prawdziwie mocny klej

1. Data: 2010-10-08 17:41:55

Temat: prawdziwie mocny klej
Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam
Do sklejenia mam zawias w laptopie (nie do kupienia).
Próbowałem poxipolu ale po 10h od sklejenia i przy pierwszej próbie
wytrzymalościowej po prostu odłamał sie przy leciutkim nacisnieciu
palcem - jednym słowem badziewie mocne tylko w reklamie. Ktoś zna
jakis dobry klej. Tworzywo to chyba aluminium lub podobny stop. Dość
spora powierzchnia połączenia, czysta i nawet zazębiająca sie wiec
dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.

2. Data: 2010-10-08 19:10:38

Temat: Re: prawdziwie mocny klej
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
> na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.
Nie chcę Cie martwić ale nie ma takich klejów. Daj gdzieś zdjęcie tego elementu.
Bez zdjęcia określenie sposobu naprawy jest niemożliwe.

3. Data: 2010-10-08 19:14:00

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
> na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.

cóż, jedyny klej jaki może pomóc to 'jakiś' epoksydowy (poxipol też jest
epoksydowy, ale akurat w takich zastosowaniach się słabo sprawdza, ze
względu na rodzaj i ilość wypełniaczy). Kluczowe jest dobre
przygotowanie powierzchni -staranne odtłuszczenie (czystym acetonem albo
amoniakiem), zmatowienie tuż przed klejeniem i solidne ściśnięcie (być
może mały, modelarski ścisk) w trakcie utwardzania. Z krajowych miałem
dobre doświadczenia z klejem epoxy "dragon", z zagranicznych z
'aralditem' tzw. półelastycznym, ale możliwości jest mnóstwo.
Tym niemniej bez dodatkowego wzmocnienia (np. malutką śrubką albo -jeśli
się da- przez owinięcie włóknem szklanym czy węglowym) połączenie długo
nie wytrzyma. Nawet najlepszy klej dobrze przenosi wyłącznie siły
ścinające, a zawias podlega powtarzalnym naprężeniom wielokierunkowym, i
to czasem dynamicznym. Spróbuj zastanowić się nad wzmocnieniem złącza.

4. Data: 2010-10-08 19:25:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> wrote in message

Nie lepiej poszukać w serwisie firmowym kompa z całą obudową - są przecież
np. zjarane?

5. Data: 2010-10-08 21:42:48

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
d_id=7

http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
d_id=236

6. Data: 2010-10-09 00:16:19

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-08 19:41, Mamut pisze:
> [...]
> dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
> na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.

Poxipol jest dobry do klejenia dwóch różnych nieplastikowych elementów -
zobacz co klei, na opakowaniu opis :P

Ty potrzebujesz klej do tworzywa ale jakiego tworzywa, to ktoś kto się
zna może Ci o tym powiedzieć. Najlepiej idź do firmy, gdzie tną i
sprzedają plexi, zazwyczaj mają takie firmy wiedzę o klejach typowo do
tworzyw.

7. Data: 2010-10-09 07:27:54

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Paź, 19:41, Mamut <c...@g...com> wrote:
> witam
> Do sklejenia mam zawias w laptopie (nie do kupienia).

jak nie do kupienia, to może do zrobienia
odkręć ten zawias, sklej jakąś kropelką tymczasowo i zrób odlew z
żywicy, co i jak, to się dowiesz na forach modelarskich, tam też
dowiesz się, gdzie kupić potrzebne materiały niekoniecznie w hurtowych
ilościach...

pozdrawiam
s_13

8. Data: 2010-10-09 19:21:31

Od: "Krzysztof" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Tworzywo to chyba aluminium lub podobny stop.
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

9. Data: 2010-10-10 21:33:50

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-09 21:21, Krzysztof pisze:
> . Tworzywo to chyba aluminium lub podobny stop.
> /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zginęło mi w toku myślowym, chodziło o tworzywo sztuczne składające się
z polimerów syntetycznych.

10. Data: 2010-10-11 08:00:27

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Udało mi się zamówić zawiasy (można kupić tylko komplet dwóch) poniżej
100zł więc zrezygnuje z klejenia.
Próbowałem jeszcze jednego kleju ale wszystko to słabe jest. Miejsce
łączenia naprawdę dobrze umyłem i wyczyściłem. Pęknięcie nie jest w
miejscu gdzie występuje naprężenie przy otwieraniu i zamykaniu tylko
bliżej miejsca mocowania do konstrukcji laptopa ale i tak nie ma szans
to wytrzymać.
Te kleje to niestety tylko w reklamie do czegoś się nadają.

k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
[Gdzie] Szeroki wieszak na marynarkę lub płaszcz.
chleb pleśnieje zbyt szybko
Antywibrator z wibrobetonu...
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu