problem z pomiarami wodomierzy

1. Data: 2007-05-05 20:05:49

Temat: problem z pomiarami wodomierzy
Od: ".pomidoreq." <p...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
sorry za crosposta z budowanie ale nie bardzo wiedzielm gdzie to przypiac
Mam taki maly probem. Temat moze troszeczke nie pod grupe ale nie bardzo
wiem gdzie to przypiac.
Mieszkam w malej wspolnocie kazdy sobie tam ustala ile che placic za wode i
raz na rok jest to rozliczane. I tu jest OK
Kazdy ma licznik w domu i jest jeden na nieruchomosci. I tu zaczynaja sie
schody.
W zeszlym roku wspolnota obliczyla ze sumaryczna roznica miedzy odczytami w
domach a licznikiem centraym jest tak duza ze trzeba do interesu doplacic. I
zeby to nei byly duze kwoty to pewnie kazdy by na to lage polozyl ale to
wyszlo do kupy ponad 1800 zl. na 5 rodzin to juz troche jest do doplaty.
Co moge zrobic aby takim cyrkom zapobiec?
W tym miesiadu roznica wyszla 17m3. na nasza niekorzysc. Troche duzo.
Wodociagi umywalja rece - nie podpisza indywidualnych umow tylko ze
wspolnota. Zarzadca ma zrobic przeglad rur czy przypadkiem ktos na lewo nie
wycaga wody. ale nie bardzo mi sie chce wierzyc aby ktos w ciagu m-ca
wytargal 17 m3 wody tymbardziej ze sa to starsze malzenstwa a i ogrodki nie
byly za czesto podlewane.
Macie jakies pomysly???
Co poze sprawdzeniem czy ktos na lewo nie wyciaga ozna zrobic?
Dzieki za kazda rade
--
Artur

2. Data: 2007-05-05 21:21:22

Temat: Re: problem z pomiarami wodomierzy
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

".pomidoreq." <p...@n...o2.pl> writes:

> wycaga wody. ale nie bardzo mi sie chce wierzyc aby ktos w ciagu m-ca
> wytargal 17 m3 wody tymbardziej ze sa to starsze malzenstwa a i ogrodki nie
> byly za czesto podlewane.

17 m3 na miesiac to jest 0.4 litra na minute. Cieknaca spluczka moze
tyle brac... A moze kilka spluczek, a liczniki w mieszkaniach
zatarte i tak malego przeplywu nie widza?

A, wlasnie, legalizacja byla?

I jeszcze jedno - ile bylo zuzycia za ten miesiac?

MJ

3. Data: 2007-05-05 21:35:29

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ".pomidoreq." <p...@n...o2.pl> napisał w
wiadomości news:f1inso$1os$1@news.vectranet.pl...

> [...]
doplaty.

> Co poze sprawdzeniem czy ktos na lewo nie wyciaga ozna zrobic?

Płakać i płacić ;-).

Wodomierze domowe mają znacznie większy błąd pomiaru niż wodomierz
główny. Do tego często zainstalowane niezgodnie z wymaganiami.
Najczęściej, przez nieuczciwe osoby, wykorzystywany jest błąd przy
małych przepływach. Można nakapać sobie całą wannę wody.
Już parę razy w blokach widziałem, jak ludzie sobie puszczają wodę
niewielkim strumyczkiem do wiaderka :-D.

A serio mówiąc sprawdzić czy:

1. ktoś nie ma nielegalnego podłączenia;
2. wszystkie wodomierze są tej samej klasy metrologicznej, najlepiej
gdyby był to ten sam model, wówczas będą miały podobne błędy pomiaru;
3. termin ważności, stare, zużyte wodomierze często zaniżają zużycie;
4. są właściwie zamontowane, najlepiej gdy wszystkie jednakowo -
poziomo z wrzecionem pionowym (najmniejszy błąd);
5. u kogoś nie przecieka spłuczka lub kran. Najtrudniej sprawdzić
spłuczkę, wymaga starannej obserwacji ;-)

No i ostatnia możliwość, trudna do wykrycia bez laboratorium: ktoś
używa magnesów neodymowych do zakłócania pracy wodomierza. Są teraz
wodomierze odporne na magnesy, oraz (tańsze) z wskaźnikami
pokazującymi, że ktoś próbował oszukać.

pozdrawiam Piotr

4. Data: 2007-05-05 21:46:43

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ".pomidoreq." <p...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> Co poze sprawdzeniem czy ktos na lewo nie wyciaga ozna zrobic?
> Dzieki za kazda rade

Sprawdzajcie częściej stan liczników. Jest niedużo rodzin (5) to umówcie się
że nawet codziennie.
Umówcie się też że od godziny np. 10:00 do 11:00 w sobotę/niedzielę nikt nic
nie pobiera, żeby nie wiem co i obserwujcie licznik główny.
Jeśli to nic nie da to niech pierwsza rodzina przez 3h pobiera wodę
normalnie a reszta nic, potem następna normalnie a reszta nic itd. to tylko
5 rodzin, dacie radę...
Oczywiście przed każdą operacją i po jej zakończeniu spisujcie stany
liczników wszystkich. Coś musi "się okazać"...

Jak dla mnie to (w kolejności prawdopodobieństwa):
1) ktoś ma niesprawny licznik (zacinający się)
2) ktoś (lub kilka rodzin) ma uszkodzenie polegające na "cieknięciu" -
najczęściej jest to spłuczka w ubikacji
3) ktoś podbiera na lewo - sprzed licznika

Piotrek

5. Data: 2007-05-06 07:17:09

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik *.pomidoreq.* napisał(a):

> sorry za crosposta z budowanie

Nie ma za co. Na budowanie puściłeś odrębnego posta, a nie corss na dom i
budowanie ;)

--
Big Jack
//////

6. Data: 2007-05-06 12:05:00

Od: ".pomidoreq." <p...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A, wlasnie, legalizacja byla?
Zakladam ze tak. Co prawda moj licznik ma duzy "przebieg" ponad 1800 m3 ale
to mi juz powiedzieli ze mam go wymiec wiec bede go na dniach wymienial.

> I jeszcze jedno - ile bylo zuzycia za ten miesiac?
W zasadzie kolo 50 paru m3 na licznikach domowych.

--
Artur

7. Data: 2007-06-06 12:32:54

Od: "KDK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> używa magnesów neodymowych do zakłócania pracy wodomierza. Są teraz
> wodomierze odporne na magnesy, oraz (tańsze) z wskaźnikami

Wniosek nasuwa się sam: wyciągnąć średnią i namierzyć tego co ma najmniej -
to będzie podejrzany.

--
http://www.toya.net.pl/~kaniadk/

8. Data: 2007-06-07 18:41:20

Od: ".pomidoreq." <p...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyszlo do kupy ponad 1800 zl. na 5 rodzin to juz troche jest do doplaty.
> Co moge zrobic aby takim cyrkom zapobiec?
..
> Dzieki za kazda rade
Problem sie chyba rozwiazal - wymienilismy glowny licznik i sie okazalo ze
odchylenie od pomiaru to po miesiacu uzywania nowego licznika 0,4m3
prawdopodobnie byl uszkodzony ale poszedl do ekspertyzy Zobaczymy co bedzie
Dzieki tak czy inaczej za pomoc.
--
Artur

Zmywarka ELECTROLUX ESL 66020 - ELECTROLUX
Różnica w maszynkach do mielenia Zelmer-a
klamka w drzwiach odpadla :)
Warszawa.Okna pcv.Mam tylko 3 dni..
Zmywarka Candy CDW 365 S