potliwość - przyczyny

11. Data: 2009-09-11 21:18:59

Temat: Re: potliwość - przyczyny
Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h8ec09$qk$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Szczepan Białek"

> Nigdy o tym nie słyszałam. Ja też cierpię na nadmierną potliwość, a soli
> unikam ze względu na skłonność do nadciśnienia. Czy ta zależność sól -
> pocenie jest potwierdzona w jakichś publikacjach medycznych?

Ja też strasznie się pocę,cały czas uważam, że winna jest temu menoapuza.
Trwa to już 10 lat, więc coś jest nie tak. Soli używam minimalnie, własnie
ze względu na nadcisnienie. Może jednak rzeczywiście należałoby spożywać tej
soli więcej. Myślę,że poeksperymentuję na własnym organiźmie i zobaczę co z
tego wyniknie.

Pozdrawiam
Grażyna

12. Data: 2009-09-11 22:18:37

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Białek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jest (było) gorące lato. Podczas upałów zapotrzebowanie na sól wzrasta.
> Sportowcy dostają do 40 gramów dziennie. Reszta 8 gramów +dodatkowe gramy

Oj, sprawdziłbym jeszcze te dane...

Długotrwałe spożywanie dużych ilości soli może dawać różne nieprzyjemne
efekty uboczne, głównie ze strony układu krążenia:
http://www.poradnikzdrowie.pl/blogi/blog/wpis/cywili
zacja-soli/swiatowa-organizacja-zdrowia-o-nadmiarze-
soli-w-diecie/96/
- tu też są podane górne granice dziennego spożycia w różnych krajach - od 5
g (Portugalia) do 10 g (Japonia).

40 gramów dla sportowców też wydaje mi się grubą przesadą:
http://www.eufic.org/article/pl/page/FTARCHIVE/artid
/Znaczenie-sodu-napojach-sportowcow/
Przykładowo, w trakcie maratonu, przebiegniętego w upalny dzień, utrata sodu
to ok. 4 gramy. Taka ilość jest równoważna 10 g soli.

O ile mi wiadomo spożycie soli w ilości 100g na dobę może być śmiertelne.
Polecam np. informacje toksykologiczne tutaj:
http://www.krusechemia.pl/files/File/soltabletkowana
.pdf
- dawka LD50 dla szczura to 3 g/kg masy ciała, czyli w przeliczeniu na osobę
o wadze 50 kg spożycie 150 g soli w połowie przypadków może skończyć się
śmiercią.

T. D.

13. Data: 2009-09-12 06:50:55

Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

Grażyna.Ł pisze:

> [...]
> soli więcej. Myślę,że poeksperymentuję na własnym organiźmie i zobaczę co z

Potwierdzam, że sól w dużej ilości latem jest niezbędna. Zwłaszcza gdy
sie ciężko pracuje/trenuje fizycznie. Gdy czułem, że padam i jakby zimy
pot na sobie to garść lub dwie solonych nerkowców z puszki i po 10
minutach nowe siły. Zadziwiająco szybka regeneracja, polecam wypróbować.
Żaden tam drogi napój izotoniczny jak z reklam nie jest potrzebny, po
prostu trochę prostych elektrolitów z jedzenia i zwykła woda mineralna.
Orzechy solone są do tego celu idealne, szybko przyswajalne, zdrowe i
mocno słone. Oczywiście z umiarem, a więc nie cała puszka na raz, tylko
kilka garści.

STranger

14. Data: 2009-09-12 07:00:04

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ze względu na nadcisnienie. Może jednak rzeczywiście należałoby spożywać
> tej soli więcej. Myślę,że poeksperymentuję na własnym organiźmie i

Nasyp sobie do pustej solniczki (takiej z dziurkami) kopiatą łyżeczkę soli
(5 do 8 gram) i zużyj w ciągu doby. Nie można solić na oko przy
experymentowaniu.
S*

15. Data: 2009-09-12 07:07:35

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> unikam ze względu na skłonność do nadciśnienia. Czy ta zależność sól -
> pocenie jest potwierdzona w jakichś publikacjach medycznych?

Każda publikacja podaje że we krwi jest 1% soli kuchennej. Tam też podają że
zdrowi ludzie wydalają mocz o zawartości 1% soli kuchennej. Ale zdrowy
człowiek może mieć w moczu od 0,2% do 2% zależnie od spożycia. Człowiek z
niedoczynnością kory nadnerczy wydala 1% mocz. Jak brak soli to zamiast
moczu człowiek wydala pot który ma 0,3%.
S*

16. Data: 2009-09-12 07:15:27

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> napisał w
wiadomości news:h8eiv5$2nu$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Szczepan Białek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Oj, sprawdziłbym jeszcze te dane...
>
> Długotrwałe spożywanie dużych ilości soli

Ja radzę spróbować jeść 8g przez dwa dni.
S*

17. Data: 2009-09-12 22:15:12

Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nasyp sobie do pustej solniczki (takiej z dziurkami) kopiatą łyżeczkę soli
> (5 do 8 gram) i zużyj w ciągu doby. Nie można solić na oko przy

Dziękuję za radę i spróbuję tak zrobić.

Grażyna

18. Data: 2009-09-14 11:08:55

Od: "maciek" <<cut>m<cut>@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> unikam ze względu na skłonność do nadciśnienia. Czy ta zależność sól -
> pocenie jest potwierdzona w jakichś publikacjach medycznych?

Mam coś podobnego i nie uważam aby to była sprawa soli, bynajmniej nie u
mnie bo lubię słone potrawy i spożywam je często...w przeciwieństwie od
słodkości, których ostatnio nawet nie chcę tykać..
U mnie nadmierne pocenie zaczeło się kilka lat temu, i "podejżewam" za to
powikłania pogrypowe...3 miesiące na L-4 robią swoje...ale i tak nie leczyli
mnie w tym kierunku tylko na astmę (!).
W dodatku mam uczucie przegrzania ciała i innego odczuwania temperatury.
Ostatnią zimę zapinałem kurkę tylko jak padało, inaczej było mi zwyczajnie
za ciepło. Lato dla mnie jest koszmarem, jak w dosłownie kilka sekund
potrafię się zlać potem, że nawet na oczy kapie.. Co ciekawe, najczęściej
"zalewam" się tak w dusznych i zamkniętych miejscach - np sklep,
autobus..albo podczas wysiłku fizycznego..co nie znaczy, że normalnie też ze
mnie nie kapie.
W szpitalu byłem w zeszłym roku ostatnio w związku z bólem stóp, ale to nie
ma nic raczej z tym nic wspólnego (poza nadwagą..) a badania miałem raczej
dobre..
Mam kolejnego lekarza męczyć swoim potem? Bo kilku już wzruszyło rękoma...

19. Data: 2009-09-14 17:20:43

Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciek m @wp.pl>" <<cutcut> napisał w wiadomości
> [...]
> dobre..
> Mam kolejnego lekarza męczyć swoim potem? Bo kilku już wzruszyło rękoma...

Mam też podobne odczucia,ciągle mi gorąco,a przy małym wysiłku pot leje sie
ze mnie,ale najbardziej w okolicach szyi i glowy. Wyglądam jakby ktoś oblał
mnie wiadrem wody. A jaką masz temperaturę ciała? Ja mam ciągle obniżoną w
granicach 35 - 35,5 st.C Może to ma jakiś związek.

Pozdrawiam
Grażyna

20. Data: 2009-09-14 21:52:30

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hiraone" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pocenie się, od czasu do czasu pieczenie oczu, już od dłuższego czasu. Nie
> czuje podwyższonej temperatury. Co to może być? Może to być objaw jakiejś
> alergii. Z 10 lat temu byłam badana pod tym kontem nic nie wykazało,jednak
> od jakiś 2-3 lat zdarzają mi się miesiące, że mam takie dolegliwości jak
> wyżej. Siedzę sobie w pracy i się pocę. Proszę o jakieś porady, dziękuje.
> Mój wiek 27lat.

Moja żona jak się pociłem powiedziała: cukrzyca - i miała rację. Na
szczęście po odstawieniu cukru innych leków nie trzeba.
Ale ja mam 30 lat więcej :)

Feromon

Odkryto lek na raka
Specjalizacja w dziedzinie radiologii i diagnostyki obrazowej_____EGZAMIN 2009
Radiologia___specjalizac ja __rok 2009
laparoskopowe zszycie łąkotki w kolanie, jakie są rokowania?
AVASTIN - iniekcja do galki ocznej - prosze o porade