pozdrowienia i drobne pytania o trawnik...

1. Data: 2001-06-18 12:27:08

Temat: pozdrowienia i drobne pytania o trawnik...
Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich po długiej przerwie...Proszę o kilka rad związanych z moim
nowozałożonym trawnikiem...
1/ w kilku miejscach pojawiły się pojedyncze egzemplarze chwastów - czy już
teraz je usuwać, czy przed pierwszym koszeniem? obawiam się, że wyrywanie w
tej chwili naruszy nasiona traw - siew miał miejsce dokładnie 9 dni temu...
2/ ogrodziłem sobie teren sznurkiem, aby nie wchodziły nań psy sąsiadów. A
czy ja mogę w tej chwili tam wchodzić, czy też uszkodzę wschodzącą trawę?
3/ posiałem trawę reprezentacyjną sportową z Iławy - co o niej sądzicie?
słyszałem, że powinna wschodzić po około 14 dniach i to miałoby świadczyć o
poprawnie przygotowanej glebie itd. Jeśli u mnie po 9 dniach trawa mierzy
jakieś 1-2 cm to znaczy, że jest ok?
4/ podpowiedźcie proszę, jak oddzielić mój trawnik od trawnika
chwastopodobnego, który należy do mojego sąsiada i przylega na długości 15m?
Jest on dość rzadko koszony i trawa/chwasty wdzierają się" na mój teren...
5/ siew wykonałem b.starannie...jednak są miejsca gdzie trawy jest
więcej...czy te "rzadsze" miejsca wypełnią się?
6/w kilku miejscach pojawiają się kępki traw z gatunków, których nie
posiałem - czy je usuwać?
To chyba wszystko.....myślę, że moje pytania nie należą do ambitnych, ale
zależy mi ogromnie na eleganckim trawniku....Jeszcze raz pozdrawiam i
niecierpliwie czekam na odpowiedzi...
Tomek Borkowski

2. Data: 2001-06-18 20:22:39

Temat: Re: pozdrowienia i drobne pytania o trawnik...
Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> teraz je usuwać, czy przed pierwszym koszeniem? obawiam się, że wyrywanie
> tej chwili naruszy nasiona traw - siew miał miejsce dokładnie 9 dni

Jesli pojedyncze - wyrwij. Nawet jesli kilka nasionek naruszysz, to nie
bedzie problemu
(sosiednie pozniej zarosna to miejsce).

> 2/ ogrodziłem sobie teren sznurkiem, aby nie wchodziły nań psy sąsiadów. A
> czy ja mogę w tej chwili tam wchodzić, czy też uszkodzę wschodzącą trawę?

Mozesz - ale na razie lepiej ograniczaj wchodzenie do minimum.

> [...]
> poprawnie przygotowanej glebie itd. Jeśli u mnie po 9 dniach trawa mierzy

Okolo 14 dni --> czytaj "14 plus minus 5 dni". Czyli jest ok :-)

> [...]
15m?
> Jest on dość rzadko koszony i trawa/chwasty wdzierają się" na mój teren...

Postawic mur wysokosci 3 pieter i 3 x szerokosc twojego ogrodka.
I tak to niewiele pomoze na rozsiewanie sie nasion chwastow.

> 5/ siew wykonałem b.starannie...jednak są miejsca gdzie trawy jest
> więcej...czy te "rzadsze" miejsca wypełnią się?

Wypelnia sie po rozpoczeciu koszenia.

> 6/w kilku miejscach pojawiają się kępki traw z gatunków, których nie
> posiałem - czy je usuwać?

Nie usuwaj - chyba ze to wiechlina roczna, ktorej kepy "rzucaja sie w oczy"
na trawniku.
Ale wiechlinki i tak nigdy w 100% nie wytepisz.

3. Data: 2001-06-19 06:35:06

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi...natomiast jeśli chodzi o oddzielenie trawnika mojego
od sąsiedniego chodziło mi raczej o np. kostkę itp.
Myślę, że 13 metrów to zbyt dużo, by starać się utrzymać np. "czystą ziemię"
bez roślin na szerokość szpadla...Dokładniej mówiąc, chodzi mi o to, by
utrzymać elegancką krawędź mojego trawnika, bo w tej chwili trawa i
chwaściki sąsiada zaglądają na mój młody trawnik...
Ewentualnie czy są jakieś narzędzia do utrzymywania brzegu trawnika?
Pozdrawiam
Tomek

4. Data: 2001-06-19 09:41:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chwaściki sąsiada zaglądają na mój młody trawnik...
> Ewentualnie czy są jakieś narzędzia do utrzymywania brzegu trawnika?

Narzędzia są. Szpadel zwykły lub z półkolistym ostrzem.
Myślę, że rozsądniej będzie jednak wykonać eleganckie obrzeże - np. z
betoników, klinkieru, kostki granitowej itp., wpuszczonych w ziemię tak, by
mogły na to obrzeże wjeżdżać kółka kosiarki. Wtedy i brzeg trawnika będzie
równy i koszenie proste.
Na nowo posianym trawniku chwastów bym jednak nie wyrywała. Część zniknie po
pierwszym koszeniu, a te bardziej uporczywe jak mniszek chyba jednak lepiej
likwidować wtedy, gdy darń już jest porządnie ukorzeniona. Jeśli sąsiad
swojej "trawy" ie kosi regularnie, to i tak będziesz miał rozrywkę z
chwastami na okrągło:(

Pozdrawiam, Basia.

hydrofor czy...
Drzewo szybkorosnące