posocznica

1. Data: 2000-06-06 12:03:50

Temat: posocznica
Od: "Iwona" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poszukuje wszelkich informacji na temat tej choroby.

pozdrawiam
Iwona Kowalczyk

2. Data: 2000-06-06 12:43:58

Temat: Re: posocznica
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

posocznica (łać. sepsis -> popularnie sepsa) to nie tyle jedna choroba,
co stan występujący (wtórnie) w przebiegu zakażeń, gdy bakterie obecne
są we krwi, i się na tyle dobrze czują, że się mnożą.
Jest to poważny stan, wymagający intensywnego leczenia.
Jeśli chcesz bliższych informacji, to musisz podać więcej danych; bywa
tu Kolega - zakaźnik, pewnie się wtedy wypowie. Jeśli chodzi Ci nie o
konkretny przypadek, a ogólnie o przyczyny, patogenezę, powikłania itd.
to z kolei ja służę pomocą...

Krzysiek Okon

3. Data: 2000-06-06 13:00:50

Od: "Iwona" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KO" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tu Kolega - zakaźnik, pewnie się wtedy wypowie. Jeśli chodzi Ci nie o
> konkretny przypadek, a ogólnie o przyczyny, patogenezę, powikłania itd.

Dzięki za szybką odpowiedź.
Danych nie mam zbyt wiele: chodzi o noworodka (ok.1 miesiąc)
Lekarz stwierdził (na podstawie m.in.jakis plam na brzuszku i pewnie
jakiś innych badań) posocznicę.
Stan dziecka jest b. ciężki. Więcej szczegółów nie znam.
Chciałabym wiedzieć jakie są rokowania w takiej chorobie
i co to w ogóle za cholerstwo jest i skąd się mogło wziąźć.

Dziękuję jeszcze raz za odpowiedź i proszę
o kolejną (tak szybką)

Pozdrawiam
Iwona Kowalczyk

4. Data: 2000-06-06 18:32:56

Od: m...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 06 Jun 2000 13:00:50 GMT, Iwona <i...@e...pl> wrote:
> [...]
>Chciałabym wiedzieć jakie są rokowania w takiej chorobie
>i co to w ogóle za cholerstwo jest i skąd się mogło wziąźć.

Mój tata miał posocznicę po operacji. Nie znam się na tym, ale z tego,
co mówiła lekarka, to zagrożenie życia jest duże. Mój tata leżał w
szpitalu na Banacha (Warszawa), który akurat dostał do testowania lek
na posocznicę. Była to podwójna ślepa próba i ani lekarze wtedy, ani
ja teraz nie wiem, czy tata dostał lek czy sól fizjologiczną, ale
wyszedł z tego, a było naprawdę ciężko. Nazwy leku nie znam.

Renata

5. Data: 2000-06-07 19:30:27

Temat: Odp: posocznica
Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona <i...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6C6%4.4651$q...@n...tpnet.pl...
> [...]
> Chciałabym wiedzieć jakie są rokowania w takiej chorobie
> i co to w ogóle za cholerstwo jest i skąd się mogło wziąźć.

Tak jak juz ktos pisal, posocznica to nie choroba a stan opisujacy obecnosc
we krwi bakterii, ktore w dodatku moga sie w krwi rozmnazac. Zdarza sie w
ciezkich i bardzo ciezkich zakazeniach bakteryjnych. Leczenie to przede
wszystkim intensywna antybiotykoterapia, przy czym warto wiedziec, z jaka
bakteria mamy do czynienia - zeby wiedziec, czym leczyc. Rokowanie zalezy od
konkretnego przypadku, rodzaju bakterii, stanu ogolnego chorego - jednym
slowem, na podstawie tak skromnych informacji nic nie mzna powiedziec.

pzdr
Ender

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

6. Data: 2000-06-08 08:42:23

Od: "Iwona" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <c...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> wszystkim intensywna antybiotykoterapia, przy czym warto wiedziec, z jaka
> bakteria mamy do czynienia - zeby wiedziec, czym leczyc(...)

Dziękuję za informacje i pozdrawiam.

Iwona Kowalczyk

7. Data: 2000-06-08 12:07:48

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Tue, 6 Jun 2000 20:32:56 +0200,
m...@r...pl (Renata Gołębiowska) napisał coś takiego:

> [...]
>co mówiła lekarka, to zagrożenie życia jest duże. Mój tata leżał w
>szpitalu na Banacha (Warszawa), który akurat dostał do testowania lek
Lekiem na posocznicę są końskie dawki antybiotyku na którego bakterie
wyhodowane z krwi są wrażliwe.
Do otrzymania wyników posiewu , stosuje się obecnie cefalosporyny ( np
ceftazydym w dużych dawkach) , bądź cefalosporyny z aminoglikozydami - np
cefotaksym i gentamycyna , ewentualnie włączając jeszcze wankomycynę.
Zamiast gentamycyny zastosowałbym jednak amikacynę.
> Była to podwójna ślepa próba i ani lekarze wtedy, ani
>ja teraz nie wiem, czy tata dostał lek czy sól fizjologiczną, ale
>wyszedł z tego, a było naprawdę ciężko. Nazwy leku nie znam.
No nie wiem czy dostawał sól fizjologiczną ( chyba raczej nie
zastosowałbym efektu placebo przy leczeniu sepsy ) , raczej dostawał inny
antybiotyk , wobec którego sprawdzano skuteczność owego nowego.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

8. Data: 2000-06-08 20:29:11

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to 8 Jun 2000 13:57:55 GMT, "Master"
<m...@p...wp.pl> napisał coś takiego:

>Na 100% musial dostac inny lek. W przeciwnym razie byloby to przestepstwem,
>narazaniem jego zycia.

Ach ten moj sarkazm - zapomniałem dodać "uśmieszek"
Oczywiście że musiał dostać inny lek.

--

Lunatyzm czyli Somnambulizm
Czy to moze byc astma?