prądy czynnościowe

1. Data: 2000-04-04 17:19:48

Temat: prądy czynnościowe
Od: "Michał Pacholak" <z...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Czy możliwe jest diagnozowanie braku wzroku i słuchu u noworodków za pomocą
analizy prądów czynnościowych mózgu? Jestem studentem politechniki i jako
projekt z układów elektronicznych chciałbym zaprojektować (a może nawet
wykonać, jeżeli to okaże się możliwe) urządzenie działające na tej zasadzie,
tzn. zaburzenia rytmu alfa i pojawienie się fal beta, pod wpływem bodźców
zewnętrznych (światło, dźwięk, a może inne?). Czy moje założenia są
poprawne? Bardzo proszę o opinie i o wskazanie poblikacji i stron www na ten
temat. Czy pomieszczenia w których wykonuje się EEG muszą być elektrycznie
ekranowane?
Dziękuję.
Michał

2. Data: 2000-04-04 19:19:38

Temat: Re: prądy czynnościowe
Od: c...@b...gnet.pl (Marcin Kubicki) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 04 Apr 2000 17:19:48 GMT, "Michał Pacholak"
<z...@e...net.pl> wrote and nobody noticed it except me:

>Witam wszystkich!
>Czy możliwe jest diagnozowanie braku wzroku i słuchu u noworodków za pomocą
>analizy prądów czynnościowych mózgu?

Tak. Badanie takie jest wykonywane w Katedrze Patofizjologii AM we
Wroclawiu. W literaturze nosi to nazwe o ile pamietam EP (evoked
potentials) z jakimis dodatkami. Bada sie glownie fale plynace z
osrodkow w moscie i rdzeniu przedluzonym po nalozeniu na siebie kilku
setek zapisow aktywnosci elektromagnetycznej mozgu. Analiza oczywiscie
dokonywana jest przez program komputerowy. Niestety, to wszystko co
pamietam.

Marcin Kubicki

Na zielonej trawce
Pasły się pratchawce