Pomocy!!! Co to moze byc?

1. Data: 2001-06-18 06:16:07

Temat: Pomocy!!! Co to moze byc?
Od: Hub <h...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Otoz gnebi mnie jedna sprawa, a dokladnie nie potrafie
zidentyfikowac pewnego drzewa/krzewu. Sporadycznie spotyka sie
go w miastach (w W-wie przy Placu na Rozdrozu kolo fontanny, ana
terenie szpitala przy Lindleya) i z moich obserwacji wynika, ze
sa przynajmniej 2 tego odmiany.

Drzewo/krzew osiaga jakies 3-5 metrow wysokosci, korona rozlozysta
raczej kulista, liscie obustronnie owlosione - z wierzchu
ciemnozielone, od spodu jasne srebrzystozielone. Lodygi mlodych
pedow sa owlosione o kolorze jasnej oliwki, kwiaty zolte
lub cytrynowozolte i male.
O ile pamietam owocuje to poznym latem/wczesna jesienia, a owoce
maja ksztalt kulisty i kolor poczatkowo taki jak lodyg, w miare
dojrzewania brazowiejacy.

Liscie moga byc lancetowate okolo 8 cm dlugosci badz owalne
okolo 2 cm dlugosci - w zaleznosci od odmiany zaobserwowalem
rozne odcienie kolorow kwiatow.

Co to moze byc? (bo mnie dziewczyna zameczy) ;)
Ze zdjec jakie znalazlem na http://elib.cs.berkeley.edu/photos/
doszedlem do wniosku ze to moze Artemisia, ale chyba nie bardzo...

PS
Do swojego postu na alt.binaries.pictures.gardens dolaczylem
zeskanowana galazke.

--
-< H.U.B.: Humanoid Used for Battle >-

2. Data: 2001-06-18 08:33:33

Temat: Re: Pomocy!!! Co to moze byc?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hub" <h...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> pedow sa owlosione o kolorze jasnej oliwki, kwiaty zolte
> lub cytrynowozolte i male.
> Co to moze byc? (bo mnie dziewczyna zameczy) ;)

Z opisu sądząc, oliwnik (Eleagnus), faktycznie są różne w Polsce uprawiane
gatunki (wąskolistny i srebrzysty pamiętam).

Pozdraiam, Basia.

3. Data: 2001-06-18 08:49:34

Od: Stawros Diamandakis <s...@k...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hub wrote:

> [...]
> go w miastach (w W-wie przy Placu na Rozdrozu kolo fontanny, ana
> terenie szpitala przy Lindleya) i z moich obserwacji wynika, ze

Odmiana z dluzszymi liscmi to oliwnik wąskolistny (Elaeagnus
angustifolia)...
pozdrawiam, stawros

4. Data: 2001-06-18 12:26:19

Od: Hub <h...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość napisana przez: Stawros Diamandakis:

> Odmiana z dluzszymi liscmi to oliwnik wąskolistny (Elaeagnus
> angustifolia)...
> pozdrawiam, stawros

Dzieki za informacje :))))
Odzylem! ;)

Pzdrv,
--
-< H.U.B.: Humanoid Used for Battle >-

Hodowla hydroponiczna/akwaponicz na w domu - prosba o porade
cis mi żółknie :(
zdjecia Krystyny
Mszyce sa na krzakach rozy
Piwonia drzewiasta i krzewiasta - poszukiwane