pot/hormony?

11. Data: 2005-10-04 16:41:31

Temat: Re: pot/hormony?
Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia napisał(a):
> Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dlugo i trwa nadal. Dominika zaczela sie nieprzyjemnie pocic jakies 2 lata
> temu (teraz ma 13), Hubert ze 3 lata. Z tym, ze Dominika dba bardzo o
> higiene, z syneczkiem jest duuuzo gorzej i dlatego bardziej smierdzi. Nie
> mam pojecia ile to moze trwac. Wersja pesymistyczna to baardzo dlugo (syn
> mego znajomego, ktory ma teraz 24 lata strasznie cuchnie, ale w tym wieku
> to juz raczej podlega leczeniu).

nie jest lekko, ech

Zanabyłyśmy dzisiaj SVR polecany przez Nixe.
Dziecię przeszło szkolenie jak używać.
A przy okazji pogadałyśmy jakie nosić ciuchy coby zmniejszać
dolegliwości etc.
Pogadanka na temat dorastania itd oczywiście weszła w zakres rozmów (nie
pierwsza, nie ostatnia, bo nie wiem, jak inne, ale moje dziecko uwielbia
takie rozmowy)

--
Pozdrawiam GosiaH

12. Data: 2005-10-05 13:35:58

Od: "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pogadanka na temat dorastania itd oczywiście weszła w zakres rozmów (nie
> pierwsza, nie ostatnia, bo nie wiem, jak inne, ale moje dziecko uwielbia
> takie rozmowy)

No i bardzo dobrze, bo juz lada moment okres :)) Moja to najbardziej lubi
sluchac, jak to bylo u mnie :))
A.

13. Data: 2005-10-05 20:17:34

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pogadanka na temat dorastania itd oczywiście weszła w zakres rozmów
> (nie pierwsza, nie ostatnia, bo nie wiem, jak inne, ale moje dziecko

Hmmm... moja córka ma prawie 11 i muszę powiedzieć, że wykazuje zupełny
brak zainteresowania rozmowami na te tematy... czyżby już wszystko
wiedziała? ;))

Ania
--
~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~
*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*

14. Data: 2005-10-07 19:42:50

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):
> [...]
>>

> Hmmm... moja córka ma prawie 11 i muszę powiedzieć, że wykazuje zupełny
> brak zainteresowania rozmowami na te tematy... czyżby już wszystko

statystyki kłamią ;-)
Moja córka wie. Od zawsze. Było pytanie, była odpowiedź.
Ale tak ok wieku 8 lat została szczegółowo objaśniona co i jak z kobietą
się dzieje (rety, do antykoncepcji jeszcze nie doszłam).

Miałam na studiach koleżankę, która pierwszy okres dostała w wieku 9 lat.
To byłam mocno przezorna. A że teraz dzieci wcześniej dojrzewają ...
--
Pozdrawiam GosiaH

15. Data: 2005-10-10 15:57:06

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale tak ok wieku 8 lat została szczegółowo objaśniona co i jak z
> kobietą się dzieje (rety, do antykoncepcji jeszcze nie doszłam).

Nieee nooo, takie rzeczy to ona tez wie - jakos nigdy nie miałam
sumienia wciskać jej tego kitu o pszczółkach, motylkach i bocianach,
dlatego zawsze wiedziała, że dzieci, się rodzą po wcześniejszym pobycie
w brzuchy, wiekszym problemem jest wytłumaczenie skąd i jak (dokładnie)
te dzieci się tam biorą....
Chodzi mi raczej o to, że te rozmowy prawie zqawsze sama inicjowałam bo
jej to jakos nie interesuje, no moze ostattnio odrobinke więcej ale to
tylko dlatego ze w książce od przyrody ma rozdział o rozmnazaniu
A tak na marginesie: tłumaczyczłaś swojej córce wszystko dokładnie, czy
tylko w stylu jak mamusia i tatus sie kochaja, i przytulaja ...itd itp?

> Miałam na studiach koleżankę, która pierwszy okres dostała w wieku 9
> lat.
> To byłam mocno przezorna. A że teraz dzieci wcześniej dojrzewają ...

Tego się właśnie obawiam, na razie chciałabym sprezentować jej jakąś
książkę o dojrzewaniu np. "O dziewczętach dla dziewcząt" i ew.
porozmawiać z nią na tematy tam zawarte, ale strasznie jakoś ciężko mi
się za to zabrać... uff

Ania

16. Data: 2005-10-10 19:12:29

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:die21p$b26$1@news.onet.pl>
GosiaH <g...@p...onet.pl> pisze:

> Ale tak ok wieku 8 lat została szczegółowo objaśniona co i jak z
> kobietą się dzieje (rety, do antykoncepcji jeszcze nie doszłam).

Pytała, czy to Ty sama postanowiłaś przeprowadzić takie rozmowy?
Pytam, bo właśnie się zastanawiam, czy z 7.5 latką warto już poruszać takie
tematy, jeśli sama zupełnie o nic nie pyta.
Owszem, trochę już wie o tym, skąd się biorą dzieci, ale oczywiście bez
szczegółów :)

--
PozdrawiaM

17. Data: 2005-10-11 16:23:53

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> [...]
> takie tematy, jeśli sama zupełnie o nic nie pyta.
> Owszem, trochę już wie o tym, skąd się biorą dzieci, ale oczywiście bez

Moja Ania po prostu pytała.
Konkretne pytanie, konkretna odpowiedź. Nigdy nic ponad. I prostymi
zdaniami. Bez zapętleń
(bo się kiedyś, przy innej okazji, nadziałam ;-) : Anka zapytała jak
śpią zakonnice. To ja myślałam, że chodzi o to czy w łóżku czy w trumnie
:-). Nie powiedziałam nic. Wysłałam do nauczycielki (Aia chodzi do
szkoły prowadzonej przez zakonnice). Już wie. W PIDŻAMACH!).

Jak miała ok 8 lat przyszła z pytaniem nt "technicznych aspektów".
Wyciągnęłam encyklopedię seksu, na obrazkach pokazałam co i jak.
Do wszystkiego były szczegółowe pytania.
Nie unikałam odpowiedzi.
Jak z czasem coś przemyślała albo uważała, że było dziwne, wracała z
pytaniem. Do skutku.
Uff... okrutnie to było ciężkie.
Został aspekt antykoncepcji.
Na razie nie pyta.
Sama jej powiem w niedługim czasie, bo widzę, że czas nadchodzi.

--
Pozdrawiam GosiaH

18. Data: 2005-10-12 12:01:51

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do wszystkiego były szczegółowe pytania.
> Nie unikałam odpowiedzi.
> Jak z czasem coś przemyślała albo uważała, że było dziwne, wracała z

Wyobrażam sobie...te techniczne aspekty najbardziej mnie przerażają (w
sensie tłumaczenia dziecku) ;)
Ania
--

Komputer a dzieci