pot/hormony?

1. Data: 2005-10-01 16:23:10

Temat: pot/hormony?
Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko, dziewczynka prawie 10 lat, zaczyna wchodzić w fazę
dojrzewania.
Przy tej okazji poci się jak...
Ale, na nieszczęście ten pot, zwłaszcza po wysiłku fizycznym czy w
stanie większych emocji, zwyczajnie śmierdzi (i to jak!).
Nie pomagają antyperspiranty.
Macie jakieś pomysły jak jej pomóc?

--
Pozdrawiam GosiaH

2. Data: 2005-10-01 17:36:23

Temat: Re: pot/hormony?
Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

GosiaH napisał(a):

> Ale, na nieszczęście ten pot, zwłaszcza po wysiłku fizycznym czy w
> stanie większych emocji, zwyczajnie śmierdzi (i to jak!).
> Nie pomagają antyperspiranty.
> Macie jakieś pomysły jak jej pomóc?

Podobno to nie sam pot śmierdzi a rozwijające się w nim bakterie. Byc
może pomoże częstsza higiena? A jak i na tym polegnie to dermatolog.

Eulalka

3. Data: 2005-10-01 17:52:38

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"GosiaH" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> Macie jakieś pomysły jak jej pomóc?

Chyba lekarz (jaki????), bo takie przypadłości leczy się "od wewnątrz".
Druga możliwa metoda, o której gdzieś kiedyś czytałam - wypróbujcie dobry
MĘSKI dezodorant. Gwarancji nie daję, bo sama tego problemu zwalczać nigdy
nie musiałam, ale co szkodzi spróbować?
Anka

4. Data: 2005-10-01 18:19:17

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dhmguc$a5t$1@news.onet.pl>
GosiaH <g...@p...onet.pl> pisze:

> Ale, na nieszczęście ten pot, zwłaszcza po wysiłku fizycznym czy w
> stanie większych emocji, zwyczajnie śmierdzi (i to jak!).
> Nie pomagają antyperspiranty.
> Macie jakieś pomysły jak jej pomóc?

http://www.svr.pl/index.php?id=11
SVR to bardzo dobre produkty dostępne w aptekach bez recepty.
Tylko musiałabyś sprawdzić, czy mogą tego używać dzieci.
Jeśli i to nie pomoże, to pozostaje lekarz.

--
PozdrawiaM

5. Data: 2005-10-01 19:24:32

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> Chyba lekarz (jaki????), bo takie przypadłości leczy się "od wewnątrz".

Jezli to istotnie z powodu hormonow to leczy to endokrynolog.

Magda

6. Data: 2005-10-01 20:44:41

Od: "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ale, na nieszczęście ten pot, zwłaszcza po wysiłku fizycznym czy w
> stanie większych emocji, zwyczajnie śmierdzi (i to jak!).

No niestety, borykam sie z tym problemem od paru lat. Wpierw Hubert, teraz
Dominika, niestety. ZTCW nie jest to sprawa bakterii rozwijajacych sie w
przepoconych pachach, ale ponoc sam pot wydzielajacy sie z porow
dojrzewajacych dzieci ma intensywny, smierdzacy zapach, nie wspominajac o
przesmierdlych ciuchach na nastepny dzien (horror). Zalecam czeste
zmienianie ubran (Dominika podobnie jak jej kolezanki nosi do szkoly
antyperspiranty, ktore szcegolnie po w-fie i umyciu sie pod pachami
skutkuja, a chlopacy, wiadomo, w tym wieku nie zwracaja na to uwagi :((. Ten
pot smierdzi obrzydliwie. Mozna pic napary z jakichs ziol, nie pamietam
teraz z jakich, bo moje dzieci odmawialy picia ze wzgledu na smak. IMO
trzeba przezyc i przecierpiec, sama wiem, jakie to trudne...
A.

7. Data: 2005-10-02 10:23:54

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia napisał(a):
> [...]
> zmienianie ubran (Dominika podobnie jak jej kolezanki nosi do szkoly
> antyperspiranty, ktore szcegolnie po w-fie i umyciu sie pod pachami

aha, to też sprawdzone, ale problem w tym, że nie jest to wyłącznie
kwestia wysiłku fizycznego...
No i nie jest to sprawa przesądzona. Raz problem jest a raz nie...

> [...]
> teraz z jakich, bo moje dzieci odmawialy picia ze wzgledu na smak. IMO
> trzeba przezyc i przecierpiec, sama wiem, jakie to trudne...

Pamiętasz jak długo to trwało?
Wiem, że raczej jest to kwestia osobnicza, ale chciałabym wiedzieć tak z
grubsza.

dzięki, podtrzymałaś mnie na duchu.
--
Pozdrawiam GosiaH

8. Data: 2005-10-02 10:24:27

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrówka napisał(a):
> Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> Jezli to istotnie z powodu hormonow to leczy to endokrynolog.

ale podejrzewam, że jest to po prostu kwestia dorastania.

--
Pozdrawiam GosiaH

9. Data: 2005-10-02 10:29:25

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> http://www.svr.pl/index.php?id=11
> SVR to bardzo dobre produkty dostępne w aptekach bez recepty.
> Tylko musiałabyś sprawdzić, czy mogą tego używać dzieci.
> Jeśli i to nie pomoże, to pozostaje lekarz.

poczytałam.
Piszą, że dla młodzieży może być. Chyba musimy spróbować.

--
Pozdrawiam GosiaH

10. Data: 2005-10-04 09:41:03

Od: "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pamiętasz jak długo to trwało?

Dlugo i trwa nadal. Dominika zaczela sie nieprzyjemnie pocic jakies 2 lata
temu (teraz ma 13), Hubert ze 3 lata. Z tym, ze Dominika dba bardzo o
higiene, z syneczkiem jest duuuzo gorzej i dlatego bardziej smierdzi. Nie
mam pojecia ile to moze trwac. Wersja pesymistyczna to baardzo dlugo (syn
mego znajomego, ktory ma teraz 24 lata strasznie cuchnie, ale w tym wieku
to juz raczej podlega leczeniu).
A.

Komputer a dzieci
jeszcze coś o dysleksji