posiłki szybkie, tanie, pożywne i zdrowe?

31. Data: 2005-11-24 08:25:30

Temat: Re: posi?ki szybkie, tanie, po?ywne i zdrowe?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005 08:58:28 +0100, aniared
<a...@n...pl> wrote:

>Martinco napisa?(a):

>Ró?ne s? szko?y na temat rosti, ale chyba ?adna z nich nie zak?ada
>przygotowania tego dania z ziemniaków puree.

Zawsze mozna, wiesz, puree (sztywne) przepuscic przez maszynke i
uplaskac troche na plasko...moze wiecej roboty, ale...hrehrehrhe

Pierz
K.T. - starannie opakowana

32. Data: 2005-11-24 09:24:59

Temat: Re: posiłki szybkie, tanie, pożywne i zdrowe?
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Nov 2005 23:08:33 +0000 (UTC) I had a dream that Adam Dziendziel
<i...@W...gazeta.pl> wrote:
>Po roku lektury publikacji związanych ze zdrowym odżywianiem doszedłem do
>tego, że to co jemy na tych stołówkach to są właśnie substytuty, a raczej
>wypełniacze żołądka.

Tylko że te "publikacje związane ze zdrowym odżywianiem" bardzo często
są sprzeczne i zawierają bardzo różne rady.
Nie wpadaj też w paranoje czy natręctwa. Można odżywiać się zdrowo, ale
nie można przesadzać, to nie może stać się religią i celem życia.

> Zupy i kompotu nie potrzebuję - zrobię sobie herbatę. Mam

A te Twoje "publikacje związane ze zdrowym odżywianiem" nic nie mówiły
o wartościach odżywczych zupy???

>też bardzo dobrą wodę mineralną Kryniczankę.

Kraniczankę. 90% polskich wód butelkowych to kranówa.

> Do kaszy czy strączkowych
>_zawsze_ mam białko zwierzęce (ryba, kurczak, schab/łopatka wp., ostatecznie
>jajko gdy nie mam czasu) z marketu w dobrej cenie - i wychodzi mi taniej, i
>nie chodzę głodny po 2 godzinach.

A po obiedzie stołówkowym jesteś głodny po dwóch godzinach?
A poza tym te "publikacje związane ze zdrowym odżywianiem" kazały kupować
mięso w marketach? :)

>Po dwóch miesiącach takiego gotowania naprawdę można się przyzwyczaić i nie
>chce się wracać do schabowego i rolad w tłustym sosie. Zupki chińskie straszą
>zapachem, a gorące kubki smakują jak zabielona woda z solą. Gdy sobie pomyślę,
>że musiałbym teraz zjeść jakiś kawałek opanierowanego mięsa, smażonego obok
>100 innych na wczorajszym oleju z ziemniakami polanymi przypaloną bułką z tego
>samego oleju to mnie skręca. Musiałbym być strasznie głodny i nie mieć innego
>wyjścia.

Oj człowieku, wydaje mi się, że naprawdę nie masz zmartwień w życiu :)

--
Grzegorz Janoszka

33. Data: 2005-11-24 09:27:23

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Nov 2005 22:32:19 +0000 (UTC) I had a dream that Adam Dziendziel
<i...@W...gazeta.pl> wrote:
>Nawet gdzieś czytałem, że jedno jajko dziennie to optimum - i tego się
>trzymam. O cholesterol się nie boję przy tej ilości błonnika i w ogóle warzyw,
>jaką teraz pochłaniam i piciu Rooibosu.

Cholesterol to nie wszystko. A trójglicerydy? Skoro tyle czytałeś, to pewnie
wiesz o tym doskonale ;-)

--
Grzegorz Janoszka

34. Data: 2005-11-24 09:49:00

Od: Martinco <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aniared wrote:

> Różne są szkoły na temat rosti, ale chyba żadna z nich nie zakłada
> przygotowania tego dania z ziemniaków puree.

znaczy chodzi ci o to ze maja byc tarte na tarce ?

Martinco

35. Data: 2005-11-24 09:59:43

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Martinco napisał(a):
> znaczy chodzi ci o to ze maja byc tarte na tarce ?

Może uda Ci się dotrzeć w archiwum do polemik na temat rosti. Dwie
wersje podstawowe zakładały, że ziemniaki trze się na tarce o dużych
oczkach, z tym, że jedna mówiła o surowych, a druga o gotowanych,
"wczorajszych" ziemniakach. Zdaje się, że była też mowa o jajku czy
serze, ale to też nie były jednomyślne wypowiedzi...

--
Ania

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"

http://www.aniared.blog.onet.pl

36. Data: 2005-11-24 10:27:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005 10:59:43 +0100, aniared
<a...@n...pl> wrote:

>Martinco napisa?(a):
>>

>Mo?e uda Ci si? dotrze? w archiwum do polemik na temat rosti. Dwie
>wersje podstawowe zak?ada?y, ?e ziemniaki trze si? na tarce o du?ych
>oczkach, z tym, ?e jedna mówi?a o surowych, a druga o gotowanych,
>"wczorajszych" ziemniakach. Zdaje si?, ?e by?a te? mowa o jajku czy
>serze, ale to te? nie by?y jednomy?lne wypowiedzi...

Ku fantazjimozna tez dodac startego serererrerera...

Pierz
K.T. - starannie opakowana

37. Data: 2005-11-24 11:32:11

Od: Mme Kitzmoor <s...@m...nie> szukaj wiadomości tego autora

In <dm2q8e$qh7$1@inews.gazeta.pl> Adam Dziendziel wrote:

> nawet gdyby dawali tego kilo to i tak nie zamierzam tego jeść, bo to
> tylko syci - masy mięśniowej na tym raczej mi nie przybędzie, prędzej
> tłuszczyku z nadmiaru węglowodanów i tłuszczy.

No to po 4 tygodniach nie nie zostałoby nic, ale zostałaby masa
tłuszczyku :)

> Raczej uproszczenie. Gotuję tylko dla siebie (kumple: coś tam za 8 zł
> na stołówkach i zupki chińskie, bo są zbyt leniwi), więc nie mam
> specjalnie ochoty się wysilać. Chcę tylko napełnić żołądek czymś
> pożywnym, a zdrowym.

Chodzi mi o schemat: małe śniadanie + duża obiadokolacja.

> W zasadzie wszystko z tego jem w dużych ilościach poza maślanką - wolę
> kefir, zawiera więcej białka i wapna.

Chyba wapnia, acz pewna nie jestem. Zaś kumpel, co startował w zawodach
karate miał zalecenie pochłaniać masowo maślankę. Właśnie nie kefir
tylko maślankę.

> Tak się powinno robić? Nie lepiej się zdać na to co zjadłem - kasze i
> strączkowe mają niski IG, więc będą dostarczały energię stopniowo.

O ile nie masz nietypowej przemiany materii to tak. Generalnie po
posiłku bez deseru gwałtownie opada krzywa cukrowa, dopiero po jakieś 1/
2 do godziny stopniowo się podnosi. Natomiast po czymś słodkim
gwałtownie wzrasta i utrzymuje się do 1/2 do godziny i wtedy zaczyna
spadać. W ten sposób ją równoważysz.

> Spróbuj soczewicę zamiast frytek - gotuje się niewiele dłużej,

Ja ich nie gotuję, ja je piekę :) A soczewice lubię tylko zmieloną i
podaną w postaci zupy albo papki.

--
Mądrość radiowa:
P: Jak uniknąć ptasiej grypy?

38. Data: 2005-11-24 11:35:57

Od: Mme Kitzmoor <s...@m...nie> szukaj wiadomości tego autora

In <dm3ob0$iq3$1@atlantis.news.tpi.pl> Basia wrote:

> Po posiłku to ogarnia senność bo biedny zoładek musi się zmagać z
> trawieniem, zwłaszcza, jesli został uszczęśliwony pożywieniem
> ciężkostrawnym typu schabowy, frytki i popity colą.

Też.

> Ponadto zjedzenie
> jabłka po posiłku to też duża szansa na niestrawność, bo owoce są
> trawione szybko a jak wrzucisz jabłko na wierzch tych zjedzonych
> kwadrans wczesniej ziemniaków, mięsa itp. to zanim owoc będzie miał
> szansę zostać strawiony raczej ulegnie procesom gnilnym.

Hmm, to nie wiem, jak długo musiałyby te ziemniaki i mięso być trawione ;)
Poza tym błonnik z jabłka wymiesza się z nimi i będzie przyspieszał ich
strawienie.

Zielenina to przy okazji i oczywiście.

39. Data: 2005-11-24 11:42:03

Od: Mme Kitzmoor <s...@m...nie> szukaj wiadomości tego autora

In <s...@g...agh.edu.pl> Grzegorz
Janoszka wrote:

> Aha - obiady na stołówkach studenckich są naprawdę tanie. Zobaczysz to
> za kilka lat :)

Jak to mówią... punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dla mnie
nadal nie są. Do tego stopnia, że gotowa jestem przegłodzić się godzinkę
czy dwie aż w końcu będę miała czas po zajęciach lub w okienku nalecieć
swoją lub czyjąś rodzinę na obiad. Ewentualnie nagotować sobie wcześniej
i zamrozić/zapakować/postawić do lodówki - też nie problem. Owszem, w 4
zł to się nie zmieści, ale podobnie pełny obiad stołówkowy pt. zupa,
zapychacz, mięso, sałata i kompot (ok. 10 zł i to najmarniej).

40. Data: 2005-11-24 11:46:29

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005 11:42:03 +0000 (UTC) I had a dream that Mme Kitzmoor
<s...@m...nie> wrote:
> [...]
>zł to się nie zmieści, ale podobnie pełny obiad stołówkowy pt. zupa,
>zapychacz, mięso, sałata i kompot (ok. 10 zł i to najmarniej).

W Krakowie na wielu stołówkach pełne obiady są za 7.90 zł czy jakoś podobnie.
Poza tym jesteś kobietą... a facet musi zjeść i cały dzień nie będzie głodny
chodził :)

--
Grzegorz Janoszka

smaczna kolacja