Re: posiłki szybkie, tanie, pożywne i zdrowe?

From: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: posiłki szybkie, tanie, pożywne i zdrowe?
Date: Thu, 24 Nov 2005 09:24:59 +0000 (UTC)

On Wed, 23 Nov 2005 23:08:33 +0000 (UTC) I had a dream that Adam Dziendziel
<i...@W...gazeta.pl> wrote:
>Po roku lektury publikacji związanych ze zdrowym odżywianiem doszedłem do
>tego, że to co jemy na tych stołówkach to są właśnie substytuty, a raczej
>wypełniacze żołądka.

Tylko że te "publikacje związane ze zdrowym odżywianiem" bardzo często
są sprzeczne i zawierają bardzo różne rady.
Nie wpadaj też w paranoje czy natręctwa. Można odżywiać się zdrowo, ale
nie można przesadzać, to nie może stać się religią i celem życia.

> Zupy i kompotu nie potrzebuję - zrobię sobie herbatę. Mam

A te Twoje "publikacje związane ze zdrowym odżywianiem" nic nie mówiły
o wartościach odżywczych zupy???

>też bardzo dobrą wodę mineralną Kryniczankę.

Kraniczankę. 90% polskich wód butelkowych to kranówa.

> Do kaszy czy strączkowych
>_zawsze_ mam białko zwierzęce (ryba, kurczak, schab/łopatka wp., ostatecznie
>jajko gdy nie mam czasu) z marketu w dobrej cenie - i wychodzi mi taniej, i
>nie chodzę głodny po 2 godzinach.

A po obiedzie stołówkowym jesteś głodny po dwóch godzinach?
A poza tym te "publikacje związane ze zdrowym odżywianiem" kazały kupować
mięso w marketach? :)

>Po dwóch miesiącach takiego gotowania naprawdę można się przyzwyczaić i nie
>chce się wracać do schabowego i rolad w tłustym sosie. Zupki chińskie straszą
>zapachem, a gorące kubki smakują jak zabielona woda z solą. Gdy sobie pomyślę,
>że musiałbym teraz zjeść jakiś kawałek opanierowanego mięsa, smażonego obok
>100 innych na wczorajszym oleju z ziemniakami polanymi przypaloną bułką z tego
>samego oleju to mnie skręca. Musiałbym być strasznie głodny i nie mieć innego
>wyjścia.

Oj człowieku, wydaje mi się, że naprawdę nie masz zmartwień w życiu :)

--
Grzegorz Janoszka