pory

1. Data: 2001-07-03 18:36:13

Temat: pory
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie nadrabiam czytanie po kilku dniach nieobecnosci.Swietne zwlaszcza o
tym Misiu z okienka,tez znam ten numer z opowiesci ,to byl niezaprzeczalny czar
TV na zywo...Poniewaz "trwonie czas"jak mowi moj maz jak mnie nakryje na grupie
no to ilosc godzin do jutrzejszego celebrowania czwartego lipca niebezpiecznie
sie zmniejszyla a musze przyrzadzic mase rzeczy i jeszcze jechac do sklepow.No
wiec prosba:mam pory,ktore musze zrobic dzis bo znowu wyjezdzam i sie mi
zestarzeja,jak bardzo nieskomplikowanie i smacznie rozprawic sie z tymi
porami???i zeby bylo to szybkie bardzo.Och licze na Was i ide siekac
Dotka

1. Data: 2001-07-03 20:12:53

Temat: Re: pory
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukaj w archiwum lub http://groups.google.com/advanced_group_search
Autor:Tom.W (d...@e...net.ae)
Temat:Szynka z porami
Grupy dyskusyjne:pl.rec.kuchnia
Data:2000/11/27
--
Joanna
Moja witryna http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-07-03 20:58:30

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Poszukaj w archiwum lub http://groups.google.com/advanced_group_search
>Autor:Tom.W

Dzieki Joasiu za odpowiedz.Znalazlam,ale pierwsze primo nie mam szynki a drugie
primo hi hi to za duzo roboty jak na dzisiejszy dzien ale czytajac po prostu
stwierdzilam,ze je ugotuje zwyczajnie w wodzie i zjemy to na obiad polane
odrobina masla z tarta bulka(bo pory to akurat na dzisiaj).Ciekawe czy bedzie
to zjadliwe.Swietnie,ze Twoja strona jest w finale!!!Kongratulacje!Koncze i
lece do garow! Dotka

1. Data: 2001-07-03 21:06:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>to zjadliwe.Swietnie,ze Twoja strona jest w finale!!!Kongratulacje!Koncze i

Ugotowane, na zimno z odrobina majonezu i kilkoma kroplami
cytryny.
ALBO:
pokroic cienko, posolic, posikac dobrze sokiem z cytryny.
Odstawic, niech zmiekna. Przed samym podanim wymieszac z kwasna
smietana. Bardzo dobrze "lamie" tlustawe miesa, a jakie dobre z
puree katroflanym!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-03 21:50:35

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:llc4ktgmjnl2gr0bs5gd8mr8l1lqlpshrm@4ax.com...

> [...]
> Odstawic, niech zmiekna. Przed samym podanim wymieszac z kwasna
> smietana. Bardzo dobrze "lamie" tlustawe miesa, a jakie dobre z

Ja jeszcze takie pory dobrze zgniatam w dloni po pokrojeniu... Skuteczniej
wtedy miekna i puszczaja soczek...
--
Joanna
Moja witryna http://jduszczynska.republika.pl
zostala zakwalifikowana do finalu konkursu Podium Republiki WWW!!!
Jesli Ci sie podoba zaglosuj na nia!!!
http://fabryka.republika.pl/podium/nominacje.asp
Strona jest na liscie jako czwarta od konca z ciut dziwnym opisem
"Chomik, rodzinka, ulubiony film i potrawy Joanny."

1. Data: 2001-07-04 05:04:32

Od: "jp" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama robi salatke z porow.
Pokrojone cienko pory wrzuca na chwile do wrzatku, potem odcedza i czeka az
wystygna (albo robi "na cieplo"). Nastepnie do porow dodaje kukurydze z
puszki, drobno pokrojone jajka i majonez.
Przygotowanie nie zabiera zbyt duzo czasu, wiec moze warto sprobowac........

Smacznego
Joanna

1. Data: 2001-07-04 07:44:10

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stwierdzilam,ze je ugotuje zwyczajnie w wodzie i zjemy to na obiad polane
> odrobina masla z tarta bulka(bo pory to akurat na dzisiaj).Ciekawe czy

A bym bulki nie dodawal, bo por za delikatny. Samo maselko bedzie ok. A
gotowac najlepiej na parze, to sie nie rozleci i nie sflaczeje.

Jader

1. Data: 2001-07-04 09:55:18

Od: "Lisa" <s...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

"Lilibell555" <l...@a...com> wrote in message
> [...]
> zestarzeja,jak bardzo nieskomplikowanie i smacznie rozprawic sie z tymi
> porami???i zeby bylo to szybkie bardzo.Och licze na Was i ide siekac

mam calkiem ciekawy przepis...
skaldniki:
pory
ziemniaki
cebula
ser zolty
mleko
musztarda
maka
galaka muszkatolowa
olej
maslo

pory pokroic w krazki(biale i jasno zielone czesci), rozgrzac dwie lyzeczki
oleju w garnku wsypac cebule(zarumienic) dodac pory(dusic pod przykryciem az
do miekkosci)przyprawic sola,
ugotowac ziemniaki, pokroic w paski albo plasterki
dodac do uduszonego poru i wymieszac.
Sos beszamelowy:

rozgrzac maslo, dodac maki, wlac mleko, zagotowac, dodac lyzczeke musztardy,
polowe utartego sera zoltego, galake muszkatolowa, zagotowac
wymieszne razem ziemniaki z porami polac sosem beszamelowym, na gore posypac
jeszcze serem zoltym, wsadzic do piekarnika(220oC) i podpiekac 20min.
podawac gorace.

co do propoprcji to kazdy wie najlepiej(ja proponuje pol na pol)
smakuje wysmienice!

samacznego!

Lisa

1. Data: 2001-07-04 14:06:22

Temat: Odp: pory
Od: "aga" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zestarzeja,jak bardzo nieskomplikowanie i smacznie rozprawic sie z tymi
> porami???i zeby bylo to szybkie bardzo.Och licze na Was i ide siekac

Ja uwielbiam salatke z porow - kroje je i troszke parze - uwazaj zeby za
miekkie nie byly. Dodaje pokrojone w kostke jablka - winne najlepsze i
ananasa z puszki,. Troche majonezu do tego - ja koniecznie winiarskiego, bo
z tym mi najbardziej smakuje.
I juz
aga

truskawki juz siedza w sloikach