problem za granicą

1. Data: 2007-03-25 08:52:00

Temat: problem za granicą
Od: "M K" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na podstawie artykułów internetowych stwierdziłem że mam chorobę refluksową
żołądka. W tej chwili jestem na wygnaniu za granicą i nie wiem co z tym robić.
Lekarze specjaliści są tutaj bardzo drodzy, a do tego dochodzi bariera
językowa. Czy mogę to leczyć na własną rękę i czy w ogóle da się to skutecznie
wyleczyć?

2. Data: 2007-03-25 09:55:01

Temat: Re: problem za granicą
Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M K" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Lekarze specjaliści są tutaj bardzo drodzy, a do tego dochodzi bariera
> językowa. Czy mogę to leczyć na własną rękę i czy w ogóle da się to

Po pierwsze o diagnozie decyduje lekarz a nie artykuły i zespół
objawów.Druga rzecz - w jakim kraju jestes??Jeśli w Anglii nie powinno być
problemu z przesłaniem leków z Polski, jeśli USA moze byc problem.Jerśli
chodzi o złagodzenie objawów pomógłby doraźnie ranigast 150mg typowy na tzw.
zgage i polprazol 20 mg(lek pomaga w chorobie refluksowej i wrzodowej nie
wiem na jakiej zasadzie dokładnie bo nie mam ulotki ale nie występuje
zarzucanie treści żołądkowej do przełyku i redukcja produkcji kwasów.Moze
zrób sobie test na helicobakter pyroli moze czasem dawac podobne objawy jak
refluks.
pozdrawiam
LL

3. Data: 2007-03-25 10:33:25

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LL" <l...@g...wytnijto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zarzucanie treści żołądkowej do przełyku i redukcja produkcji kwasów.Moze
> zrób sobie test na helicobakter pyroli moze czasem dawac podobne objawy

Oczywiście, że można sobie pomóc samemu. Źle się odżywiasz, a to jest
przyczyna Twoich dolegliwości układu pokarmowego. A po to żeby odżywiać się
bardzo prawidłowo, nie potrzebny żaden lekarz.
Nie słuchaj, że bakterie helicobacter pylori wywołuje jakieś objawy... Wiele
osób te bakterie ma i nic z organizmem złego się nie dzieje.
Zajrzyj na stronę www.optymalni.org.pl
A jeżeli nie zmienisz diety, to drastycznie ogranicz węglowodany, a
słodycze, owoce i cukier (buraczany) wyeliminuj z diety, a poprawę
dostrzeżesz natychmiast, od pierwszego dnia tych ograniczeń.
Na pewno jesteś uzależniony (jak większość ludzi) od cukrowców. Zdecydowanie
zmniejsz jedzenie chleba na rzecz mięsa, kiełbasy, sera lub jajek.
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2007-03-25 11:54:31

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Zdecydowanie
> zmniejsz jedzenie chleba na rzecz mięsa, kiełbasy, sera lub jajek.

II rozdział książki G.Małachowa "Oczyszczanie organizmu i PRAWIDŁOWE
ODŻYWIANIE." (dostępna na emule)
jest bardzo ciekawa. Wyjątkowo polecam.

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

5. Data: 2007-03-25 18:20:06

Od: "kpecak" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> słodycze, owoce i cukier (buraczany) wyeliminuj z diety, a poprawę
> dostrzeżesz natychmiast, od pierwszego dnia tych ograniczeń.

A co w przypadku, kiedy refluks spowodowany jest czynnikiem "fizycznym"
jakim na przykład jest przepuklina rozworu przełykowego przepony? Czy dieta
tutaj pomoże? Dieta nie wyeliminuje wytwarzania soków żołądkowych.
Radziłbym udać się do gastrologa a nie czekać aż soki żołądkowe zaczną źle
działać na przełyk.
Osobiście próbowałem diety i tylko pogorszyłem swój stan. Doszło do
przełyku Barrett'a i trzeba było operować.

Pozdr.
kpecak

6. Data: 2007-03-26 04:21:02

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek wrote:

> Na pewno jesteś uzależniony (jak większość ludzi) od cukrowców. Zdecydowanie
> zmniejsz jedzenie chleba na rzecz mięsa, kiełbasy, sera lub jajek.

Podstawowym zaleceniem dietetycznym, dla osób cierpiących na refluks,
jest ograniczenie tłuszczu, gdyż jest to składnik istotnie nasilający
dolegliwości. Najpierw jednak niezbędna jest wizyta u lekarza, i
prawdopodobnie gastroskopia.

pozdrawiam,

mirek

RTG u stomatologa