[priv] pytanie do Ikselki - salatka z selera

1. Data: 2007-10-26 20:07:56

Temat: [priv] pytanie do Ikselki - salatka z selera
Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselko,

gdzie moge znalezc przepis na zachwalana przez wszytskich salatke z selera
Twojego autorstwa?
gugiel mi sie chyba znarowil, bo, poza pochwalami, przepisu nie chce pokazac
:(

a moze dla przypomienia wstawisz jeszcze raz przepis?

pozdrawiam
Berta

2. Data: 2007-10-26 20:23:50

Temat: Re: [priv] pytanie do Ikselki - salatka z selera
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Berta pisze:
> [...]
> pokazac :(
>
> a moze dla przypomienia wstawisz jeszcze raz przepis?

Ona nie jest mojego autorstwa, to tylko moja wersja sałatki Waldorff,
ale wg mnie oczywiście lepsza, niż pierwowzór :-)

Oto masz i życzę smacznego - ja ją sobie zrobię w niedzielę i będe
jaaaaadła sama, cały dzień, z doskoku do lodówki, po łyżce, po łyżce :-)

Ilość na sporą salaterkę.

1 duży seler bez zbrązowień i skorkowaceń wewnątrz (selery są
dobre na tę sałatkę tylko do pocz. lutego
2 duże lub 3 mniejsze jabłka (tylko renety lub boskop lub
landsberska)
orzechy włoskie - 7 do 10 dag
rodzynki - 5 do 7 dag (najlepiej te wielkie, jasne)
1/2 niewielkiej cytryny
majonez
śmietana kwaśna gęsta
sól, cukier

Seler obrać, włożyć do czegoś głębokiego, aby mógł być cały
zalany wrzątkiem.
Zalać go tym wrzątkiem, oczywiście, ale tylko na 1 minutę.
Odcedzić, włożyć do zimnej wody, wystudzić całkowicie. Odcedzić,
osuszyć, zetrzeć na drobniutkie wiórki-makaronik. Skropić cytryną
(zużyć wszystek sok z 1/2 cytryny), wymieszać, lekko ubić w
naczyniu.
Rodzynki umyć, sparzyć wrzątkiem w kubku, odcedzić i osuszyć w
ściereczce, wrzucić do selera.
Jabłka obrać, pozbawić gniazd nasiennych, zetrzeć na grubsze
wiórki, dodać do selera, lekko wymieszać i znowu trochę uklepać,
aby cytryna też na nie podziałała (nie pociemnieją).
Orzechy wypłukać i sparzyć jak rodzynki, osuszyć. Posiekać niezbyt
drobno, mogą pozostać większe kawałki wielkości 1/2 cm (ja robię
to krajaczem do cebuli - świetny sposób). Wsypać do reszty
składników.
Wsypać cukier (ok. 3 płaskie łyżeczki) i sól (np. 1/2 płaskiej
łyżeczki) - jak kto lubi, ale nie za dużo. Sól nie może
dominować. Sałatka ma być słodko-kwaśno-selerowa z przewagą cukru
nad kwasem.
1/2 szkl. śmietany wymieszać z 1/2 szkl. majonezu (ja używam
Kielecki, inne są zbyt łagodne, więc w przypadku innych można
dodać 1 łyżeczkę musztardy) i dodać do sałatki, wymieszać
dokładnie.
Przełożyć do ładnej salaterki, lekko ubić, przykryć szczelnie
folią spożywczą, wstawić do lodówki przynajmniej na 3 godziny.
Przed podaniem ładnie "rozwichrzyć" sałatkę widelcem, bo tak
ładniej wygląda.

--
XL wiosenna

3. Data: 2007-10-26 21:22:27

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(ciach)

> Oto masz i życzę smacznego - ja ją sobie zrobię w niedzielę i będe
> jaaaaadła sama, cały dzień, z doskoku do lodówki, po łyżce, po łyżce :-)

(ciach)

dzieki wielkie :)
przetestuje przepis lada dzien :)

Berta