powidła śliwkowe - przypalony rondel

1. Data: 2004-09-17 14:49:46

Temat: powidła śliwkowe - przypalony rondel
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
Witam wszystkich wytrawnych mniej lub bardziej panów i panie domu i błagam o
radę:
Żona kazała mi pilnować smażących się w piekarniku powideł śliwkowych, a ja,
oczywiście, zawaliłem sprawę i pozwoliłem na przypalenie się tej mazi. Nie
dość, że zmarnowałem sporą ilość śliwek i cukru, to jeszcze do rondla przywarła
silnie gruba warstwa spieczonej substancji. A co gorsza, zostałem surowo
skarcony i zobowiązany do wyczyszczenia naczynia. Czy to wogóle jest możliwe?
Próbowałem, probowałem i nic. Skrobanie nożem, szorowanie jakimiś szorstkimi
szmatkami...... Wszystko to g... warta. Słowem - beznadzieja. A może ktoś
mógłby mi poradzić, jak to zrobić w sposób lekki, łatwy i przyjemny?
Z góry dziękuję
a.

1. Data: 2004-09-17 17:11:27

Temat: Re: powidła śliwkowe - przypalony rondel
Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szmatkami...... Wszystko to g... warta. Słowem - beznadzieja. A może ktoś
> mógłby mi poradzić, jak to zrobić w sposób lekki, łatwy i przyjemny?

Zalać chlorem i poczekać.

Witek

1. Data: 2004-09-17 17:15:30

Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szmatkami...... Wszystko to g... warta. Słowem - beznadzieja. A może ktoś
> mógłby mi poradzić, jak to zrobić w sposób lekki, łatwy i przyjemny?

do czyszczenia przypalnonych garnkow polecam cierpliwosc i czysciki jak ja
to nazywam "zelazna wate".. wyglada to jak klebki waty tyle ze to z opilkow
zelaza czy jakigos innego kosmicznego metalu :), niejeden rondel po
potraktowaniu go czyms takim wygladal jak nowka sztuka ;-P
--
Pozdrawiam - T0SIA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2004-09-17 19:47:16

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@p...onet.pl> wrote in message
> Dzień dobry,
> Witam wszystkich wytrawnych mniej lub bardziej panów i panie domu i błagam
> radę:
[cut]

Zalac woda i wsypac proszek do zmywarki i czekać. Działa bardzo dobrze na
przypalone garnki.

1. Data: 2004-09-17 20:46:50

Od: "KamW" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zelaza czy jakigos innego kosmicznego metalu :), niejeden rondel po
> potraktowaniu go czyms takim wygladal jak nowka sztuka ;-P

Właśnie dziś byłem w podobnej sytuacji, zresztą nie pierwszy raz ;-). Może
to dziwnie zabrzmi, ale wiertarka z uchwytem na papier ścierny, do tego
przyczepiłem "żelazną watę" choć to raczej mi przypomina wióry z frezarki.
Dwie minutki roboty i garnek błyszczy. Ale pamiętaj by na mokro!! bo inaczej
metal z czyścika osiada na garnku.

Także dowodów rzeczowych brak. :-))))

powodzenia
Kamil

1. Data: 2004-09-18 10:33:38

Od: "Leszek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cifekf$1df5$1@mamut1.aster.pl,
Boombastic typed:
> <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [cut]
>
> Zalac woda i wsypac proszek do zmywarki i czekać. Działa bardzo
> dobrze na przypalone garnki.

Na różne przypalenia jest też chemia rodzimej produkcji
INCO VERITAS - VAST termax (emaliowane, ceramiczne, szklane, stal
nierdzewna). Substancja żrąca - wodorotlenek sodu.
Ja kupowałem rok temu - 250 ml za 3 zł. Mnie tez ktoś polecił więc
przekażę dalej.
www.viknet.pl\apple\vast.jpg
Szukać w supermarketach (ja znalazłem w spożywce - Społem)

--

Pozdrawiam
Leszek Olech
------------

1. Data: 2004-09-19 11:13:04

Od: "Kasia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może ktoś
> mógłby mi poradzić, jak to zrobić w sposób lekki, łatwy i przyjemny?
> Z góry dziękuję

Bardzo proszę : wszystkie "przypalenia" zalewałam dotąd mleczkiem do
czyszczenia typu CIF, AJAX ( na sucho) po nocy wlewałam do garnka wodę i po
chwili można było to wyjąć bez skrobania i szorowania. Myślę, że inne rady
nie wymagające szorowania też są dobre ( nie niszczą garnków). Uwaga na
wodorotlenek sodowy , jest baaardzo żrący.
Pozdrawiam Kasia.

Kuchenka elektryczna - jaka ??
Dgrzewanie lazienki promiennikiem kwarcowym
lodówka altus
Chodzi o szerokość pewnego urządzenia kuchennego... ;-)
pralka brandt