prąd na obudowie zmywarki

1. Data: 2002-05-09 10:33:18

Temat: prąd na obudowie zmywarki
Od: <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj przypadkowo zreszta stwierdzilem ze na obudowie mojej zmywarki jest
napiecie elektryczne. Jaki moze byc tego powod ?
Czy to moze byc cos z gniazdkeim? bo chyba nie ze sprzetem

pozdrawiam

T.

1. Data: 2002-05-09 10:39:55

Temat: Re: prąd na obudowie zmywarki
Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 May 2002 10:33:18 +0000 (UTC), t...@N...poczta.gazeta.pl
<t...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

>Wczoraj przypadkowo zreszta stwierdzilem ze na obudowie mojej zmywarki jest
>napiecie elektryczne. Jaki moze byc tego powod ?
>Czy to moze byc cos z gniazdkeim? bo chyba nie ze sprzetem

Trzeba sprawdzić "uziemienie" w gniazdku (czy bolec jest w ogóle podłączony
i czy do tego kabla co trzeba, czy instalacja jest dobra), kabel zasilający,
wtyczkę. Może to być uszkodzenie w zmywarce, ale i tak na obudowie nie
powinno być napięcia, po to jest właśnie przewód ochronny, połączony
zazwyczaj z metalowymi częściami obudowy. Jak się w ogóle nie znasz na
prądzie, to nie obejdzie się bez elektryka (prawdziwego, nie pierwszego z
brzegu ciecia z kombinerkami i śrubokrętem z neonówka).

Paweł

1. Data: 2002-05-09 10:42:07

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jest
> napiecie elektryczne. Jaki moze byc tego powod ?
> Czy to moze byc cos z gniazdkeim? bo chyba nie ze sprzetem

To może wystąpić w przypadku braku gniazdka z bolcem uziemienia (lub ze źle
podłączonym). Ew. mógł Ci się oderwać drucik w zmywarce łączący obudowę z
uziemieniem.

Dominik Jan Domin

1. Data: 2002-05-09 11:11:04

Od: "Marek Wagrodzki" <o...@g...cjb.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
<t...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
jest
> napiecie elektryczne. Jaki moze byc tego powod ?
> Czy to moze byc cos z gniazdkeim? bo chyba nie ze sprzetem

Jezeli gniazdko jest bez bolca, to sprobuj przekrecic wtyczke w gniazdku o
180 st.

Pozdrawiam
Marek Wagrodzki

1. Data: 2002-05-09 12:00:13

Temat: Re: prad na obudowie zmywarki
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wystukał w wiadomości <abdjoa$cgq$1@ultra60.mat.uni.torun.pl>:

> [...]
> podłączonym). Ew. mógł Ci się oderwać drucik w zmywarce łączący obudowę z

W wypadku gniazdka z uziemieniem może to również być objaw radosnej
tfurczości lokalnego elektryka, który znienacka przełączył kabelki
i masa przeskoczyła na inny. Wziąć próbnik i sprawdzić.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-05-09 13:35:32

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Wagrodzki" <o...@g...cjb.net> wrote in message

> Jezeli gniazdko jest bez bolca, to sprobuj przekrecic wtyczke w gniazdku o
> 180 st.
>
> Pozdrawiam
> Marek Wagrodzki

mozesz mi wyjasnic co to ma do napiecia na obudowie? czy przypadkiem nie
mylisz prad zmienny ze stalym?

grzegorz

1. Data: 2002-05-09 13:41:24

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest
> napiecie elektryczne. Jaki moze byc tego powod ?
> Czy to moze byc cos z gniazdkeim? bo chyba nie ze sprzetem

Bez wzgledu na to, czy masz "gniazdko z bolcem" czy nie na obudowie NIE
MOZESZ miec zadnego napiecia. pamietaj, ze przy "sprzyjajacych" warunkach
nawet napiecie rzedu 12V moze byc BARDZO grozne dla czlowieka.

Lubie czytac ta grupe, ale tu sie raczej dyskutuje nt. koloru i ceny mebli
do kuchni. Zapytaj na: pl.misc.elektronika.

Pozdrawiam
grzegorz

1. Data: 2002-05-09 13:42:10

Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Marek Wagrodzki" <o...@g...cjb.net> wrote in message

> mozesz mi wyjasnic co to ma do napiecia na obudowie? czy przypadkiem nie
> mylisz prad zmienny ze stalym?

Nie myli. Jest jeszcze cos takiego jak "faza" i "zero"

Zaslav

1. Data: 2002-05-09 13:43:21

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Wołek" <m...@l...pl> wrote in message

> Nie myli. Jest jeszcze cos takiego jak "faza" i "zero"

no i...? co to ma do napiecia na obudowie?

grzegorz

1. Data: 2002-05-09 14:50:11

Od: "Marek Wagrodzki" <o...@g...cjb.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
"Grzegorz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> "Marek Wagrodzki" <o...@g...cjb.net> wrote in message

> mozesz mi wyjasnic co to ma do napiecia na obudowie? czy przypadkiem nie
> mylisz prad zmienny ze stalym?

Absolutnie nie myle.
Zobacz czy jak wykrecisz gniazdko ze sciany to ida do niego 2 czy 3
przewody.
Pewnie ida 2. A z gniazdka wystaje (zalezy od gniazdka) jeszcze 3 bolec -
nie?
Moze byc tak, ze obudowa "styka" sie z jednym z przewodow doprowadzajacych
prad do maszynerii.
Moze to byc wlasnie przewod fazowy i dlatego kopie, a jak przekrecisz
wtyczke to zwarcie bedzie robila masa.
Czasem jak dotkne lodowki, to czuje jakby byla szorstka, a jak przekrece
wtyczke w gniazdku to wszystko jest ok.

Pozdrawiam
Marek Wagrodzki

Końcówki do zagranicznych odkurzaczy
okna cz.d.
Klimatyzator przenośny-sprzedam lub zamienię.
cała prawda o sztucznych dywanach - jaka jest?
Subit ?