powierzchowne drętwienie nogi-od czego?

1. Data: 2007-05-27 17:23:41

Temat: powierzchowne drętwienie nogi-od czego?
Od: " sawka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dokładnie 2 tygodni drętwije mi lewe udo tuż pod powierznią skóry, raczej
od zewnętrznej strony.
Początkowo było to odczuwalne nawet jak lekkie pieczenie samej skóry,
ale na pewno z samą skóra nie ma to nic wspólnego.
Powtarza się to tuż przed zaśnięciem, zwłąszcza gdy leżę na lewym boku,
i czasem gdy siedzę.
Nie jest bardzo dolegliwe, ale jest.
Na pewno ostatnio nie było żadnego urazu, raczej nawet
drobnego.
Czy mogą być inne przyczyny niż sam kręgosłup?
Czy jakieś ćwiczenia zwykle wzmacniające kręgosłup mogą być szkodliwe?

2. Data: 2007-05-27 22:13:36

Temat: Re: powierzchowne drętwienie nogi-od czego?
Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " sawka"

Witaj
Od niedokrwienia np.
Pozdrawiam
Cancer

3. Data: 2007-05-28 11:55:14

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 27 May 2007 17:23:41 +0000 (UTC), sawka wrote:

> [...]
> Czy mogą być inne przyczyny niż sam kręgosłup?
> Czy jakieś ćwiczenia zwykle wzmacniające kręgosłup mogą być szkodliwe?

Ja tam stawiał bym na /meralgia paresthetica/ :) Ale ja zawodowo
zboczony jestem; bo jak wiadomo "if you are a hammer the world looks
like a nail".

Paska ciasnego nie nosisz? Nie jesteś czasem kobieta w ciąży? :D
Neurologa odwiedź, może to właśnie to (czyli nic takiego).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

4. Data: 2007-05-28 12:10:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 27 May 2007 23:13:36 +0100, Cancer wrote:

> Od niedokrwienia np.

A - przepraszam że spytam - od niedokrwienia czego? I w jakim
mechanizmie? :)

5. Data: 2007-05-28 12:33:10

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek"

> A - przepraszam że spytam - od niedokrwienia czego? I w jakim
> mechanizmie? :)

A konkretnie od niedokrwienia kończyny dolnej.
W mechanizmie np.niedrożnej tętnicy biodrowej_)).
Siedziałeś kiedyś w samolocie parę godzin? pieczenie uda jest bardzo
realistyczne.
Ale to była tylko sugestia i nic więcej-))
Pozdrawiam
Cancer

6. Data: 2007-05-28 12:52:41

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 May 2007 13:33:10 +0100, Cancer wrote:

> A konkretnie od niedokrwienia kończyny dolnej.
> W mechanizmie np.niedrożnej tętnicy biodrowej_)).

Jeśli to miał być żart, to był mało zabawny.
Ostre niedokrwienie kończyny boli jak cholera. I daje zupełnie inne
objawy, niż parestezje fragmentu uda. Przewlekłe zresztą też.

> Siedziałeś kiedyś w samolocie parę godzin? pieczenie uda jest bardzo
> realistyczne.

Siedziałem, parę razy... Mnie akurat nic nie piekło. Ale szanuję Twoją
odmienność ;)
Niezaleznie od tego, szczerze wątpię w etiologię niedokrwienną Twojego
drętwienia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2007-05-28 13:14:48

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek"

> [...]
> odmienność ;)
> Niezaleznie od tego, szczerze wątpię w etiologię niedokrwienną Twojego

Widzisz to żaden żart .
Nic nie pisałem o ostrym niedokrwieniu.
Bardziej skłaniałem sie do jakiejś przewlekłej istoty sprawy.
Moja odmienność nie jest odosobniona Panie doktorze-)))
Widzisz bardzo bym chciał aby twoje wątpliwości w moja etiologie
niedokrwienna były prawdziwe ale tak niestety nie jest.
Pozdrawiam
Cancer

8. Data: 2007-05-28 14:24:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 May 2007 14:14:48 +0100, Cancer wrote:

> Widzisz bardzo bym chciał aby twoje wątpliwości w moja etiologie
> niedokrwienna były prawdziwe ale tak niestety nie jest.

Nie jestem naczyniowcem:) A są rzeczy na niebie i ziemi, o których się
nie śniło.
Twój lekarz na pewno wie lepiej ode mnie, więc więcej się nie odzywam.

9. Data: 2007-05-28 19:34:06

Od: "Marcin" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli dolegliwości tego typu nasilają się (lub pojawiają) w spoczynku, a
ustępują przy ruchu, wynikają najprawdopodobniej ze zmian zwyrodnieniowych
kręgosłupa (bez wdawania się w szczegóły). Podłoże naczyniowe raczej w grę
nie wchodzi.
Konsultacja neurologiczna ma sens - choćby po to, by wykluczyć inne, mniej
trywialne powody (które, choć nieczęste, mogą się pojawić).
A jeżeli okaże się, że to zwyrodnienie, to fizykoterapia/rehabilitacja jest
wskazana, ale co do zakresu ćwiczeń powinien wypowiedzieć się
fizykoterapeuta lub rehabilitant.
Pozdrawiam
Marcin Z

10. Data: 2007-05-28 19:41:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 May 2007 21:34:06 +0200, Marcin wrote:

> [...]
> kręgosłupa (bez wdawania się w szczegóły). Podłoże naczyniowe raczej w grę

Ciekawa koncepcja. Objawy czysto czuciowe, prawdopodobnie ograniczone do
jednego nerwu obwodowego miałyby być spowodowane zwyrodnieniem
kręgosłupa? W jakim mechanizmie?

Oczywiście nie wykluczam, że w badaniu może być coś więcej, ale autor
posta nic takiego nie podaje.

BTW - zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa (zwłaszcza szyjnego) ma prawie
każdy powyżej pewnego wieku (trzydziestu lat powiedzmy). Gros ludzi nie
ma z tego powodu żadnych dolegliwości.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

okres częściej -czy to choroba?