pralka i otwarty zawor czy instrukcja jasno nakazuje czy ...

1. Data: 2004-03-19 08:38:32

Temat: pralka i otwarty zawor czy instrukcja jasno nakazuje czy ...
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie.
Czy zawor z doplywem do pralki musi byc kategorycznie
zamnkniety czy nie.
Chodzi o to ze mi sie zawor do pralki "zerwał" i sie nie da go zakrecic. I
czy pralka nie przepusci wody.
Chodzi o nowe pralki.
Bowiem kiedys u moich rodzicow nabralo sie wody do pralki... przepuscila
chyba.
Marcin

1. Data: 2004-03-19 10:04:43

Od: Remek <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie.
> Czy zawor z doplywem do pralki musi byc kategorycznie
> zamnkniety czy nie.
> Chodzi o to ze mi sie zawor do pralki "zerwa?" i sie nie da go zakrecic. I
> czy pralka nie przepusci wody.
> Chodzi o nowe pralki.

A jestes ubezpieczony? ;))))

Radze jak najszybciej wymienic zawor...

Niestety nie tyle pralka moze przeposcic ale moze peknac wezyk ktory
doprowadza wode lub puscic jakas uszczelka. Jesli mieszkasz w bloku -
wiezowcu to efekt ten moze byc zdecydowanie przyspieszoyn (w nocy zwieksza
sie cisnienie w rurach z Ha dwa O)...

Remek

1. Data: 2004-03-19 10:13:44

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"marqzik" <m...@w...pl> wrote in message
> Mam pytanie.
> Czy zawor z doplywem do pralki musi byc kategorycznie
> zamnkniety czy nie.

W instrukcjach na ogół o tym nie piszą, u mnie od lat zawór jest
odkręcony, pralka nie "puszcza". Owszem, ryzykuje, że wąż pralkowy
kiedyś sparcieje, ale węży elastycznych mam jeszcze w domu 7 sztuk
(trzy baterie i kibel) i z tymi ryzykuję tak samo.
Rozsądnym (wg mnie) kompromisem jest zakręcanie głównych zaworów wody
przy każdej dłuższej nieobecności oraz ubezpieczenie.

J.

1. Data: 2004-03-19 11:16:19

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Rozsądnym (wg mnie) kompromisem jest zakręcanie głównych zaworów wody
> przy każdej dłuższej nieobecności oraz ubezpieczenie.

Popieram. Nie wyobrażam sobie zakręcania zaworu po każdym praniu
(jest za koszem z brudnymi ubraniami).

pozdrawiam
Witek

1. Data: 2004-03-19 11:23:37

Od: "aliali" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam akurat w zmywarce rozwiązanie aquastop. Polega to na tym że
elektrozawór znajduje się na początku węża. Wąż jest pod ciśnieniem sieci i
to nawet niepełnym tylko w przypadku pobierania wody, ryzyko pęknięcia jest
bardzo małe. Jeżeli masz takie rozwiązanie to można tak zostawić w każdym
innym lepiej wymienić ten zawór.

1. Data: 2004-03-19 12:47:30

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzecz jeszcze w jakości wody i szczęściu lub pechu.
Zdarzyło mi się kiedyś, że w zaworze pralki, pomiędzy grzybkiem gumowym
uszczelki a jego gniazdkiem utkwiła odrobina metalu?kamienia?
Pralka popuszczała ODROBINKĘ wody, na tyle, żeby przez kilka dni napełnić
bęben i zacząć się wylewać przez zostawione otwarte drzwiczki, byłem akurat
za granicą, tuż przed wyjazdem dołożyłem jeden zamek i nie zdążyłem dać
klucza Mamie, sąsiedzi po zobaczeniu mokrych plam na suficie zamknęli zawór
na cały pion do łazienki aż do mojego powrotu, ale pralka stała w kuchni,
mieszkałem na wysokim piętrze w bloku...
JaC

1. Data: 2004-03-19 13:34:54

Od: AS <a...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli jest to zawór kulowy to po miesiącu przy zakamienionej wodzie
są pewne problemy z jego zakreceniem, a po kilku latach to się go
wogóle nie da ruszyć (jakby go tak trzeba było jednak zakręcić).
Pozdr.
Andrzej

1. Data: 2004-03-19 13:54:58

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" 666" <d...@o...pl> wrote in message

> [...]
napełnić
> bęben i zacząć się wylewać przez zostawione otwarte drzwiczki, byłem

No coż, jeśli przed wyjazdem za granice nie zakręcasz wody, to to
świadczy tylko o tobie ;-)
Podobnie jak uparte olewanie netykiety zresztą...

J.

co na ściany w kuchni
Zakup Ziemi Rolnej pod Budowe Domu - mozliwosci?
[spam] Pogotowie Komputerowe Trójmiasto
Jaki okap wybrać?
Wytrzymalosc drewna na zginanie