praca przy komputerze i mdłości

1. Data: 2003-06-09 15:29:50

Temat: praca przy komputerze i mdłości
Od: "Mada" <g...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym zadać pytanie z imieniu mojego męża.
Mąż jest informatykiem i prawie całe swoje życie spędza przy komputerze. Do
tej pory nawet długie siedzenie przed monitorem nie powodowało żadnych złych
objawów - ale do czasu. Kilka dni temu mąż powiedział mi, że po krótkim
czasie od włączenia komputera poczuł mdłości i ból głowy. Początkowo myślał
że to z głodu, zjadł kanapki ale gdy wrócił do komputera mdłości wróciły.
Nie jest to związane z dolegliwościami żołądkowymi bo po odejściu od
komputera mdłości ustępują. Niestety objawy te zaczęły się pojawiać coraz
częściej.
Byliśmy na badaniu u okulisty ale nic nie wykrył (mąż nie ma wady wzroku).
Czy komuś przytrafiło się coś podobnego? Do jakiego lekarza powinniśmy się
zwrócić gdyby te mdłości zagościły na stałe (odpukać)?

Z góry dziękuję za pomoc.

Magda

2. Data: 2003-06-09 15:34:25

Temat: Re: praca przy komputerze i mdłości
Od: "Tomasz Króliczek" <k...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mada" <g...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy komuś przytrafiło się coś podobnego? Do jakiego lekarza powinniśmy się
> zwrócić gdyby te mdłości zagościły na stałe (odpukać)?

Heh nie jestem fachowcem, ale ja sie naprzyklad bardzo zle czulem po
zakupie monitora, 19". Byl to pozadny CTX na trinitronie, a nie jakis
najtanszy chlam. Siedzac, w zimie kiedy nie jest za cieplo, pocilem sie
i jakos wlasnie sie zle czulem, moze nie byly to mdlosci, ale cos na pograniczu
bolu glowy i bardzo kiepskiego samopoczucia. Czym predzej go odsprzedalem
i kupilem 15" LCD, przy ktorym moge siedziec non-stop. Tyle ze ja mam
wade wzroku (-2,5).

3. Data: 2003-06-09 20:37:15

Od: "Szczesiu" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim kumplom dużo siedzącym przy monitorze na bóle głowy pomogła wymiana
monitora na LCD.

4. Data: 2003-06-10 05:41:01

Od: "neue" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zgadza się ,tylko wymiana na LCD i jakby ręką odjął ;)

5. Data: 2003-06-10 08:30:56

Od: "piotr" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy komuś przytrafiło się coś podobnego? Do jakiego lekarza powinniśmy się
> zwrócić gdyby te mdłości zagościły na stałe (odpukać)?

dziwne jest to ze nie ma wady wzroku

6. Data: 2003-06-10 10:57:39

Od: ErkA <U...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr napisał(a):

> dziwne jest to ze nie ma wady wzroku

co w tym dziwnego? Czy kazdy, kto siedzi przy kompie musi miec wade
wzroku? Przy kompie spedzilem ok. 6 lat - dzien w dzien, nawet po 16-17
g dziennie - praca i w domciu, i oczywiscie odpukam ale problemsow nie
mam. A tez wazne jest jak sie o wzrok dba (oswietlenie, cwiczenia
etc.).

--
pozdrawiam rafi
Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

7. Data: 2003-06-10 19:01:25

Od: "piotr" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> g dziennie - praca i w domciu, i oczywiscie odpukam ale problemsow nie
> mam. A tez wazne jest jak sie o wzrok dba (oswietlenie, cwiczenia

a jak dbasz?

8. Data: 2003-06-10 21:09:03

Od: ErkA <U...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr napisał(a):

> a jak dbasz?

A wiec:
1. oswietlenie lampka, zarowka 40 watt - juz od czasow podstawowki -
efekt: moglem siedziec do polnocy bez piekacych oczu ;)
2. od czasu do czasu oderwac wzrok od monitora i skupic sie na jakims
malym szczegole
3. nie czytac w samochodzie, autobusie etc.
4. nosic okulary p.sloneczne i zima (snieg) i latem

to takie moje sposoby na dbanie o wzrok.

9. Data: 2003-06-10 21:09:10

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy komuś przytrafiło się coś podobnego? Do jakiego lekarza powinniśmy się
> zwrócić gdyby te mdłości zagościły na stałe (odpukać)?

zmiencie parametry pracy monitora .... napisz jakie masz teraz ustawienia
(wlasciwie to powinno wystarczyc odswiezanie) ... zmiencie ustawienia
kolorow w monitorze (jaskrawosc i nasycenie kolorow ) bo maja one wplyw na
samopoczucie czlowieka i komfort pracy szczegolnie przy dlugim okresie pracy

splot barkowy
jaka to choroba
wylewy
stosowanie wody do leczenia oparzeń i gojenia ran
Krwiodawstwo?