozdrowienia z Lublina.

Łukasz.

2. Data: 2006-09-08 05:21:17

Temat: Re: ponowne orzeczenie o niepełnosprawności.
Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> orzeczono stopień niepełnosprawności ma wpływ na ciągłość uprawnień
> wynikających z niepełnosprawności? Jak możecie podajcie przepisy. Gorące

Nie powinna, ale sprawdz w Ustawie z dnia 17.12.1998 r o emeryturach i
rentach z Funduszu Ubezpieczen Spolecznych. Dziennik Ustaw nr 39 z 2004 r
poz 353

Leszek

3. Data: 2006-09-10 09:24:30

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości

> Nie powinna, ale sprawdz w Ustawie z dnia 17.12.1998 r o emeryturach i
> rentach z Funduszu Ubezpieczen Spolecznych. Dziennik Ustaw nr 39 z 2004 r
> poz 353

Przecież stopień niepełnosprawności nie ma nic wspólnego z ZUS-em....
ZUS orzeka o niezdolności do pracy, a przedmówca pyta się o uprawnienia
związane ze stopniem niepełnosprawności.
Jak dla mnie to Łukasz podał zbyt mało informacji.
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności zawiera m.in.
- datę lub okres powstania niepełnosprawności,
- datę lub okres powstania ustalonego stopnia niepełnosprawności.
Najważniejszym punktem jest data lub okres powstania niepełnosprawności,
gdyż to od niego w przypadku umiarkowanego stopnia niepełnosprawności zależy
np. wypłata zasiłku pielęgnacyjnego (musi być zapis albo "przed 16 rokiem
życia" albo "od dzieciństwa").
Spotkałam się jednak, że w przypadku, gdy komisja zmienia stopień
niepełnosprawności np. ktoś miał umiarkowany, a po kolejnej komisji ma już
lekki, to w miejscu data lub okres powstania ustalonego stopnia
niepełnosprawności wpisuje datę posiedzenia komisji.

Do Łukasza: trudno wskazać podstawę prawną, jeśli nie wie się do czego.
Możesz przybliżyć problem?

Jeanne

4. Data: 2006-09-10 19:10:48

Od: "Łukasz" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Po pierwsze to gorąco dziękuje za próby pomocy. Po drugie zas to chodzi
mi wzajemna relację dwóch - podobnych w osnowie - orzeczeń na uprawnienia z
nich wynikajacych, to znaczy czy w sytuacji gdy posiedzenie nastąpi po 4
dniach od utraty mocy poprzedniego orzeczenia to ta ciągłość istnieje czy
nie? ergo: czy jeżeli fakt posiadania takiego orzeczenia jest warunkiem sine
qua non zatrudnienia z racji finansowania stanowiska z PFRON to na
pracodawcy będzie ciążył skuteczny zażut zatrudniania osoby - de iure -
pełnosprawnej przez 4 dni?

--
Pozdrowienia z Lublina.

Łukasz.

5. Data: 2006-09-11 04:25:56

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <p...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> qua non zatrudnienia z racji finansowania stanowiska z PFRON to na
> pracodawcy będzie ciążył skuteczny zażut zatrudniania osoby - de iure -

Z tego co wiem to obowiazuje zasada, ze stare uprawnienia zachowuja moc do
chwili wydania nowych, wiec taki zrzut jest bezpodstawny.

Leszek

> Pozdrowienia z Lublina.
>
> Łukasz.

zatrudnienie niepłenosprawnego
klawiatura i sprzet
Karta parkingowa raz jeszcze
wzrost niepelnosprawnego na wozku
znow w temacie ogłoszeń z pracą w Krakowie