porazenie mozgowe

1. Data: 2003-03-11 00:12:23

Temat: porazenie mozgowe
Od: "Dariusz Radomski" <D...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwole sobie poprosic o wyasnienie, w swietle najnowszej wiedzy medycznej,
znanego z praktyki a takze przedstawianego w badaniach zagranicznych faktu
ze osoby z porazeniem mozgowym czesto chcarateryzuja sie wyzzszym IQ od
rownolatkow?
Szczeoglnie interesuje mnie wypowiedz Marka Bienka.
Zaznaczam z gory, iz prosze o konkerty z dowodami gloszonych tez.
Dariusz Radomski

2. Data: 2003-03-11 17:21:35

Temat: Re: porazenie mozgowe
Od: "Feliks Dzierzynski" <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Radomski <D...@e...pw.edu.pl> napisał(a):

> [...]
> ze osoby z porazeniem mozgowym czesto chcarateryzuja sie wyzzszym IQ od

To jakas bzdura nie majaca podstaw w Evidence Based Medicine:-(

3. Data: 2003-03-11 19:19:52

Od: "Dariusz Radomski" <D...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze Panie Feliks o dowod, a ne twierdzenie!!
To chyba jest latwe do odroznienia.
Co to jest medycyna oparta na dowodach, dobrze akurat wiem:)

4. Data: 2003-03-11 19:27:11

Temat: pytanie
Od: "Dariusz Radomski" <D...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy w takim razie prawdziwa jest hipoteza, ze dzieci/osoby z porazniem
mozgowym maja nizsze IQ od rowniesnikow?
Jezeli tak, rowniez prosze o dowody
Darek

5. Data: 2003-03-11 20:22:28

Od: "Feliks Dzierzynski" <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Radomski <D...@e...pw.edu.pl> napisał(a):

> Co to jest medycyna oparta na dowodach, dobrze akurat wiem:)
> Pozdrawiam

Goovno pravda!

6. Data: 2003-03-11 22:04:16

Temat: Re: pytanie
Od: "Dariusz Radomski" <D...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o wykazanie fatu, ze nie wiem co to jest medycyna oprata na dowodach
i ustosunkowanie sie do poprzedniego pytanie Panie Feliks!!!
D.Radomski

7. Data: 2003-03-12 09:52:40

Od: "Robert Szymula" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Czy w takim razie prawdziwa jest hipoteza, ze dzieci/osoby z porazniem
> mozgowym maja nizsze IQ od rowniesnikow?

Oczywiscie ze prawdziwa!!
Jestes koles zywym dowodem na to.
RS

8. Data: 2003-03-12 11:09:31

Temat: po raz kolejny BRAK dowodu!!
Od: "Dariusz Radomski" <D...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo mnie przykro, ale popelniasz PODSTAWOWY blad metodologiczny!!Jeden
przykład kazuistyczny nie dowodzi zwiazku przyczynowo-skutkowego.
Odsylam do odpowiedniej lektury, np ksiazki Epidemiology: Design study and
Data analysis czy tez do licznych prac na temat causal analysis.
Sorki, ale Twoja wypowiedz jest BZDURNA!!!
Darek

9. Data: 2003-03-12 13:01:55

Temat: Re: po raz kolejny BRAK dowodu!!
Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:LzEba.185164$AV5.2034122@news.chello.at tako rzecze Dariusz
Radomski

> Sorki, ale Twoja wypowiedz jest BZDURNA!!!
A Twoja nie ma References, więc też jest do kitu :->

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

worki pod oczami
Ginekolog - Wrocław
Ropa w migdalkach
Migotanie przedsionków po CABG