potłuczenie mięśnia sercowego

1. Data: 2002-12-03 15:06:57

Temat: potłuczenie mięśnia sercowego
Od: "Obcy" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy uderzywszy sie bardzo, bardzo, bardzo mocno z lewej strony klatki
piersiowej, tuż pod piersią można oprócz stłuczenia/ pęknięcia./ złamania
żeber uszkodzić sobie serce lub naczynia krwionośne leżące przy sercu?
Chodzi o upadek klatka piersiową na leżący kamień z 1,5 m wysokości.
Czy serce może w takich przypadkach ulec uszkodzeniom i jakie mogą byc
objawy i powikłania?

Obcy

2. Data: 2002-12-05 00:48:21

Temat: Re: potłuczenie mięśnia sercowego
Od: "rdsa" <r...@a...cz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Obcy" <s...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chodzi o upadek klatka piersiową na leżący kamień z 1,5 m wysokości.
> Czy serce może w takich przypadkach ulec uszkodzeniom i jakie mogą byc
mozna sie nawet od tego zabic

--
***
Telewizja to kanał.

3. Data: 2002-12-05 19:10:38

Od: "Obcy" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rdsa" <r...@a...cz> napisał w wiadomości

> mozna sie nawet od tego zabic

Hm... aż tak łatwo się chyba nie umiera... jeszcze po tym żyję! :))
Minął ponad tydzień od zdarzenia i oprócz potwierdzonego już pękniętego
żebra i klującego bólu przy każdym głębszym oddechu i ruchu czuje sie
całkiem normalnie.
Zastanawiam sie nadal czy powinienem zrobic sobie dokładne badania serca?
USG, i inne wszelkie dostepne.. bo mówią, że najgorzej to sie zacząć
leczyć... ;-))
(oczyw. prywatnie bo w tej naszej polskiej rzeczywistości poprzez kasę
chorych dostac sie do kardiologa to 4 miesiące czekania!)

Może mi ktos powiedzieć jakie badania serca można sobie zrobić (za
pieniądze - prywatnie), których prawidłowy wynik wykluczy uszkodzenia serca
po tym wypadku?

Obcy

4. Data: 2002-12-05 20:41:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Dec 2002, Obcy wrote:

> pieniądze - prywatnie), których prawidłowy wynik wykluczy uszkodzenia serca
> po tym wypadku?

Prawde mowiac to na 100% to nawet chyba biopsja endomiokardialna
nie wykluczy tego. W pierwszych godzinach moglaby byc podwyzszona
toponina. Przypuszczam, ze najrosadniejsze byloby zebranie wywiadu,
osluchanie sluchawka lekarska, bo wbrew pozorom jak sie ma
dobre ucho i doswiadczenie to wiele tym mozna stwierdzic,
potem ewentualnie ekg i badanie echokardiograficzne z okresleniem
frakcji wyrzutowej i frakcji skracania.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2002-12-05 21:24:07

Od: "Obcy" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> Prawde mowiac to na 100% to nawet chyba biopsja endomiokardialna
> nie wykluczy tego.

Nie mam wykształcenia medycznego... ale domyslam się, że biopsja to pobranie
próbki tkanki przez nakłócie, prawda?
Czy biopsja endomiokardialna to wkłucie się igłą do wnętrza serca w celu
pobrania tkanki? :-o

> W pierwszych godzinach moglaby byc podwyzszona
> toponina.

ekhem.... toponina?

> [...]
> dobre ucho i doswiadczenie to wiele tym mozna stwierdzic,
> potem ewentualnie ekg i badanie echokardiograficzne z okresleniem

Dziekuję za odpowiedz. Nareszcie opinia profesjonalisty. :)
Jutro postaram sie zrobic te badania.
BTW: Tak orientacyjnie ile to może kosztowac w Poznaniu?

Korzystajac z okazji, że odpowiedział lekarz i żeby nie zawracać Tobie głowy
na prive'a:
Czy gdyby nawet okazało sie że jest stłuczenie serca i jakieś obicie tego
mięśnia to czy serce wygoi się tak samo jak zwykłe stłuczone mieśnie?
Słyszałem kiedys opinie, że serce posiada zdziwiające i wyjątkowe możliwości
samoregeneracji, czy to prawda?

Obcy

6. Data: 2002-12-06 19:18:14

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| mięśnia to czy serce wygoi się tak samo jak zwykłe stłuczone mieśnie?
| Słyszałem kiedys opinie, że serce posiada zdziwiające i wyjątkowe

Watroba to tak, ale serce? Jak to jest bo przeciez po zawale nie wraca sie
do formy??

--

\/\/ I S E |\/| A N
#GG: 3226283

7. Data: 2002-12-06 19:30:36

Od: "Obcy" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WiseMan" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Watroba to tak, ale serce? Jak to jest bo przeciez po zawale nie wraca sie
> do formy??

A ja słyszałem, że sie wraca do formy, gdy sie chce i ćwiczy.. Był na
Discovery kiedys program o gościu który maratony kilka lat po zawale biegał.
Serce potrafi jako jedyny organ w ludzkim ciele sie zregenerować. A o
wątrobie to ja natomiast nie słyszałem... czyli co, marska wątroba sie
zregeneruje?

Obcy

8. Data: 2002-12-06 20:01:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Dec 2002, Obcy wrote:

> A ja słyszałem, że sie wraca do formy, gdy sie chce i ćwiczy.. Był na
> Discovery kiedys program o gościu który maratony kilka lat po zawale biegał.
> Serce potrafi jako jedyny organ w ludzkim ciele sie zregenerować.

jedni wracaja inni nie - zalezy od wielu czynnikow - ciezkosci uszkodzenia
serca po zawale. Pacjenci kwalifikowanie do rehabilitacji pozawalowej
(mialem okazje przez wiele lat taka rehabilitacje prowadzic)
poddawania sa scislym badaniom (ekg, test wysilkowy, eco Holter)
i kwalifikowani sa tylko Ci pacjenci, ktrzy maja prawidlowa
sprawsnosc serca poz zawale - ujemny test wysilkowy (bez niedokrwienia),
frakcje wyrzutowa nie mniejsza niz 35% (wlasciwie nawet 40%), brak
groznych dla zycia zaburzen rytmu. Pozostali nie sa kwalifikowani do
intensywnych cwiczen. W Polsce najpopulraniejsza forma i uznana
forma dlugotrwalej rehabilitacji jest trening na cykoergometrze
rowerowymw formie interwalowej (obciaznie wylicza sie odpowiednio,
kiedys to umialem robic), gra w siatkowke. Na sali musi byc lekarz,
przeszkolony rehabilitant i defibrylator oraz zestaw reanimacyjny.
Niektorzy dopuszczaja tez plywanie ale woda w basenie powinna byc
cieplejsza musi byc specjalny odporny na wilgoc defibrylator
i odpowiednio przeszkoleni ratownicy (oprocz lekarza).
Uwaza sie, ze po jakims czasie od zawalu (ok 2 lata), gdy
pacjenci przejda pomyslne testy koncowe moga dalej cwiczyc
juz bez pomocy lekarza i rehabilitanta. Pacjenci, ktorzy
nie spelniaja kryterium testow moga byc kierowania
na koronarografie, leczenie inwazyjne lub operacyjne i
po uzyskaniu poprawey po takim leczeniu moga cwiczyc rowniez.
Jest takze taka grupa pacjentow, ktorzy ze wzgledu na powazne
uszkodzenie pozawalowe serca nigdy nie beda mogli brac niestety
udzialu w takich cwiczeniach. Dla nich niekiedy organizuje sie
gimnastyke oddechowa, ktora moze nie poprawia ich sprawnosci ale
oddzialywuje psychoterapeutycznie raczej.

> wątrobie to ja natomiast nie słyszałem... czyli co, marska wątroba sie
> zregeneruje?

watroba jest narzadem, ktory u czlowieka ma jedna z najlepszych
zdolnosci regeneracyjnych. Marskosc watroby jest choroba,
w ktorej nastepuje przebudowa miazszu watroby i wowczas
watroba traci swoje zdolnosci regeneracyjne z powodu
tej przebudowy staje sie takze niewsydolna.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

Problem ze stopami
Jakie badania robić?
Diane 35
Zastrzyk z toksyny botulinowej vs alkoholu
CRP