powiedzcie czym smarowac chlebek razowy ?

21. Data: 2007-01-12 16:00:14

Temat: Re: powiedzcie czym smarowac chlebek razowy ?
Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości
news:slrneqet9b.jmp.nie.dorobilem@mak.ant.pl...
> ja patrzę tylko przez stosunek tłuszczy nasyconych/nienasyconych. Dla
> produktów mlekopochodnych to mniej więcej 2:1 czyli uznaję to za
niekorzystne.

Dlaczego tak uznajesz ??

> Dla olejów roślinnych wynosi 1:10 albo i lepiej.

to z kolei ja uznaje za niekorzystne ;)

--
"Pisze to ostatni raz, bo powinno to byc jasne dla sredniorozgarnietego
dziesieciolatka i naprawde smutno sie robi, ze dorosla osoba nie chce czy

22. Data: 2007-01-12 16:12:00

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Jan 2007 17:00:14 +0100, slawek wrote:
> to z kolei ja uznaje za niekorzystne ;)
Obecność wielokrotnych wiązań C-C w tłuszczach powoduje, że tłuszcze
nienasycone są rzadsze, a nasycone gęstsze, co widać gołym okiem. I przez to
łatwiej zalegają, nie tylko w bioderkach ale również w naczyniach
włosowatych - dlatego ich unikam.

No to teraz poproszę o wyjaśnienie czemu dla Ciebie zwierzęce są
korzystniejsze. Możesz mnie odesłać do jakiegoś linka oczywiście, chętnie
poczytam.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

23. Data: 2007-01-12 17:23:27

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"maciek kanski" <n...@s...maila> wrote in message

> [...]
> nienasycone są rzadsze, a nasycone gęstsze, co widać gołym okiem. I przez
> łatwiej zalegają, nie tylko w bioderkach ale również w naczyniach

wez jednak pod uwage, iz takie tluszcze nie wchlaniaja sie przez sciany
jelita w postaci takiej jakiej widzisz.

iwon(K)a

24. Data: 2007-01-12 20:27:03

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"clio" <c...@o...net.pl> a écrit dans le message de news:
eo7i6o$r14$...@n...onet.pl...

> I w ogole skad Ci przyszlo do glowy,ze wege jadaja mieso z tluszczykiem???

a gdzie cos takiego napisalem? przypomne co napisalas w poscie od ktorego
zaczelismy nasza dyskusje( ja i Ty) cytuje:

"...serem białym 0%, albo dzemem bez cukru.
Albo po prostu z oliwa, szczypiorkiem i pomidorkiem (badz innym
warzywami)...."

zeby bylo jasne to wymienie produkty ktore TY(!!) zalecasz w walcz z
choresterolem i nadwaga(!!!)
-ser bialy (0%!!!) na marginesie, szajs totalny!!
-dzem
-cukier
-oliwa (jedyne cos z sensem)
-szczypiorek
-pomidorki
-inne warzywa

jezeli taki "zestaw" nie jest pro-wege (i to w kiepskim wydaniu) to czym
jest?

> Ja nie wiem, co pisze?

z powyzszego wynika ze tak :))))

Jurek

25. Data: 2007-01-13 13:13:51

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nienasycone są rzadsze, a nasycone gęstsze, co widać gołym okiem. I przez
> łatwiej zalegają, nie tylko w bioderkach ale również w naczyniach

;))) tłuszcze nie zalegaja ;)

> No to teraz poproszę o wyjaśnienie czemu dla Ciebie zwierzęce są
> korzystniejsze.

Każde wiązanie podwójne w tłuszczu nienasyconym to 3 ATP mniej czyli dają
mniej energii ;( kazde wiązanie takie to też możliwość dodatkowej reakcji
chemicznej, tłuszcze wielonienasycone utleniają sie w naszych organizmach
wytwarzając szkodliwe substancje, powstają z nich wolne rodniki uszkadzające
potem nasz białka, tłuszcze te muszą być także wstępnie "uzdatniane" w
wątrobie aby mogły być przyswojone przez nasze komórki.

--
"Przypadki szczegolne nigdy nie sa dobrymi przykladami ilustrujacymi ogolne
zaleznosci." Marcin 'Cooler' Kuliński

26. Data: 2007-01-13 14:04:34

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

jacek napisał(a):
> bo tak na sucho juz niemoge a chce cholesterol i wage zrzucac.
Ja smaruję koncentratem pomidorowym, posypuje papryką lub cebulką.
Bardzo smaczne.

27. Data: 2007-01-14 23:11:18

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jan 2007 14:13:51 +0100, slawek wrote:
> [...]
> nasz białka, tłuszcze te muszą być także wstępnie "uzdatniane" w
> wątrobie aby mogły być przyswojone przez nasze komórki.
No to jak widać dwa różne punkty widzenia na tłuszcze. Dla jednych
dobre nasycone a dla drugich złe:)

Pozwolę sobie jednak zauważyć, że nasza populacja statystycznie cierpi na
nadmiar zalegającego tłuszczu niż na konsekwencje wolnych rodników. Nie
mówię, że Ty również, ale jakoś jednak próbuję bronić nienasyconych.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

28. Data: 2007-01-15 09:33:41

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozwolę sobie jednak zauważyć, że nasza populacja statystycznie cierpi na
> nadmiar zalegającego tłuszczu niż na konsekwencje wolnych rodników.

A zdajesz sobie sprawę gdzie te tłuszcze zalegają ?? bo przecież nie w
przewodzie pokarmowym ;) i dlaczego zalegają w postaci tłuszczy w połowie
około nasyconych ?? i żeby było smieszniej te tłuszcze to nie te które
zjadłeś ale tłuszcze pochodzące z przemian metabolicznych głównie ze
zjadanech cukrów.

Nie
> mówię, że Ty również, ale jakoś jednak próbuję bronić nienasyconych.

ale jak ich bronisz ??

--
"Teraz to akurat zastanawiam sie jedynie nad tym, czy jestes normalna,
czy jednak stuknieta." Marcin 'Cooler' Kuliński

29. Data: 2007-01-15 11:10:08

Od: "clio" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> choresterolem i nadwaga(!!!)
> -ser bialy (0%!!!) na marginesie, szajs totalny!!

Gdzie napisalam o cukrze?

> -oliwa (jedyne cos z sensem)
> -szczypiorek
> -pomidorki
> -inne warzywa

Bez przesady, trujace nie sa.

Poza tym, to tylko jeden posilek, nie napisalam, ze ma jesc wylacznie to, a
bedzie szczuply i zdrowy.
Iza

30. Data: 2007-01-15 12:19:57

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Jan 2007 10:33:41 +0100, slawek wrote:
> ale jak ich bronisz ??
W ten sposób, że tłuszcze zalegające wewnątrz, czyli nie w przewodzie
pokarmowym, który traktuję jako zewnętrze, mogą zostać wypłukane tylko
rzadszym tłuszczem. I nie ma znaczenia czy te tłuszcze odłożyły się w wyniku
jedzenia cukierków czy nie-cukierków - po prostu są wewnątrz i zwiększają
prawdopodobieństwo zablokowania przepływu w jakimś wąskim ale ważnym
naczynku. Moim zdaniem to jest większy problem ogólnie niż konsekwencje
wolnych rodników. Ale ogólnie nie oznacza szczególnie, czyli dla Ciebie.

Jeżeli Tobie nic nie zalega to rozumiem, że masz inne potrzeby i nie jesteś
zainteresowany tłuszczami nienasyconymi, w których widzisz tylko
niebezpieczne rodniki. Mnie interesowało dlaczego preferujesz te nasycone.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

Homeopatia leczenia przeziebienia (off topic)
Co na wzmocnienie schorowanej osoby po rekonwalescencji
Kompulsywne objadanie sie, night eating itd.
Niemieszanie węglowodanów z tłuszczami
OTĘPIENIE organizmu (senność , zmęczenie), a wysiłek fizyczny