Re: popularny populares ???

Data: 2009-11-15 00:02:36
Temat: Re: popularny populares ???
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hdnfp6$h4b$1@inews.gazeta.pl...
> "Chiron" <e...@o...eu>

> Mój stosunek do matematyki ładnie oddaje wpis jaki zrobiłem
> kilka dni temu na blogu poświęconym matematyce. Zacytuję:
> Robakks pisze...
>
> "(...) Matematycy tworzą narzędzia do odkrywania świata (...)"
> /prof. dr. hab. Andrzej Pelczar/
>
> Są dwie matematyki: odkrywana i wymyślana.
> Ta pierwsza jest wieczna - druga doraźna.
> Pierwsza oparta na pewnikach - druga na założeniach.
> Pierwsza jest konsekwentna - druga tworzy paradoksy.
> [...]
est-z-matematyka.html#comments

> Ta pierwsza to także matematyka liczb mianowanych, a więc
> matematyka świata jaki jest: kilogramów, sekund, metrów
> i oczywiście praw liczbowych. Cały świat obiektywny, a więc
> ten empirycznie doświadczany - jest matematyką, która
> przemawia informacją i przetwarza informację (algebrę)... :-)
> Ed

Moim zdaniem- sporo uproszczasz. Jest też tak, że ta matematyka "wymyślana"
nagle zaczyna mieć zastosowanie w fizyce- ot, czekała, aż ktoś ją zastosuje
(np przestrzenie Riemana- zastosowana przez Einsteina w jego teorii
względności- zdaje się, że jednej i drugiej). Logika rozmyta- to początek 20
wieku. Jednak dopiero dziś tak naprawdę potrafimy znaleźć dla niej
zastosowanie praktyczne.
Nie do końca też rozumiem, co dziwnego w tym, że istnieje abstrakcyjne
pojęcie liczby- tej bez miana? Czasem używa się w praktyce liczb, które na
odwrót- mają miano, lecz nie posiadają wartości (bo jak zinterpretować w
elektrotechnice wartość zespoloną prądu elektrycznego?).

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.