popiół

1. Data: 2009-06-27 07:09:41

Temat: popiół
Od: "R" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

może macie jakieś doświadczenie, bo jakby nie patrzeć zbliża się okres
grzewczy, więc wolę się przygotować, dlatego chciałbym Was zapytać:
Czy macie jakieś zastosowanie dla popiołu z kominka? Co robić z popiołem
może jakieś wykorzystanie w kompostowniki? Może wkopanie w ziemię?

Jakieś pomysły, żeby nie wyrzucać do śmieci?

Pozdrawiam. R.

2. Data: 2009-06-27 07:36:45

Temat: Re: popiół
Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to popiół z drewna to masz nawóz mineralny.
Pdr. M.

3. Data: 2009-06-27 08:23:47

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mk wrote:

> Jeśli to popiół z drewna to masz nawóz mineralny.

A jak z węgla, to świetne utwardzenie gruntowej drogi...
J.

4. Data: 2009-06-27 12:10:43

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy macie jakieś zastosowanie dla popiołu z kominka? Co robić z popiołem
> może jakieś wykorzystanie w kompostowniki? Może wkopanie w ziemię?

Rozsyp na dzialce/trawniku.
Wymieszaj z ziemią i uzyj w ogrodzie.
Wsyp do kompostownika.
Kup beczke 200 litrow i zbieraj tam ten popiol az znajdziesz zastosowanie
Oddaj sasiadowi w potrzebie.
Ostatecznie zapakuj w foliowe worki i wyslij do mnie ;)

Aha jesli to popiol z debu to moze z tym kompostownikiem to zly pomysl -
musialbys sie dowiedziec ;) Normalnie dąb czy kora dębu juz nie pamietam nie
sprzyja procesom zachodzacym w kompostowniku.

Kane

5. Data: 2009-06-27 12:28:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> może jakieś wykorzystanie w kompostowniki? Może wkopanie w ziemię?
>
> Jakieś pomysły, żeby nie wyrzucać do śmieci?

Wymieszaj z wodą i zdekantuj, zlejesz gotowy potaż - ma szerokie
zastosowanie w gospodarstwie domowym, po co przeplacać gotowce ze sklepu.

6. Data: 2009-06-27 18:43:37

Od: "R" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałem, że z kominka a tu się raczej pali drewnem, a nie węglem ;-)

Chodzi dokładnie o popiół z drewna dokładnie z dębu. To trochę mnie info od
Kane rozczarowało :-(

Czyli nie mogę do kompostownika popiołu z dębu użyć :-( ???

To zbierać to czy nie ?

7. Data: 2009-06-27 19:45:13

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli nie mogę do kompostownika popiołu z dębu użyć :-( ???
>
> To zbierać to czy nie ?

Na nawóz jak najbardziej. Do kompostownika - zapytaj na grupie ogrodniczej
moze ;)
NIe wiem czy nawoz szkodzi procesowi kompostowania - wiem ze drewno
dębu/kora/liscie, kurde cos dzwoni ale nie powiem ci na 100% ktory element
dębu ;) Musisz doczytac lub dopytac.

Ja sie kompostownika jeszczen ie dorobilem i wszelakie popioly z drewna
rozsypuje po prostu na dzialce lub mieszam z ziemia ktorej uzywam w
ogrodzie.

Pozdrowienia

Kane

8. Data: 2009-06-27 21:45:46

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> A jak z węgla, to świetne utwardzenie gruntowej drogi...
> J.
Akurat nie masz racji.Abstrahując od zastosowania węgla w kominku.
Popiół wysypany na drogę absolutnie jej nie utwardza.No może przez 2 dni, kiedy po
deszczu wyschnie
i stwardnieje.Potem szlag go trafia.

9. Data: 2009-06-27 21:53:53

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier wrote:

> Akurat nie masz racji.Abstrahując od zastosowania węgla w kominku.
> Popiół wysypany na drogę absolutnie jej nie utwardza.No może przez 2 dni,
> kiedy po deszczu wyschnie i stwardnieje.Potem szlag go trafia.

Teoretycznie masz rację. Ale praktycznie to ja wiem, jak to działa, bo odkąd
w okolicy pojawiło się ogrzewanie gazowe, drogę mamy wyboistą i błotnistą.
Justyna

10. Data: 2009-06-28 07:08:08

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kane pisze:
jesli to popiol z debu

Z tym dębem to "jest problem". Na stronie jednego z producentów kiedyś
wyczytałem, że nie zaleca dębu do swoich produktów. Nie było napisane
dokładnie, czy może chodzi o przypadki z wyższą wilgotnością i ogólnie w
ten sposób odsuwa się ryzyko problemów.
Gdzieś też była informacja, że duża ilość garbników powoduje smolenie.

Paliłem 1,5 sezonu dębem w Dovre i nic nie nic nie napiszę, bo to
króciutki czas. Wieloletnie palenie tym drewnem, jeśli producent o tym
pisze, powoduje jakieś ubytki w żeliwie?
Ciekaw jestem informacji inteligencji zbiorowej ;)
Pdr. M.

wielkość sedesu a wielkość łazienki
mieszkanie
Rura kanalizacyjna na środku ściany