pralka tradycyjna, czy od ładowana od góry?

1. Data: 2006-05-09 22:10:57

Temat: pralka tradycyjna, czy od ładowana od góry?
Od: "art_c" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy z żoną mały konflikt interesów - przed zakupem pralki
zona uparła się na pralkę ładowaną od góry, bo taką kiedyś miała.
Ja obstawiam taką tradycyjną z drzwiami od frontu.
Pytanie do użytkowników tej ładowanej od góry - jak oceniacie ją
pod kątem użyteczności - chodzi mi przede wszystkim o uciążliwe
moim zdaniem załadunek i rozładunek pralki - jak się to sprawdza
w praktyce? W tradycyjnej otwieram po prostu drzwi i już, w sklepach
oglądałem te ładowane od góry - trzeba otworzyć klapę, potem wewnętrzny
bęben, jest mały otwór....
Jaki rodzaj pralki obstawiacie?

pozdrawiam,
Artur

2. Data: 2006-05-09 22:18:55

Temat: Re: pralka tradycyjna, czy od ładowana od góry?
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "art_c" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> W tradycyjnej otwieram po prostu drzwi i już, w sklepach
> oglądałem te ładowane od góry - trzeba otworzyć klapę, potem wewnętrzny
> bęben, jest mały otwór....
> Jaki rodzaj pralki obstawiacie?

Walcz o swoje zdanie! :-)
Ładowane od góry sa uciążliwe w użytkowaniu. Miałam kiedyś z taką pralką
nieprzyjemność... Dodatkowo bęben trzeba było przekręcać, a metalowe,
nieprzyjemne toto ustrojstwa, w dodatku z dziurami. Możliwe, że w
nowoczesnych pralkach odpada ta konieczność.
Przekonaj żonę do tradycyjnej. No, chyba, że macie mało miejsca na pralkę.
To jedyny argument IMO za zakupem ładowanej od góry.
Iwona

3. Data: 2006-05-10 03:38:10

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kobieta ma zawsze racje ;-)

4. Data: 2006-05-10 05:54:06

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

art_c napisał(a):

> [...]
> w praktyce? W tradycyjnej otwieram po prostu drzwi i już, w sklepach
> oglądałem te ładowane od góry - trzeba otworzyć klapę, potem wewnętrzny

my mamy ladowana od gory, zadnego przemeczenia przez to nie odczuwam,
niczego nie musze przekrecac lamiac paznokci :-), wygodniej bo nie
trzeba kucac - otwierasz, wrzucasz zamykasz i jechane...
Zamiast polemizowac nad sposobem ladowania zwrocilabym uwage raczej na
oszczednosc i programy bo to wazniejsze.

--
Pozdrawiam - T0SIA

5. Data: 2006-05-10 06:15:58

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

art_c napisał(a):
> [...]
> Jaki rodzaj pralki obstawiacie?

Ja od góry:)
Miałam taką, teraz mam ładowaną z boku:
1. Nie trzeba się schylać
2. Lepiej się rozkłada rzeczy (harmonijka)
3. Nic nie wyłazi z powrotem w momencie ładowania
4. Nic nie wystaje z boku i nie przeszkadza
5. Wyprane rzeczy wyjmuje się, a nie wyciąga jak worek

Boleję nad tym, że teraz nie robi się takich małych, ladowanych od
góry :(

--
Pozdrawiam :)
JM

6. Data: 2006-05-10 06:49:53

Od: "Pietrek" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z racji tego, że w mojej łazience zabrakło miejsca na pralkę zmuszony jestem
mieć ją w kuchni. Ładowana od góry zajmie tylko 40cm w ciągu blatów a
ładowana z boku zawsze 60 (i co z tego, że jest węższa).
Pralecka ładowana od góry ma jeszcze jedną zaletę, bo jeśli w trakcie prania
znajdę w domu jeszcze coś do dorzucenia to mogę to ztobić na dowolnym etapie
prania. W pralce ładowanej z boku nie jest to możliwe w momencie, kiedy woda
sięga do połowy szybki.
Odpada równiez konieczność kucania do załadunku lub wyjęcia prania.
Inna sprawa, że wpralkach ładowanych z boku jest "telewizor" i coś się
dzieje, a z ładowanych od góry wydobywa się jedynie chlupanie i buczenie ;)
Miałem Ardo (piiiii.... MAĆ!), teraz mam Electroluxa i jest od roku ok.

P.

7. Data: 2006-05-10 07:13:12

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

art_c napisał(a):
> [...]
> Ja obstawiam taką tradycyjną z drzwiami od frontu.
> Pytanie do użytkowników tej ładowanej od góry - jak oceniacie ją

Ja z ładowaną "klasycznie" miałem do czynienia w domu rodzinnym. U
siebie mam od góry.

> [...]
> w praktyce? W tradycyjnej otwieram po prostu drzwi i już, w sklepach
> oglądałem te ładowane od góry - trzeba otworzyć klapę, potem wewnętrzny

Bo ja wiem - ten otwór nie jest dużo mniejszy niż w klasycznej. Tyle że
jest kwadratowy/prostokątny.
Nowe pralki mają teraz system automatycznego pozycjonowania bębna, tak
że po skończeniu prania nie trzeba go ręcznie obracać, żeby "znaleźć"
klapkę. Podwójne zamykanie jakoś mi nie przeszkadza.
Nie trzeba się gimnastykować, żeby sprawdzić, czy już wszystko z pralki
wyjąłem. Mogę wyciągać rzeczy w takiej kolejności jak chcę (ja akurat
najpierw wyciągam duże), a nie jeden zbity kłębek do miski.
Jedną z większych zalet jest możliwość dołożenia prania, nawet jak już
pralka nabrała wody.
Jak zostawiam otwartą pralkę do przeschnięcia, to nie muszę uważać, żeby
nie wyłamać drzwiczek/obić sobie nóg o uchylone drzwiczki (istotne w
małych łazienkach).

Fachowcy (zayzayer) twierdzą, że ładowane od góry są mniej trwałe. Ale
teraz już się nie kupuje pralki na 20 lat :)

> Jaki rodzaj pralki obstawiacie?

Bardziej pasuje mi ładowanie od góry.
Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

8. Data: 2006-05-10 07:17:21

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu" <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:e3s3pv$s0u$1@news.onet.pl...

> Jedną z większych zalet jest możliwość dołożenia prania, nawet jak już
> pralka nabrała wody.

W mojej "bocznej" Amice też można dokładać w trakcie prania.

Witek

9. Data: 2006-05-10 07:21:11

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.05.2006, o godzinie 00.10.57, na pl.rec.dom, art_c napisał(a):

> [...]
> pod kątem użyteczności - chodzi mi przede wszystkim o uciążliwe
> moim zdaniem załadunek i rozładunek pralki - jak się to sprawdza

Świetnie. Przy wsadzaniu nie trzeba się schylać. Przy wyjmowaniu nie trzeba
kucać.

> W tradycyjnej otwieram po prostu drzwi i już,

Znaczy samo wskakuje i samo wyskakuje? :)

> w sklepach
> oglądałem te ładowane od góry - trzeba otworzyć klapę, potem wewnętrzny
> bęben, jest mały otwór....

Mały?

> Jaki rodzaj pralki obstawiacie?

Miałem taką i taką. Preferują tą od góry. Chyba, że ładowaną od przodu
zamontujcie na wysokości ok. 1m co by się schylać nie trzeba było. :)
Zresztą... kto więcej u Was w domu pierze ten niech wybiera pralkę. :)

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2006-05-10 07:27:16

Od: "art_c" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Zamiast polemizowac nad sposobem ladowania zwrocilabym uwage raczej na
> oszczednosc i programy bo to wazniejsze.

to już mamy załatwione - wybrany producent - identyczne mozliwości, tylko
inna metoda ładowania...

[Crosspost] Podbitka okapu z OSB
Polsat cyfrowy na kilku telewizorach?
fliziarz poszukiwany - Krakow