praktyki za granica

1. Data: 2002-12-29 12:13:00

Temat: praktyki za granica
Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
czy któryś z kolegów praktykujących z granicami naszego kraju mógłby
mi udzielić informacji na temat możliwości odbywania praktyk po stażu?

pozdrawiam serdecznie Tichy

2. Data: 2002-12-29 12:40:00

Temat: Re: praktyki za granica
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Dec 2002 13:13:00 +0100, "I.Tichy" <t...@w...pl> wrote:

> czy który? z kolegów praktykuj?cych z granicami naszego kraju móg?by
>mi udzieliae informacji na temat mo?liwo?ci odbywania praktyk po sta?u?

Czy moglbys uprecyzyjnic swoje pytanie ?
Co to znaczy praktyka ? Po polskim stazu rezydenckim ?

Jeden z polskich kolegow przyjezdza do nas w kwietniu, na dwa
miesiace, w celu odbycia praktyki w okreslonej podspecjalnosci. Ale ma
on zdany egzamin (kanadyjski) ewaluacyjny , wiec bedzie mogl dzialac
na poziomie "rezydenta" (zbadac pacjenta, dac zlecenia na badania,
zlecic podawanie leku etc.) posiadajac "szkoleniowa" licencje z
College of Physicians.

Podobne sa wymogi prawne na terenie USA. Jezeli nie masz takiej
"szkoleniowej" licencji to mozesz miec co najwiecej "observership"
czyli mozesz z daleka patrzec, ale prawdziwego "wgladu" w pacjenta nie
masz.

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2002-12-29 12:55:11

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

> "szkoleniowej" licencji to mozesz miec co najwiecej "observership"
> czyli mozesz z daleka patrzec, ale prawdziwego "wgladu" w pacjenta nie
rozumiem , dzieki za informacje, nie mam takiego egzaminu zdanego
niestety,
a ten observship to raczej bez sensu.
Gdzie móglbym sie dowiedziec wiecej o takim egzaminie ewakuacyjnym? jak
rozumiem zdawac go mozna wylacznie na terenie danego kraju ? ( USA, Kanada)
pozdrawiam I dzieki za odpowiedz Tichy

4. Data: 2002-12-29 15:23:12

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Dec 2002 13:55:11 +0100, "I.Tichy" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
>rozumiem zdawac go mozna wylacznie na terenie danego kraju ? ( USA, Kanada)

Ewaluacyjny jest wazny wylacznie na Kanade. Mozna go zdawac w Londynie
lub Paryzu rowniez. Blzsze szczegoly sa pod www.mcc.ca

Odpowiednikiem (funkcjonalnym ) w tej sytuacji byloby dla USA zdanie
odpowiednich czesci USMLE , pierwsza upowaznia do wystepowania w
charakterze pielegniarskim ( bez uprawnien do podawania lekow itp.) ,
druga daje prawie uprawnienia interna, trzecia daje mozliwosc
uzyskania uprawnien ( w szpitalu) rezydenta : http://www.usmle.org/

Pozdrawiam i zycze powodzenia

dradam

5. Data: 2002-12-29 15:53:10