pralka brudzi

1. Data: 2008-07-08 06:42:18

Temat: pralka brudzi
Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
lata całe miałem starą, doskonałą DIANĘ. Poszła sobie na emeryturę, a ja
zakupiłem ultranowoczesną ARDO. No i gdzieś tak po 2 latach zaczęła mi
zostawiać po praniu małe, rdzawe cętki na ciuchach. Po 20 latach staruszka
DIANA niczego podobnego nie odwalała. Macie jakiś pomysł, jak się tego
pozbyć? Domyślam się, że to coś wewnątrz zardzewiało, ale na co stawiacie?
Mozna jakoś się przed tym zabezpieczyć? Jakie pralki polecacie?
pozdrawiam

Chiron

--
"Szczyt twórczości to tworzenie siebie" - Leopold Staff

2. Data: 2008-07-08 07:31:38

Temat: Re: pralka brudzi
Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> wrote in message
> [...]
> pozbyć? Domyślam się, że to coś wewnątrz zardzewiało, ale na co stawiacie?
> Mozna jakoś się przed tym zabezpieczyć? Jakie pralki polecacie?

Rdza może pochodzić z wody - warto założyć filtr sznurkowy np 100 mikronów
na dopływie.

3. Data: 2008-07-09 18:08:53

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> wrote in message

> Rdza może pochodzić z wody - warto założyć filtr sznurkowy np 100 mikronów
> na dopływie.

A jakie ciśnienie on wytrzymuje? Chodzi mi o to, czy można go zamontować na
początku instalacji wodnej mieszkania- czy spowoduje on duży spadek
ciśnienia?
Chiron

4. Data: 2008-07-23 06:52:58

Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> napisał
> [...]
> DIANA niczego podobnego nie odwalała. Macie jakiś pomysł, jak się tego
> pozbyć? Domyślam się, że to coś wewnątrz zardzewiało, ale na co stawiacie?

Cześć,
w naszej pralce było podobnie (nie pamiętam jaka, ładowana od góry) - rdzawy
nalot zebrał się w pojemniku na proszki/płyny do płukania itp umieszczonym
na pokrywie pralki. Jako, że ja nigdy z tego nie korzystam po prostu go
zdemontowałem i nic złego się nie dzieje.

Na pewno duzy wpływ miała na to woda/instalacja (30l, rury stalowe, częste
skoki ciśnienia w sieci = uwalnianie się osadu z rur).

> Mozna jakoś się przed tym zabezpieczyć?

Zależy od przyczyny, u mnie pomógł demontaż elementu, nowego nawet nie
zamawiałem, bo pewnie po jakimś czasie skończyłoby się podobnie.
Jeżeli powyższe przyczyny wykluczysz i daje będzie rdzawić to wtedy serwis
albo śrubokręt i DIY...

Pozdr,
e2rd
Darek K.